Agost 08, 2020

ajuntamentdaltvila

Notícies

Presentació de l'acord per al futur del port d'Eivissa entre Ajuntament d'Eivissa i Autoritat Portuària de Balears

Port EivissaL'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz, i el president d'Autoritat Portuària de Baleares, Joan Gual, han presentat avui l'acord al que han arribat ambdues institucions per a les futures actuacions al Port d'Eivissa. Es tracta d'un acord global fruit d'un treball conjunt que s'ha vengut realitzant des de l'arribada de Gual a la presidència d'APB i que té com a resultat una visió de conjunt del que serà el Port d'Eivissa a mig termini.

Un dels objectius que s'ha buscat a l'acord és poder garantir un passeig per a vianants que vagi de mur a mur, el que suposarà l'eliminació de les tanques que separen actualment la zona peatonal de la marítima. Ruiz ha explicat que “es vol aconseguir un port per a la ciutat, peatonal i que es pugui recórrer de far a far”.

A la zona des Martell, l'Ajuntament d'Eivissa i Autoritat Portuària han acordat la creació d'una gran plaça pública que incorporarà, en forma d'amfiteatre, un edifici que només allotjarà usos portuaris lligats a la concessió d'amarraments que ja està atorgada. L'alcalde ha explicat que l'edifici final serà molt diferent a l'inicialment previst, ja que es reduirà notablement el seu impacte visual i quedarà integrat a la plaça, fent també les funcions de mirador a la mar i a Dalt Vila, i podent-se fer servir per a la programació d'activitats culturals i lúdiques com sempre s'havia defensat des de l'Ajuntament. Aquestes obres, segons ha assegurat el president d'Autoritat Portuària, estan adjudicades i podrien estar enllestides per a la propera temporada turística.

Pel que fa a les necessitats d'aparcament de la zona, altra de les preocupacions de l'Ajuntament d'Eivissa, l'acord reflecteix el compromís d'Autoritat Portuària d'iniciar en 2016 la licitació per a la construcció d'un aparcament semisoterrat amb capacitat per a uns 500  vehicles i que transcorrerà al llarg de l'avinguda de Santa Eulària, en la zona compresa entre el Club Nàutic i la rodona d'entrada a la zona portuària. La construcció d'aquesta infraestructura, així com la de les dos terminals, la que acollirà el trànsit de passatgers amb Formentera i la del dic de Botafoc, estan pendents de la redacció del projecte, però en els dos casos, el disseny final també haurà de ser fruit de l'acord entre ambdues administracions.
Una vegada es dugui a terme el trasllat de l'estació marítima de Formentera, en aquesta zona es preveu la creació d'una marina amb amarraments socials i preus estables dirigida fonamentalment a la demanda local de la gent de la mar.

D'altra banda, Autoritat Portuària s'ha compromès a millorar i reparar els elements arquitectònics que han causat perjudicis aquest estiu així com a incrementar la vegetació en tots els espais lliures. Quant a la neteja, una altra novetat de l'acord és que ports es farà càrrec de la contracta de neteja dels seus espais, deixant d'estar inclosa aquesta feina en les tasques que fa l'Ajuntament d'Eivissa. 

El president d'Autoritat Portuària, Joan Gual, ha mostrat la seva satisfacció “per la dinàmica amb la que han treballat les dues administracions tenint una visió de les necessitats de la ciutat d'Eivissa i de fer-les compatibles amb els usos i requeriments de l'Autoritat Portuària com a institució que gestiona el Port d'Eivissa”.

Joan Gual ha confirmat que s'ha previst una inversió total al Port d'Eivissa d'uns 140 milions d'euros dels quals ara mateix ja s'han invertit 80 milions.

Pel que fa als usos de les terrasses i places del Port d'Eivissa, Autoritat Portuària iniciarà els tràmits per a la desafectació d'aquestos espais, per la qual cosa totes les terrasses passaran a ser gestionades per l'Ajuntament d'Eivissa.

Enllaç a:
· Presentació en pdf (Us recordam que el disseny que apareix a aquesta presentació de l'edifici del Martell no és definitiu, que només introdueix el concepte de plaça amb continuïtat i en forma d'amfiteatre, i que a partir de l'acord presentat avui es treballarà expressament el disseny concret d'aquest edifici.)
· Tall de veu 1 de l'Alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz
· Tall de veu 2 de l'Alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz

Temes tractats al Ple Ordinari de 26 de novembre 2015

Can BotinoEl ple adjudica de forma definitiva la nova contracta de neteja a l’empresa Valoriza. Aprovades modificacions a sis ordenances fiscals i diferents mocions per unanimitat o majoria, així com una declaració institucional contra la violència cap a les dones.

El ple ordinari de l’Ajuntament d’Eivissa ha aprovat i tractat avui, entre d’altres, els següents temes:
· Reconeixement extrajudicial de crèdits.
S’ha aprovat fora de termini el pagament de les aportacions al Consorci de Mobilitat dels anys 2012 a 2014; al parc de bombers corresponent a l’any 2014 i l’IBI del centre de protecció d’animals dels anys 2012 a 2014.
· Modificacions a sis ordenances fiscals que regulen taxes i preus públics i que segons la llei han de cobrir el cost del servei. L’objectiu de les modificacions és el següent:
- Ordenança de la taxa de cementiris. S’introdueixen conceptes per feines i serveis que es venien desenvolupament i que no estaven contemplats a l’ordenança actual i fa una millor definició dels diferents conceptes, aplicant també diferent tarifa en funció de les dimensions dels columbaris.
- Ordenança que regula la taxa de recollida de vehicles de la via pública. Fins ara, l’ordenança no contemplava una taxa diferenciada per a la retirada de vehicles de grans dimensions i això estava suposant un dèficit a l’ajuntament, que ha d’abonar el preu d’aquestes retirades a una empresa externa i no recuperava la totalitat dels sous. L’ordenança recollirà a partir d’ara que quan s’hagi de retirar un vehicle amb una pluma lleugera s’abonarà 50 euros per hora de feina i quan sigui amb pluma pesada seran 80 euros per hora. També s’introdueixen altres petites modificacions a la taxa per abandonament de vehicles, una gradació de la taxa en funció del tipus de vehicle en casos d’immobilització i es revisa el suplement que s’aplica en horari nocturn.
- Ordenança reguladora de la taxa per prestació del servei del mercat municipal. De comú acord amb l’Associació de Comerciants del Mercat Nou es fa una petita actualització dels preus que paguen les parades d’aquest mercat, ingressos que reverteixen de forma directa en l’associació com a entitat gestora del mercat.
- Ordenança fiscal sobre vehicles de tracció mecànica. Per primera vegada s’introdueixen criteris de caràcter ambiental per tal de bonificar als propietaris de vehicles que contaminin menys. Així, a partir de 2016 els conductors de vehicles elèctrics tindran una bonificació del 75 per cent sobre la taxa i els de vehicles híbrids o de gas liquat una bonificació del 50 per cent. A més, es distingeix entre vehicle antic i vehicle històric i aquestos darrers, que tenen una fitxa tècnica i un reconeixement legal diferent, quedaran exempts de pagament.
- Ordenança fiscal reguladora de la taxa per a ocupació de terrenys d’ús públic i privat amb taules i cadires amb finalitat lucrativa. Fins ara, a tota la ciutat es pagava una taxa bonificada en un 40 per cent excepte a la Marina, on els negocis que volien posar terrasses pagaven el 100 per cent. Amb la nova ordenança la ciutat es delimita en quatre zones amb quatre preus d’ocupació diferent. La zona on més es pagarà serà la considerada turística intensiva (bàsicament primera línia de mar de tot el municipi i zona de s’Alamera). A la zona dos, que comprendrà des de la zona turística intensiva fins la E-10, es pagarà un 0,7 per cent del coeficient. La zona tres, que serà la considerada residencial (Cas Serres, Ca n’Escandell, Can Misses, etc), tindrà una taxa del 0,6 per cent del coeficient i, finalment, la zona 4, que correspon al barri de sa Penya, tindrà un coeficient de 0. És a dir, es crea una zona que no haurà d’abonar taxa per tal de premiar i fomentar la labor comercial al barri més degradat del municipi.

A més, a la sessió plenària s’han aprovat per unanimitat o majoria mocions dels grups de l’oposició per tal de crear un reglament específic per a la regulació d’espectacles d’artistes i músics a la via pública, sobre l’estatut de Capitalitat de la ciutat d’Eivissa, sobre el finançament dels consells i la seva repercussió a l’Ajuntament d’Eivissa, per a la realització de campanyes d’esterilització, identificació i tinença responsable d’animals, per a la revisió del Pla de Mobilitat urbana i per aprovar una normativa adequada per regular l’ús dels espais privatius a la via pública.

A banda de tot això, el ple ha aprovat la urgència d’adjudicar en el ple d’avui la contracta de neteja a l’empresa que, segons la taula de contractació, va presentar la millor oferta per al servei de neteja i recollida de residus del municipi d’Eivissa. L’empresa és Valoriza i s’encarregarà de la neteja municipal durant els propers 10 anys per un import anual d’aproximadament 7 milions d’euros (tot i que existeix un component variable als pagaments en funció de la qualitat del servei).

El ple també ha aprovat per unanimitat la declaració institució contra la violència cap a les dones que podeu descarregar en l'enllaç adjunt.

Enllaç a:
· Declaració institucional contra la violència cap a les dones

Reunió del Consell de coordinació pitiús de policies locals

Reunió consell policies localsEl Consell de coordinació pitiús de policies locals inclou entre les seves prioritats la vigilància de les zones rurals. El director general d’Emergències i Interior, Pere Perelló, i l’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, han presidit la reunió del segon semestre d’aquest organisme.

L’Ajuntament d’Eivissa ha acollit avui la reunió del segon semestre de 2015 del Consell de coordinació pitiús de policies locals, una entitat creada per tal que els diferents cossos de policia local puguin intercanviar informació i acordar polítiques i prioritats conjuntes. La reunió ha estat presidida per l’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, i el director general d’Emergències i Interior del Govern de les Illes Balears, Pere Perelló, i ha servit per acordar una propera actuació conjunta en matèria de vigilància de les zones rurals.

En concret, els alcaldes, regidors i regidores de Policia i els seus caps de Policia Local han estimat convenient la realització de controls preventius a la zona rural i urbanitzacions d’estiueig, amb l’objectiu de prevenir possibles fets il·lícits a les zones rurals de camp i a les urbanitzacions amb poca afluència de residents en la temporada d’hivern.

Llegeix més...

El pressupost de 2016 puja un 11,11% fins als 55,55 milions d’euros i incrementa un 252,11% les inversions, que ascendeixen a 7,3 milions d’euros

Pressupostos municipals 2016La ràtio de deute es reduirà en un 14,93% a final d’any. L’equip de govern municipal destaca que es tracta d’un molt bon pressupost per a la ciutat d’Eivissa i les persones, pel seu caràcter inversor i social.

L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, i els tinents d’alcalde d’Hisenda i Benestar Social, Alfonso Molina i Joan Ribas, han presentat aquest matí la proposta de pressupostos per a l’any 2016, que es portarà a aprovació a un ple extraordinari a començaments del mes de desembre.

El pressupost de 2016 experimenta una considerable pujada respecte del de 2015 (11,11 per cent), passant dels 50 milions d’euros als 55,55 milions. Aquest increment es reflecteix directament al capítol d’inversions, que augmenta un 252,11 per cent per situar-se en els 7,3 milions d’euros.

Llegeix més...

Presentació del programa de les Festes de Nadal 2015

Festes de Nadal 2015Divendres comença la programació de les festes de Nadal amb l’encesa de llums dels carrers d’Eivissa. Enguany, les festes es reforcen amb música al carrer, una festa per a la gent gran, una gimcana familiar i activitats durant tot el mes de desembre.

L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, i el regidor de Festes, Agustín Perea, han presentat aquest matí el programa de les properes Festes de Nadal, que s’obriran el proper divendres a les 18.30 hores amb l’encesa de llums i les actuacions del cor infantil i juvenil del Patronat de Música i una marxing band que recorrerà els carrers del centre de la ciutat.

Ruiz ha explicat que s’ha intentat reimpulsar aquestes festes programant activitats durant tot el mes de desembre i no només a les dates més simbòliques i que per aconseguir-ho s’ha fet una gestió molt responsable dels recursos econòmics, aconseguint alguns estalvis importants que han permès plantejar altres iniciatives noves.

Així, el pressupost tota de les festes serà similar al de l’any anterior, del voltant dels 100.000 euros, però a l’apartat d’enllumenat, que tenia un cost d’altres 130.000 euros s’han aconseguit estalviar 30.000 al contractar una empresa diferent per a les feines de muntatge i desmuntatge. Les llums es col·locaran a espais similars i tindran les mateixes característiques tècniques que en anys anteriors (fonamentalment LEDS de baix consum).

La música serà una de les grans protagonistes d’aquest mes de desembre ja que el programa inclou microconcerts de diferents estils musicals a totes les zones comercials de la ciutat i al barri de la Marina, ‘un barri que s’ha volgut mimar especialment per les seves característiques i la seva condició de nucli històric’. Així mateix, a Can Ventosa es celebraran mostres de nadales, audicions del Patronat Municipal de Música i el gran espectacle infantil de Frozen, amb una funció especial el dia 25 de desembre per donar resposta a la demanda de moltes famílies que reclamaven alguna activitat per fer el dia de Nadal.

Pel que fa als betlems, el programa de festes recull quatre betlems visitables, organitzats fonamentalment pel Bisbat d’Eivissa, a les parròquies de Sant Elm, Sant Pau, Santa Creu i el Roser. Al de Sant Elm, com és habitual, l’Ajuntament col·labora amb la instal·lació de la tarima i aportant les figures però enguany el Consistori no assumirà les despeses de vigilància i horari d’obertura, donat que serà la pròpia parròquia la que s’encarregarà d’aquesta tasca, el que ha permès a l’Ajuntament estalviar 4.000 euros.

Altra novetat del programa és la celebració d’una gimcana familiar el dia 27 desembre, una activitat pensada per fer en equips i que va associada a una recollida de juguerois per poder fer una donació a una ONG que els reparteixi després entre les famílies amb menys recursos.

La festa de Cap d’Any enguany canviarà d’horari, donat que durant els darrers anys s’havia constatat una baixa afluència de participants a les 00.00 hores i una més alta afluència a l’hora en que s’acabava. Enguany començarà a les 00.30 hores i s’allargarà fins a les 5h, oferint-se després una xocolatada a les persones que hi participin.

El regidor de Festes, Agustín Perea, ha volgut destacar esdeveniments organitzats des de les àrees de Joventut i Esports, especialment les activitats del programa Natura o les proves esportives populars que es celebraran durant tot el mes de desembre. També ha incidit en altres novetats com la festa organitzada per a la gent gran o els materials reciclats que s’introduiran tant a la decoració dels arbres de Nadal com a la pròpia cavalcada de Reis, que no modificarà el seu recorregut. La novetat més important de la cavalcada és que enguany hi participarà una companyia d’acrobàcies i tots els joves que s’hagin volgut apuntar als tallers d’acrobàcies que realitzarà aquesta companyia podran també participar a la desfilada del dia 5. A més, el dia 6 hi haurà un espectacle acrobàtic i aeri a s’Alamera a les 18.30 hores.

Enllaç a:
· Programació de Nadal en pdf

Resolució del Tribunal Administrativo Central de Recursos Contractuales sobre el recurs de l’empresa Acciona

Ajuntament d'EivissaUs informam que aquest matí l’Ajuntament d’Eivissa ha rebut la resolució del Tribunal Administrativo Central de Recursos Contractuales sobre el recurs que l’empresa Acciona va interposar contra la seva exclusió del procediment de contractació de la neteja i que, actualment, mantenia paralitzada tota la tramitació. La resolució ha set favorable a l’Ajuntament d’Eivissa, el que desbloqueja novament el tràmit i farà que l’adjudicació definitiva a l’empresa Valoriza es pugui introduir a l’ordre del dia del ple del proper dijous per raons d’urgència.

A la seva resolució, el Tribunal admet els arguments de l’Ajuntament contra els d’Acciona i no dóna la raó a l’empresa en cap de les seves al·legacions. El tribunal rebutja que s’hagin de llegir literalment les ofertes de les empreses i entén que el que s’ha de fer és una obertura pública de les mateixes; entén també que les aclaracions que l’Ajuntament va demanar a algunes empreses i no a totes són correctes i, finalment, comparteix el criteri de l’Ajuntament que Acciona no va complir correctament amb uns determinats coeficients que es demanaven al plec de condicions, situació no subsanable posteriorment, i que són els que van provocar que quedés fora de la licitació.

L’Ajuntament d’Eivissa confia en que això permeti avançar la posada en marxa quan abans de la nova contracta de neteja i de totes les millores que contempla.

Enllaç a:
· Resolució en pdf
· Tall de veu del 1r Tinent d'Alcalde, Alfonso Molina

Ple Extraordinari de designació de les taules electorals a les eleccions al Congrés i al Senat del 20 de desembre de 2015

Ajuntament d'EivissaAmb motiu de les eleccions a les Corts Generals, convocades per al dia 20 de desembre, us informam que aquest matí s’ha celebrat un ple extraordinari per designar els membres de taules electorals. Aquesta designació es fa per sorteig, a partir de la selecció de tres números, i amb una aplicació informàtica que escull de forma aleatòria els presidents i els vocals de cada una de les taules, així com els seus suplents.

El 20 de desembre, al municipi d'Eivissa hi haurà 13 col·legis electorals amb 51 taules electorals. Per cada taula avui han quedat escollits el president, dos vocals, i dos suplents per a cada un d’ells. L'únic canvi que s'ha produït en relació a les darrers eleccions és que l'electorat del districte 4 secció 2, que abans votava a l'Escola d'Adults, degut a les obres de reforma que s'estan fent a aquest centre, votarà en aquesta ocasió al C-19, l’edifici de Joventut de l’Ajuntament d’Eivissa ubicat al carrer de Castella.

Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16