Octubre 23, 2019

ajuntamentdaltvila

Ultimes notícies

SATEEl Servei d’Atenció al Turista Estranger (SATE), ubicat a la comissaria de la Policia Nacional d’Eivissa, començarà demà fins al 30 de setembre. Dues intèrprets atindran i facilitaran gestions als turistes víctimes de delictes. L’any 2017 es varen atendre al SATE un total de 3.198 persones.

La regidora de Turisme de l’Ajuntament d’Eivissa, Glòria Corral i el comissari de la Policia Nacional d’Eivissa, Manuel Hernández, han presentat el Servei d’Atenció als Estrangers (SATE) que començarà demà i estarà en funcionament fins al 30 de setembre.

Per a la regidora de Turisme, Glòria Corral ‘el SATE és un servei important i molt necessari pels turistes que visiten la nostra ciutat, per això des de l’Ajuntament d’Eivissa correm a càrrec de les despeses de la contractació de les dues intèrprets’. També ha afegit que ‘pel que fa a la quantitat d’hores del servei i els mesos quan es realitza, es planifica d’acord amb les necessitats mostrades per la Policia Nacional i gràcies a la col·laboració entre institucions’.

Des de la regidoria de Turisme s’ha posat en coneixement de tots els establiments hotelers el començament del servei de SATE per tal que ells puguin informar a tots els usuaris.

El comissari de la Policia Nacional a Eivissa, Manuel Hernández, ha destacat que ‘de les més de 800 denúncies que hi va haver l’any passat, el 90% va valorar aquest servei com a excel·lent, fet que demostra que hem aconseguit un servei de qualitat que hem de mantenir’.

Les  funcions de les dues persones contractades pel servei del SATE van des de l’atenció a les víctimes de delictes en el seu propi idioma, l’assessorament en les gestions i els procediments, l’assistència al turista en la tramitació de la denúncia i la notificació de manera immediata als jutjat de guàrdia. Però a més, realitzen altres funcions com a punt d’informació de recolzament de campanyes de seguretat, informació general a ciutadans estrangers i col·laboració, com a intèrprets d’aquells estrangers que han de realitzar gestions administratives com certificats o targetes de residència entre d’altres gestions a la Comissaria de la Policia Nacional.

Segons les estadístiques de l’any 2017, el SATE va atendre a un total de 3.198 persones, de les que 815 van presentar denúncia. D’aquestes denúncies més del 75% són per furts o pèrdues d’objectes. En concret 454 per furts, 196 per pèrdues, 46 per robatori amb força, 13 per fraus o estafes i 106 estipulats com altres delictes.
Pel que fa a les nacionalitats, destaca que 211 foren italians, 128 britànics, 88 holandesos i 73 alemanys.    

També es facilita informació municipal per a realitzar gestions administratives al municipi d’Eivissa.

El servei, que va començar a l’any 2014 com una prova pilot, està integrat per dues intèrprets, que atenen als turistes en anglès, francès i italià. El horaris de cobertura són al matí de 9h a 13h de dilluns a diumenge i les tardes de 16h a 20h de dilluns a dissabte. Un total de 59 hores d’atenció setmanal.

L’Ajuntament d’Eivissa finança el servei del SATE amb un total de 21.500 euros que realitzarà l’empresa Autoservicios La Productora SAL.