Juliol 05, 2020

ajuntamentdaltvila

Ultimes notícies

Servei de Menjar a DomiciliL'Ajuntament d'Eivissa presenta el Servei de Menjar a Domicili que, des de fa uns mesos, el presta l'entitat APFEM AKTÚA, a través del seu Centre Especial d'Ocupació. Actualment aquest servei té 34 usuaris i usuàries que reben esmorzar i dinar diàriament.

La regidora de Benestar Social, Carmen Boned, juntament amb la gerent d'APFEM, Antonella Greco, han presentat el nou servei de menjar a domicili, amb l'objectiu de visibilitzar la feina conjunta que es poden fer des de les administracions i les entitats per a millorar la qualitat de vida de les persones. El Servei de Menjar a Domicili de l'Ajuntament d'Eivissa és pioner a les Balears, ja que el contracte es presta per l'Associació de Persones amb Malalties Mentals de les Pitiüses (APFEM), a través d'APFEM AKTÚA el seu Centre Especial d'Ocupació.

Per a la regidora de Benestar Social de l'Ajuntament d'Eivissa, Carmen Boned, 'amb aquests tipus de contracte volem remarcar un exemple clar que la inserció de persones amb discapacitat és una realitat i que implica tenir una feina que facilita la seva autonomia i integració, per això m'agradaria conscienciar als serveis públics i privats i fer una crida des d'aquí que se sumin a licitar contractes amb clàusules socials o bé reservats, com a mesura definitiva per a rompre entre totes i tots, els estigmes que té la societat i oferir oportunitats reals de reinserció sociolaboral i alternatives d'ocupació'.

APFEM AKTÚA s'encarrega de la gestió del Servei de Menjar a domicili que ofereix l'Ajuntament d'Eivissa a 34 usuaris i usuàries fins a un màxim de 57 menús. Cadascun d'ells té unes necessitats diferents i els menús són personalitzats i individuals.

Per la seva banda, la gerent d'APFEM, Antonella Greco, ha destacat que 'aquest servei complet perquè és un servei en el qual s'atenen a persones amb una qüestió molt important que és l'alimentació i a més hem pogut tancar el cercle amb el fet que és una entitat que dóna feina a persones amb alguna discapacitat. De fet, gràcies a aquest servei, APFEM AKTÚA ha contractat a tres persones amb discapacitat a temps complet i han pogut ampliar el seu servei'

Aquest contracte de serveis, s'ha pensat perquè reuneixi tot un seguit de clàusules que a més d'afavorir la inserció laboral de col·lectius amb dificultats d'inserció, també s'hi ha establert que tant les matèries primeres que s'utilitzen com el procés de distribució dels menús incorporin per contracte productes de cultiu local, de cultiu ecològic, provinents del comerç just i amb criteris mediambientals, requisits que s'han plasmat en el plec de condicions de la licitació.
D'aquesta manera, els menús s'elaboren amb criteris ecològics i de consum de productes locals i la posterior distribució als domicilis particulars de les persones beneficiàries amb criteris de sostenibilitat mediambiental.

Pel que fa al servei diari, actualment aquests 34 menús diaris que la regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament d'Eivissa lliura a domicili, s'atén a 25 dones i 9 homes.
Per tipologia, 15 d'aquestes persones són per persones majors, 12 persones amb algun tipus de discapacitat, 2 casos de família i 5 que responen a altres situacions que recomanen disposar d'aquest servei.
La majoria dels 34 usuaris i usuàries (18) tenen més de vuitanta anys.

L'objectiu de l'Ajuntament d'Eivissa amb el Servei de Menjar a Domicili és millorar la qualitat de vida a la pròpia llar i en l'entorn habitual de les persones ateses, que són bàsicament persones majors o que tenen dificultat d'autonomia, i així poder donar resposta a una necessitat i cura bàsica com és la nutrició.

De fet, normalment, el primer dels hàbits que es veu afectat, en aquest tipus de situacions, és el control nutricional i la ingesta d'aliments variats, saludables i adequats a la situació de salut que presenta la persona. Aquest fet acaba afectant el control de salut de la persona, al seu estat d'ànim i en definitiva a la mateixa autonomia.

Per això és molt important que tinguin una dieta equilibrada, controlada i pensada per garantir el benestar de la persona atesa. I aquí és on ha d'estar present l'administració.