Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 9253
Aprovació definitiva de l'Ordenança Reguladora de la Publicitat exterior

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada definitivament per l’Excm. Ajuntament Ple en sessió ordinària celebrada el dia dos d’agost de dos mil setze, l’Ordenança Reguladora de la Publicitat Exterior, es publica el text íntegre de l’esmentada ordenança, als efectes previstos als articles 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases de règim local, i 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears:

“ORDENANÇA REGULADORA DE LA PUBLICITAT EXTERIOR

TÍTOL PRELIMINAR: EXPOSICIÓ DE MOTIUS

TÍTOL I. DISPOSICIONS DE CARÀCTER GENERAL

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació.

Article 2. Concepte i definicions.

Article 3. Marc legal, atribucions i competències municipals.

Article 4. Principis generals.

Article 5. Exclusions.

Article 6. Prohibicions.

Article 7. Instal·lacions publicitàries lluminoses.

TÍTOL II. RÈGIM JURÍDIC DELS ACTES DE PUBLICITAT

Article 8. Autorització administrativa.

Article 9. Procediment per a l'obtenció de l'autorització administrativa.

Article 10. Promotors.

Article 11. Assegurança de responsabilitat civil.

TÍTOL III. DELS DIFERENTS TIPUS DE PUBLICITAT

Capítol I. Publicitat estàtica.

Article 12. Tipus.

Secció primera. Tanques publicitàries.

Article 13. Concepte.

Article 14. Requisits.

Secció segona. Cartells i adhesius.

Article 15. Concepte.

Article 16. Prohibició.

Secció tercera. Objectes i figures.

Article 17. Concepte.

Article 18 Requisits.

Secció quarta. Banderes i pancartes.

Article 19. Concepte.

Article 20. Requisits.

Article 21. Ubicació.

Secció Cinquena. Plaques i escuts.

Article 22. Concepte.

Article 23. Requisits.

Secció sisena. Rètols.

Article 24. Concepte.

Article 25. Requisits.

Article 26. Prohibició.

Secció setena. Banderoles publicitàries.

Article 27. Concepte.

Article 28 Requisits.

Secció vuitena. Mobiliari urbà.

Article 29. Concepte.

Article 30. Requisits.

Capítol II. Publicitat aèria.

Article 31. Concepte.

Article 32. Prohibició.

Capítol III. Sistemes audiovisuals.

Article 33. Concepte.

Article 34. Prohibició.

Capítol IV. Publicitat dinàmica.

Article 35. Concepte.

Secció primera. Publicitat manual.

Article 36. Concepte.

Article 37. Prohibició.

Secció segona. Publicitat oral.

Article 38. Concepte.

Article 39. Prohibició.

Secció tercera. Cercaviles publicitaris.

Article 40. Concepte.

Article 41. Requisits.

Article 42. Prohibició.

Secció quarta. Publicitat mitjançant ús de vehicles.

Article 43. Concepte.

Article 44. Prohibició.

Capítol V. Publicitat exterior que interactua amb l'usuari.

Article 45. Concepte.

Article 46. Prohibició.

TÍTOL IV. INTERVENCIÓ ADMINISTRATIVA.

Capítol I. Mesures cautelars.

Article 47. Abast i contingut.

Capítol II. Règim sancionador.

Article 48. Responsabilitat.

Article 49. Circumstàncies modificatives de la responsabilitat.

Article 50. Prescripció.

Article 51. Classificació.

Article 52. Tipus de faltes.

Article 53. Sancions.

Article 54. Òrgan competent per imposar les sancions.

Article 55. Procediment de constrenyiment.

Article 56. Règim jurídic aplicable al procediment sancionador.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA PRIMERA.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA SEGONA.

DISPOSICIÓ FINAL PRIMERA.

DISPOSICIÓ FINAL SEGONA.

TÍTOL PRELIMINAR: EXPOSICIÓ DE MOTIUS.

I La redacció de la present Ordenança respon a la necessitat d'establir uns criteris mínims de control i fiscalització de l'activitat publicitària que es desenvolupi a l'àmbit del municipi d'Eivissa.

Les exigències, requisits, condicions i limitacions que imperen a l'articulat de la present ordenança es constitueixen amb absolut respecte al que preveu la Directiva 2006/123/CE, de 12 de desembre, sobre lliure prestació de serveis, i en l'àmbit intern, en concret, al que assenyala la Llei estatal 17/2009, de 23 de novembre, sobre lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici, i en termes generals, a la restant legislació estatal i autonòmica aplicable, així com als principis inspiradors del dret administratiu, com són el de bona fe, el de seguretat jurídica, el de proporcionalitat que ha de presidir en tota l'actuació administrativa, així com el d'eficàcia, no discriminació i objectivitat, sense oblidar el compliment dels criteris als quals s'ha d'ajustar l'actuació de les administracions públiques com són l'eficiència, transparència i el servei a la ciutadania.

II La publicitat exterior constitueix una important activitat econòmica que a més incideix considerablement en el paisatge urbà del nostre municipi i que per tant ha de ser regulada.

Sent això així, és pel que sorgeix el present text normatiu amb l'objectiu de regular i facilitar l'exercici de l'activitat de publicitat exterior dins del terme municipal d'Eivissa, compatibilitzant-la amb la protecció, el manteniment i la millora dels valors del paisatge urbà i de la imatge de la ciutat, dins del respecte i la protecció, conservació, restauració, difusió i foment dels seus valors artístics, històrics, arqueològics, típics o tradicionals del patrimoni arquitectònic, així com dels seus elements naturals o urbans d'interès, establint aquelles limitacions que no contravenguin l'esperit i la voluntat plasmada en els cossos normatius citats amb anterioritat, ajustant la normativa d'aplicació a la realitat que concorre en el municipi.

 

TÍTOL I. DISPOSICIONS DE CARÀCTER GENERAL.

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació.

Aquesta ordenança té per objecte regular les condicions a les quals s'haurà de subjectar la publicitat exterior instal·lada o efectuada en el domini públic municipal o perceptible des d'aquest amb qualsevol sistema, així com els seus aspectes substantius i procedimentals, amb la finalitat primordial de compatibilitzar aquesta activitat amb la protecció, el manteniment i la millora dels valors del paisatge urbà i de la imatge del municipi, prenent en consideració els objectius de prevenció i correcció de la contaminació lumínica i visual, de foment de la utilització de fonts d'energia renovable i la reducció de la intrusió lumínica en l'entorn domèstic.

A efectes tributaris, la publicitat regulada en la present Ordenança s'ha d'ajustar al que disposin les ordenances fiscals corresponents.

No estan subjectes a aquesta Ordenança les activitats que manquin de naturalesa publicitària de conformitat amb el que disposa l'article 2 de la Llei 34/1988, d'11 de novembre, general de publicitat, quan s'efectuïn en via pública per entitats sense ànim de lucre, partits polítics i altres entitats veïnals i associatives per informar, difondre i promocionar els seus actes propis de caràcter social, polític, cultural, de participació ciutadana, de foment de valors cívics i conductes humanitàries, de conscienciació i sensibilització social i similars.

Article 2. Concepte i definicions.

A l'efecte d'aquesta Ordenança s'entén per:

- Publicitat: de conformitat amb l'article 2.1 de la Llei general de publicitat, és tota forma de comunicació realitzada per una persona física o jurídica, pública o privada, en l'exercici d'una activitat comercial, industrial, artesanal o professional, amb la finalitat de promoure de forma directa o indirecta la contractació de béns mobles o immobles, serveis, drets i obligacions.

- Publicitat exterior: la que és visible des de les vies i espais públics sent susceptible d'atreure l'atenció dels qui es trobin en espais oberts, transitin per la via pública, circulin en mitjans privats o públics de transport i, en general, romanguin o discorrin per llocs o àmbits d'utilització comuna.

- Publicitat estàtica: té aquesta consideració la que es du a terme mitjançant instal·lacions fixes, ja sigui mitjançant missatges fixos o per mitjà de pantalles que emetin projeccions fixes o animades.

- Publicitat dinàmica: té aquesta consideració la que es basa en el contacte directe entre els agents publicitaris amb els possibles usuaris, ja sigui a través de publicitat manual, repartiment domiciliari, publicitat mitjançant l'ús de vehicles, cercaviles, telemàtica, oral, etc.

Article 3. Marc legal, atribucions i competències municipals.

El règim jurídic aplicable es regeix per les condicions que estableixen la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; Llei 34/1988 d'11 de novembre general de publicitat; Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats de les Illes Balears; Llei 5/1997, de 8 de juliol, per la qual es regula la publicitat dinàmica a les Illes Balears; i resta de normativa que resulti d'aplicació.

Article 4. Principis generals.

En l'exercici de l'activitat de publicitat s'han de respectar els principis que en matèria de publicitat general limitin el lliure exercici i, en particular, els següents:

1. El respecte a la dignitat de la persona, impedint la vulneració dels valors i drets reconeguts en la Constitució; i, especialment, els relatius a la infància, la joventut i la dona, per la qual cosa s'han d'abstenir de realitzar qualsevol activitat publicitària que s'exerceixi amb utilització del cos humà com a objecte sexual.

2. S'ha d'evitar la promoció del consum de determinades substàncies addictives, i prestar especial atenció a la protecció del menor referent a la publicitat de begudes alcohòliques.

3. S'ha de complir el que disposi la normativa específica que reguli la publicitat de determinats productes, béns, activitats i serveis.

Article 5. Exclusions.

Es troben exclosos de l'àmbit d'aplicació de la present Ordenança:

1. Plaques de petites dimensions, anuncis, rètols o rètols per difondre la informació de l'existència d'una activitat o la seua denominació comercial al mateix edifici on aquesta es du a terme, que es regularan en la seua ordenança corresponent.

2. Els anuncis col·locats a l'interior de portes, vitrines o aparadors d'establiments comercials que es limitin a indicar els horaris d'atenció al públic, preus, motius de tancament temporal, trasllat, liquidacions, rebaixes, etc. Així mateix, s'exceptua el nom dels establiments col·locat en els seus vidres.

3. Els que es limitin a indicar les situacions de venda o lloguer d'un immoble, col·locats en aquests o en solar propi.

4. Publicitat electoral, en aquells aspectes regulats en la legislació electoral.

5. Els panells informatius que s'instal·lin en les obres en curs d'execució.

6. La publicitat inserida en elements situats en domini públic d'ús i/o servei públic, que ha d'estar subjecta a la corresponent contractació administrativa.

7. Les instal·lacions de caràcter efímer (pancartes, penjants…), que es promoguin per entitats públiques, culturals, esportives o veïnals sempre que no tenguin una finalitat lucrativa, sense perjudici d'observar les mesures de seguretat pertinents, les quals s'han de regular per l'autorització administrativa corresponent.

8. Plaques o escuts indicatius de dependències públiques, tals com: seus de representacions oficials estrangeres, hospitals, clíniques, dispensaris.

9. Les banderes representatives de països, estats, institucions oficials, organismes públics internacionals, nacionals, autonòmics i municipals, partits polítics, associacions, col·legis professionals, centres culturals i religiosos, clubs recreatius i similars, sense missatge publicitari.

10. Missatges i comunicats de les Administracions Públiques en matèria d'interès general, en matèria de seguretat pública o emergències, fins i tot quan la seva distribució o comunicació als ciutadans en general, o a les persones interessades en particular, es realitzi a través d'agents publicitaris independents d'aquestes.

11. Aquelles comunicacions que vagin dirigides únicament i exclusivament a la materialització de l'exercici d'alguns drets fonamentals i llibertats públiques incloses en la Constitució que, si escau, es regiran per la seva normativa específica.

12. Repartiment de premsa gratuïta, la qual es regirà per la seva normativa específica.

Article 6. Prohibicions.

1. Es prohibeix, expressament, qualsevol activitat publicitària que:

a) Es realitzi sobre terrenys no qualificats com a urbans.

b) Incorri en engany, deslleialtat o la consistent en l'emissió de missatges subliminals.

c) Promogui el consum de substàncies addictives, especialment les referents a begudes alcohòliques.

d) Qualsevol publicitat que faci ús de missatges que vulnerin els valors i drets reconeguts en la Constitució i, especialment, els relatius a la infància, la joventut i la dona, i en general als que vulnerin els principis continguts a l'article 4 d'aquesta Ordenança.

e) Tota activitat publicitària que s'exerceixi amb utilització del cos humà com a objecte sexual, incloses instal·lacions publicitàries amb suport o vol sobre l'espai públic dels circuits existents o que es dissenyin a la via pública i objecte de concessió administrativa, les instal·lacions sobre elements de mobiliari urbà utilitzades tradicionalment per suportar missatges.

f) S'efectuï sobre o des dels monuments històrics així com a l'entorn dels béns objecte de la declaració com a Patrimoni Mundial.

g) Es realitzi sobre o des dels temples, cementeris, estàtues, monuments, fonts, edificis, arbrat, plantes, jardins públics, fanals, semàfors, bancs i la resta de mobiliari urbà i ornamental situat en domini públic i anàlegs, excepte el que estableixi aquesta ordenança per als casos de concessions; exceptuant la publicitat referida a l'activitat religiosa o al propi culte en els temples.

h) Es realitzi en els llocs on pugui perjudicar-se o comprometre el trànsit rodat o la seguretat del vianant com a revolts, cruïlles, rotondes, canvis de rasant, qualsevol tram de carretera, carrers, places, calçades, passos per a vianants i en els seus accessos, entre uns altres.

i) Es dugui a terme en aquelles àrees o sectors que puguin impedir, dificultar o pertorbar la contemplació dels edificis o conjunts enumerats als apartats i) i d) anteriors.

j) Es desenvolupi a les platges i en béns de domini públic maritimoterrestre així com en les realitzades en ports o ports esportius mitjançant el sistema de publicitat dinàmica.

k) S'efectuï en les mitgeres dels edificis.

l) Per la seva forma, color, disseny o inscripcions pugui ser confós amb els senyals reglamentaris de trànsit, impedeixi la visibilitat o produeixi enlluernament als conductors de vehicles i als vianants, o en els llocs on pugui perjudicar o obstaculitzar el trànsit rodat o la seguretat del vianant.

m) Es realitzi en forma de pintades o pictogrames en qualsevol element de la via pública.

n) Es constitueixi per matèries combustibles a menys de trenta (30) metres de zones forestals o d'abundant vegetació.

o) S'efectuï sobre immobles on s'incoï expedient de declaració de ruïna o es declari aquesta.

p) Es dugui a terme en edificis i entorns de protecció inclosos als catàlegs de protecció del patrimoni, excepte el cobriment de les obres en curs d'execució en les condicions que es determinen en aquesta Ordenança.

q) En aquelles zones o espais en els quals les disposicions especials vigents ho prohibeixin expressament.

r) No es correspongui amb l'ornat del lloc on se situï, afecti la tranquil·litat i seguretat dels veïns o dificulti o impedeixi la contemplació d'espais públics, edificis, elements o conjunts monumentals, zones enjardinades, perspectives urbanes o paisatgístiques, típiques o tradicionals.

2. També es prohibeix:

a) El llançament de qualsevol forma de comunicació gràfica a la via pública així com amuntegar-la o dipositar-la en diferents punts de la via pública i la col·locació de material publicitari en els parabrises o en altres elements dels vehicles, amb excepció del que preceptua l'article 5.10 de la present ordenança.

b) Les projeccions publicitàries fixes o animades quan afectin la seguretat viària o quan la previsió o comprovació d'aglomeracions de públic per a la seva observació dificulti l'adequada circulació viària o per als vianants.

c) Publicitat aèria. La utilització de l'espai aeri per a la col·locació o suspensió d'aparells o artefactes, fixos o mòbils, amb o sense suport, i fins i tot, rajos lluminosos que contenguin missatges d'identificació o de publicitat.

d) L'exercici de publicitat que vengui acompanyat d'efectes sonors en els termes que s'expressen en aquesta Ordenança.

e) L'exercici de publicitat dinàmica, manual i oral, en els termes establerts en la present Ordenança.

f) La publicitat mitjançant l'estacionament de vehicles o remolcs de qualsevol classe i grandària en les condicions establertes a la present Ordenança.

g) La publicitat a força de cartells, fulls volants, adhesius, etiquetes, etc., fixada sobre paraments d'edificis, monuments, obres públiques, viari públic, vehicles, elements de mobiliari urbà, etc.

h) Els cartells indicatius o de senyalització direccional amb esment de marques, distintius, logotips o denominació comercial d'establiments.

i) En aquells casos que comporti la utilització d'animals com a instrument de reclam o complement de l'activitat publicitària excepte en els casos determinats a la Llei 1/92, de 8 d'abril, de protecció dels animals que viuen en l'entorn humà.

j) Quan en el seu desenvolupament pugui produir la formació de grups de persones que obstaculitzin la circulació de vianants o vehicles.

k) La difusió de missatges publicitaris a través de qualsevol de les formes de publicitat que només tenguin com a objectiu i finalitat incentivar el consum de begudes alcohòliques a establiments públics mitjançant diverses fórmules del tipus ‘barra lliure’, ‘free-bar’, ‘happy hour’, ‘2x1’, ‘3x1’ o altres missatges anàlegs.

Article 7. Instal·lacions publicitàries lluminoses.

1. Requisits.

Totes les instal·lacions publicitàries perceptibles des del domini públic s'han d'adaptar al Reglament electrotècnic de baixa tensió, aprovat per Reial decret 842/2002, de 2 d'agost, i a les prescripcions recollides en el Reglament eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seves instruccions tècniques complementàries EA-01 a EA-07 recollides al RD 1890/ 2008, i en concret respecte d'aquest últim s'han d'adequar a:

a) Fonts de llum utilitzades. Han d'utilitzar-se fonts de llum amb una eficàcia lluminosa = 40 lum/W. S'han d'utilitzar equips auxiliars de pèrdues mínimes, complint els valors màxims d'equip -llum definits en la ITC-EA-04.

b) Nivells de Luminància màxims. Els nivells de luminància màxima de senyals i anuncis lluminosos han de complir amb la taula 13 de punt 6 de la ITC-EA-02, tenint sempre presents les limitacions imposades en funció de la zona d'instal·lació, tal com es recull a la taula 3 de la ITC-EA-03. En qualsevol cas el factor de potència de la instal·lació lluminosa ha de ser major o igual 0,95.

c) La il·luminació projectada, sobre qualsevol tipus de suport, ha de tenir sempre una orientació descendent amb una sola línia de projectors a la part superior. La projecció de llum no pot sobrepassar els límits de la superfície publicitària i ha de tenir un efecte d'esvaïment, sense que pugui projectar-se directament sobre la superfície a il·luminar. S'entén per llum obliqua qualsevol projecció inclinada del feix de llum que pugui incidir en els buits de finestres. S'entén per llum recta aquella l'angle d'incidència de la qual sobre el plànol de façana enfrontat és major o igual a 75º.

d) S'han d'utilitzar preferentment lluminàries no contaminants i llums eficients de baix consum.

2. Règim de funcionament.

a) Els rètols o pantalles que comptin amb il·luminació i els grans rètols lluminosos, es podran encendre des de les 08.00 h fins a les 22.00 h, durant els mesos de novembre a abril, i durant els mesos de maig a octubre, des de les 08.00 h fins a les 00.00 h mentre que l'establiment romangui obert al públic en funció de la seva activitat i de conformitat amb els horaris legalment establerts, excepte les creus de les oficines de farmàcia que podran romandre enceses les 24 hores del dia, però no podran parpellejar des de les 00.00 h fins a les 8.00 h. No obstant això, l'òrgan municipal competent podrà establir un horari diferent per a zones o emplaçaments concrets.

b) Quan es col·loquin pantalles a l'interior dels aparadors, no podrà existir imatge en moviment passades les 22.00 h de gener a abril i octubre a desembre ni passades les 00.00 h entre maig i setembre. Es permetrà la imatge en rotació sempre que transcorrin un mínim de 5 segons entre imatge i imatge.

c) La resta de suports publicitaris instal·lats en edificis, així com en obres, solars, sòl urbanitzable i domini públic, que comptin amb il·luminació, excepte els suports rígids amb il·luminació digital al fet que es fa referència en l'epígraf 7.3, podran mantenir-se encesos en els següents horaris: Des de les 08,00 h fins a les 24 h durant els mesos de maig a octubre i des de les 08,00 h fins a les 22 h durant els mesos de novembre a abril.

3. Suports amb tecnologia d'il·luminació digital. Sistema de díodes emissors de llum o d'altres similars.

Se'ls aplica el següent règim:

a) Poden mantenir la connexió a la seva font d'energia durant les hores diürnes.

b) L'orientació dels díodes de llum sempre ha de ser descendent per evitar la contaminació lumínica.

c) Els missatges publicitaris transmesos mitjançant imatges no poden afectar el trànsit rodat en cap cas, sense excepció.

 

 

TÍTOL II. RÈGIM JURÍDIC DELS ACTES DE PUBLICITAT

Article 8. Autorització administrativa.

1. L'exercici de l'activitat publicitària, acció o actuació de publicitat exterior, encara que no estigui contemplada expressament en aquesta Ordenança, està subjecte a autorització prèvia, la qual s'atorga d'acord amb les previsions i determinacions d'aquesta Ordenança i al pagament de les taxes fixades en l'ordenança fiscal que, si escau, corresponguin, amb excepció de les situades en el domini públic municipal sotmeses al règim de concessió que estan subjectes al que disposin els seus corresponents plecs. Les autoritzacions s'atorguen sense perjudici dels altres títols jurídics habilitants que siguin procedents sol·licitar a altres administracions, conformement a la legislació sectorial aplicable, els quals s'han d'acreditar davant aquesta administració municipal.

2. En tot cas, l'administració municipal pot exigir l'adopció de les mesures pertinents en defensa de l'interès general o de les modificacions que resultin de les noves determinacions que s'aprovin per disposicions de caràcter general.

3. Les autoritzacions s'atorgaran per temps determinat, mai superior a un any, i acabaran el 31 de desembre de l'any en curs.

Article 9. Procediment per a l'obtenció de l'autorització administrativa.

1. L'autorització s'ha de sol·licitar mitjançant document normalitzat establert per aquesta administració, a la qual s'ha d'adjuntar la següent documentació:

- Còpia del DNI de la persona sol·licitant i nom, si és persona física o, en cas de persona jurídica, còpia del NIF i raó social.

- Títol habilitant de l'activitat principal que desitja promocionar.

- Alta en l'IAE.

- Liquidació de la taxa corresponent.

- Memòria explicativa, en la qual s'exposin tots els extrems relatius al desenvolupament de l'actuació que es pretengui, tals com el mitjà de transmissió del missatge publicitari, condicions tècniques i d'il·luminació, especialment, les relatives al compliment dels valors màxims de luminància, dimensions, determinació de les característiques de l'emplaçament, horaris, determinació de l'ocupació de domini públic, i altres característiques de l'activitat publicitària i d'identificació de les activitats i establiments, i aportar els permisos o autoritzacions que siguin necessaris d'acord amb la normativa sectorial d'aplicació.

- Assegurança de responsabilitat civil.

Així com altres documents necessaris segons el tipus de modalitat publicitària.

2. Una vegada presentada la sol·licitud, i revisats tots els documents presentats, el personal tècnic municipal emetrà un informe relatiu a la suficiència de la documentació presentada i la conformitat del missatge publicitari amb les determinacions establertes en la present Ordenança, el qual determinarà la conveniència o no de la concessió de l'autorització, en aquest cas, es dictarà la resolució que correspongui, que es notificarà a la persona interessada.

En cas d'informe favorable, es remetrà als serveis econòmics perquè emetin la liquidació de la taxa corresponent.

En cas d'informe desfavorable es remetrà a la Policia Local o serveis tècnics municipals per verificar que no es realitza cap activitat sense l'autorització oportuna. En aquest cas, la persona interessada podrà al·legar el que estimi convenient o recórrer dins dels terminis expressament establerts segons la llei de procediment en vigor, sense perjudici de les peculiaritats i requisits que per raó del seu contingut específic s'estableixin en la present Ordenança o en qualsevol altra normativa sectorial que pogués ser aplicable.

3. L'Alcaldia o òrgan en qui delegui és la competent per a la concessió de les autoritzacions.

4. Els actes publicitaris promoguts per altres administracions o entitats de dret públic estaran sotmesos a autorització.

5. Les autoritzacions s'atorgaran deixant fora de perill el dret de propietat i sense perjudici de tercers.

6. En el supòsit de les autoritzacions contemplades en aquesta Ordenança, transcorregut el termini de tres mesos sense haver-se dictat resolució expressa, es considerarà autoritzada. En cap cas poden adquirir-se per silenci administratiu facultats contràries a les determinacions establertes en aquesta Ordenança, en la normativa urbanística, tècnica o ambiental que siguin aplicables.

7. En tot allò no previst en la present Ordenança s'ha d'estar al que estableix la Llei de procediment administratiu d'aplicació.

8. La titularitat de l'autorització comporta:

a) La imputació de les responsabilitats de tot ordre que es derivin dels missatges publicitaris corresponents.

b) L'obligació de pagament dels impostos, preus públics i qualsevol altra càrrega fiscal que gravi les instal·lacions.

c) El deure que té el seu titular de conservar i mantenir el material publicitari i la seva sustentació en perfectes condicions d'ornat i seguretat.

d) En l'execució i muntatge de l'anunci publicitari s'han d'adoptar les mesures de precaució necessàries per evitar riscos a persones i coses.

Article 10. Promotors.

1. Poden sol·licitar les autoritzacions les persones físiques o jurídiques que pretenguin promoure la contractació o difusió de missatges en els termes previstos en aquesta Ordenança.

2. Aquelles persones físiques o jurídiques que de forma habitual i professional es dediquin a l'activitat publicitària i es trobin incloses en la matrícula corresponent de l'Impost sobre Activitats Econòmiques.

3. El/la propietari/ària del sòl o immoble on està situat el missatge publicitari.

4. També poden sol·licitar autoritzacions les agrupacions, associacions sense ànim de lucre amb interès general o col·lectius sense personalitat jurídica en els termes previstos en aquesta Ordenança.

5. Es faculta l'Alcaldia per determinar les condicions i gratuïtat de l'autorització quan tenguin per objecte promoure activitats d'iniciativa privada que redundin en interès municipal.

Article 11. Assegurança de responsabilitat civil.

Quan l'actuació publicitària requereixi l'obtenció d'autorització haurà d'aportar justificant de pagament i pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil, que cobreixi els possibles danys a persones o coses, durant el termini de realització de l'acció publicitària de què es tracti.

TÍTOL III. DELS DIFERENTS TIPUS DE PUBLICITAT.

Capítol I. Publicitat estàtica.

Article 12. Tipus.

Dins de la publicitat estàtica s'estableixen les següents modalitats: tanques publicitàries; pantalles; cartells i adhesius; objectes i figures; banderes, pancartes i altres suports no rígids; plaques i escuts; rètols; i, banderoles.

Secció Primera. Tanques publicitàries.

Article 13. Concepte.

Es denomina tanca publicitària o suport fix l'element format per materials consistents i duradors, de figura regular dotada de marc i destinat a la successiva col·locació de l'esmentat material imprès o adhesiu. Tenen un contingut variable en el transcurs del temps i es regularan segons el que prevegin la normes urbanístiques.

La concessió de la preceptiva autorització administrativa per realitzar activitats publicitàries adherides a les tanques està subjecta a l'obtenció prèvia de la preceptiva llicència urbanística.

Article 14. Requisits.

En aquest sentit s'està a allò que disposa el PGOU i altres normes urbanístiques vigents.

Secció Segona. Cartells i adhesius.

Article 15. Concepte.

1. Es denomina ‘cartell’ l'actuació publicitària en la qual el missatge es materialitza mitjançant qualsevol sistema de reproducció gràfica sobre paper, cartolina, cartó o altres matèries de poca consistència i de curta durada.

2. Es denomina ‘adhesiu’ l'actuació publicitària definida a l'apartat anterior quan es tracti de dimensions reduïdes i sigui adherent.

Article 16. Prohibició.

Es prohibeix la fixació d'aquest tipus de publicitat sobre edificis, murs, tanques de tancament o qualsevol altre element del mobiliari urbà amb excepció del mobiliari urbà que, comptant amb autorització municipal, admeti alguna superfície destinada a la instal·lació d'aquesta modalitat publicitària i en aquells llocs indicats i dissenyats especialment per a aquesta finalitat per l'Ajuntament.

Secció Tercera. Objectes i figures.

Article 17. Concepte.

És aquella en la qual el missatge publicitari es materialitza mitjançant objectes i figures, amb o sense inscripcions.

Article 18. Requisits.

En la documentació que es presenti per a l'obtenció de la preceptiva autorització s'ha de fer constar una descripció detallada dels mitjans a utilitzar, així com el tipus de subjecció, i se n'ha de justificar la solidesa. Serà responsable de tot dany que es pugui causar com a conseqüència d'aquest objecte o figura la persona sol·licitant d'aquesta autorització. Si escau, es tendrà en compte l'establert a l'Ordenança d'ocupació de via pública i de zones de propietat privada de l'Ajuntament d'Eivissa.

Secció Quarta. Banderes i pancartes.

Article 19. Concepte.

Són aquells mitjans publicitaris que el missatge es materialitza sobre tela, lona, plàstic o material d'escassa consistència i durada i es presenti de forma habitual unit per algun dels seus extrems a un pilar o d'alguna manera a la façana.

Article 20. Requisits.

La col·locació de banderes i pancartes o similars, només poden instal·lar-se en façanes d'edificis, en cas que voli sobre la via pública fa falta autorització de l'Ajuntament i de la persona titular del bé afectat, i s'ha d'ajustar a les següents condicions a fi d'obtenir l'oportuna autorització:

1. El missatge publicitari ha de correspondre a la difusió d'activitats que amb caràcter circumstancial es realitzin en el municipi. Aquestes autoritzacions es concediran per un període no superior a 3 mesos.

2. Els elements han de tenir la solidesa necessària i no ocultar cap element arquitectònic d'interès.

3. No poden perjudicar cap accés, finestra o obertura de l'edifici.

Article 21. Ubicació.

Quan la col·locació de banderes, pancartes o similars sobresurti a la via pública, es poden col·locar únicament en les plantes pis, ajustant-se a les condicions previstes a l'article anterior. En tot cas, s'ha de garantir que no pugui perjudicar l'arbrat o un altre element del mobiliari urbà.

Secció Cinquena. Plaques i escuts.

Article 22. Concepte.

Es denomina placa o escut el rètol de dimensions reduïdes, indicatius d'institucions públiques o privades, denominació d'edificis, així com els que anuncien el caràcter històric o artístic d'un edifici o de les activitats culturals o socials que es realitzin.

Article 23. Requisits.

1. La publicitat citada no està subjecta a autorització municipal.

2. Se'n permet la col·locació a les plantes baixes i pisos d'edificacions quan no obstaculitzin cap accés, enllumenat o ventilació.

Secció Sisena. Rètols.

Article 24. Concepte.

Es denomina rètol el missatge publicitari, amb independència de la forma d'expressió, compost per materials duradors, els quals poden anar o no dotats de llum i poden produir algun relleu. El contingut d'aquest mitjà publicitari ha d'indicar la denominació de l'establiment o la raó social del titular i de l'activitat que s'exerceixi.

Article 25. Requisits.

1. En planta baixa: S'ha d'acudir/s'ha d'estar a l'establert a les normes específiques de cada zona així com al PGOU. Així mateix:

1.1. No poden impedir la visibilitat de cap element arquitectònic de l'edifici.

1.2. No es limita la mesura, en forma horitzontal, ja que cada local pot tenir una amplària diferent.

1.3. En cap cas pot sobresortir de l'altura màxima de la planta baixa.

2. Plantes pis. Només s'admetran rètols en els locals situats en aquestes, i s'han d'interpretar en totes les seves condicions com si fos planta baixa.

3. Els rètols lluminosos han de complir el que estableixi la normativa sobre contaminació lumínica, segons el que preveu l'article 7 de la present Ordenança.

4. A la sol·licitud de l'autorització s'ha d'expressar forma, dimensions, materials i contingut dels rètols, l'altura mínima sobre la via i el tipus de subjecció, i se n'ha de justificar la solidesa. A la sol·licitud s'ha d'adjuntar també una simulació gràfica del rètol. Serà responsable de tot dany que es pugui causar com a conseqüència d'aquest rètol la persona sol·licitant de l'autorització.

Article 26. Prohibició.

Queda prohibida la col·locació de rètols, pantalles i qualsevol element publicitari sobre les cobertes dels edificis.

Secció Setena. Banderoles publicitàries.

Article 27. Concepte.

Són elements publicitaris de caràcter efímer, realitzats sobre teles, lones, plàstics o panells, en ocupació de vol.

Article 28. Requisits.

L'Ajuntament pot concedir en règim de concessió la col·locació de banderoles.

Secció Vuitena. Mobiliari urbà.

Article 29. Concepte.

S'entén com a tal aquella activitat realitzada amb o sobre objectes situats a la via pública, els quals al mateix temps poden oferir alguna utilitat al ciutadà. Es consideren mobiliari urbà els plànols-guia, les marquesines, els rellotges o termòmetres, bancs, indicadors de carrer, tanques de protecció per a vianants, opis, mupis i qualsevol que presti serveis anàlegs.

Article 30. Requisits.

L'Ajuntament pot concedir en règim de concessió l'explotació publicitària dels esmentats elements. El seu concessionari s'ha d'ajustar a l'establert a la present ordenança sobre el tipus de publicitat que s'hi pot incloure, i està obligat a retirar de forma immediata i a requeriment de l'Ajuntament qualsevol publicitat que contravengui la present ordenança, especialment les prohibicions contingudes a l'article 6 de la present ordenança, sense dret a cap tipus d'indemnització.

Capítol II. Publicitat aèria.

Article 31. Concepte.

S'entenen inclosos en aquest concepte els missatges publicitaris realitzats mitjançant aparells o artificis autosostinguts a l'aire, fixos o mòbils. S'entenen per fixos quan es porti a efecte en globus estàtics o similars. S'entenen per mòbils quan es tracti de globus dirigibles o avions de qualsevol tipus.

Article 32. Prohibició.

Queda totalment prohibida qualsevol activitat de publicitat aèria, a tot el terme municipal.

 

Capítol III. Sistemes audiovisuals.

Article 33. Concepte.

S'entén com a tal tot mitjà publicitari pel qual el missatge es materialitza mitjançant la projecció sobre una pantalla o per qualsevol sistema d'imatges, gràfics, dibuixos, pel·lícules, diapositives o anàlegs, fixos o animats, que incloguin missatges publicitaris, així com altres efectes de llum o làser diferents de les projeccions.

Article 34. Prohibició.

1. Queda prohibida aquesta modalitat publicitària que inclogui imatge animada amb l'acompanyament d'efectes sonors.

2. Les projeccions a les muralles d'Eivissa s'autoritzen de manera excepcional i només en el marc de convenis de col·laboració entre l'Ajuntament d'Eivissa i entitats patrocinadores de grans esdeveniments que tenguin lloc a la ciutat.

3. Queda prohibida qualsevol forma de publicitat mitjançant efectes de llum diferents a les projeccions i amb la utilització de làser.

Capítol IV. Publicitat dinàmica.

Article 35. Concepte.

Dins de la publicitat dinàmica s'estableixen les següents modalitats: publicitat manual, publicitat oral, cercaviles publicitàries i publicitat mitjançant l'ús de vehicles.

Secció Primera. Publicitat manual.

Article 36. Concepte

S'entén per publicitat manual aquella que difon els seus missatges mitjançant el repartiment en mà de material imprès, mitjançant el contacte directe entre els agents publicitaris i les possibles persones usuàries, amb caràcter gratuït i utilitzant, amb aquest objecte, les zones, vies i espais públics i zones privades de concurrència pública establertes en aquesta ordenança.

Article 37. Prohibició.

Queda prohibit en tot el municipi el repartiment manual de publicitat. No obstant això, l'Alcaldia pot autoritzar aquest tipus de publicitat en els següents supòsits:

1. Quan tengui per objecte la promoció d'activitats esportives, recreatives, d'espectacles de naturalesa temporal o circumstancial.

2. Quan es tracti d'activitats realitzades per grups polítics, sindicals o representatius de diferents sectors socials, de forma temporal o circumstancial i subjectes, en tot cas, al que pugui disposar la legislació sectorial, que no afecti l'exercici dels drets fonamentals i llibertats públiques incloses a la secció primera del capítol II de la Constitució.

Secció Segona. Publicitat oral.

Article 38. Concepte.

S'entén per publicitat dinàmica oral aquella que transmet els seus missatges de viva veu mitjançant el contacte directe entre els agents publicitaris i els possibles usuaris i amb la utilització, per al seu exercici, de les zones de domini públic.

Article 39. Prohibició.

Queda prohibida la publicitat oral en el municipi d'Eivissa.

Secció Tercera. Cercaviles publicitàries.

Article 40. Concepte.

S'entén per cercavila amb finalitat publicitària el conjunt de persones que mitjançant una representació teatral recorren els carrers en un itinerari que serveix per donar a conèixer un determinat esdeveniment organitzat en un local d'oci.

 

Article 41. Requisits.

1. A la sol·licitud de l'autorització s'ha d'adjuntar la següent documentació:

- Alta de l'Impost d'Activitats Econòmiques.

- Titol habilitant de l'activitat principal que es desitja promocionar.- Identificació d'una persona responsable.

- Memòria explicativa tècnica i artística de l'activitat amb esment exprés de l'horari en el qual es pretén desenvolupar, indicant nombre de participants, materials a utilitzar, elements d'atrezzo,etc.

Article 42. Prohibició.

Aquest tipus de cercaviles no poden usar animals de cap tipus i no poden estar inspirats ni recrear cap situació denigrant, discriminatòria o ofensiva, i s'han d'abstenir de realitzar qualsevol activitat publicitària que s'exerceixi amb utilització del cos humà com a objecte sexual.

Així mateix, es prohibeix la utilització de suport acústic. Això no obstant, l'Alcaldia, per raons d'interès social, cultural, esportiu, etc., podrà autoritzar amb caràcter excepcional el seu ús.

El desenvolupament de l'activitat podrà realitzar-se de les 21.00 h fins a les 01.00 h, de maig a octubre i des de les 20.00 h fins a les 00.00 h de novembre a abril.

Secció Quarta. Publicitat mitjançant l'ús de vehicles.

Article 43. Concepte.

S'entén per aquest tipus de publicitat la realitzada mitjançant l'ús de vehicles o conjunt d'aquests o mitjançant l'ús d'elements de promoció o publicitat situats en vehicles, tant estacionats com en marxa i la difusió de missatges publicitaris a través dels mitjans audiovisuals instal·lats en aquests. Queda inclosa en aquest concepte l'activitat publicitària exercida a través de caravanes, tant si es tracta d'activitats principals com complementàries.

Article 44. Prohibició.

Queda prohibida la publicitat d'aquest tipus amb les següents exclusions:

1. L'activitat regulada en aquesta secció exercida mitjançant gràfics, dibuixos, emblemes, anagrames o uns altres de similars sobre vehicles de la pròpia empresa i necessaris per al desenvolupament de les activitats pròpies d'aquesta i que facin referència a la raó social, nom o activitat de l'empresa o marques comercials que l'explotin i que estiguin situats als vehicles.

2. La publicitat que aparegui en els vehicles del servei públic de transports.

Capítol V. Publicitat exterior que interactua amb l'usuari.

Article 45. Concepte.

S'entén aquest tipus de publicitat, l'ús de nous suports electrònics per part de la ciutadania que permeten una interacció entre l'empresa de publicitat i la persona usuària, com per exemple, beecons, bluetooth, pantalles interactives multitouch.

Article 46. Requisits.

Cada cas s'estudiarà de manera particular i l'autorització estarà supeditada a la conclusió de l'informe tècnic previ i en virtut de l'impacte i repercussió que puguin originar en l'entorn.

 

TÍTOL IV. INTERVENCIÓ ADMINISTRATIVA.

Capítol I. Mesures cautelars.

Article 47. Abast i contingut

1. Constitueixen mesures cautelars que no tindran caràcter sancionador, les que a continuació s'assenyalen:

1.1. El comís del material de promoció o publicitat quan es tracti d'activitat no emparada per l'autorització administrativa o es consideri que aquesta mesura resulta necessària per impedir la continuació en la comissió de la infracció que s'hagués detectat. Aquesta mesura pot ser adoptada de forma immediata per efectius de la Policia Local o personal municipal degudament autoritzat. El material decomissat es constituirà en dipòsit municipal per un període màxim de 3 dies, transcorreguts els quals sense que el titular els hagi reclamat s'entendrà que renuncia a l'esmentat material. Les possibles despeses derivades del dipòsit i les taxes corresponents hauran de ser abonades per la persona interessada al moment de la restitució.

1.2. Immobilització i retirada del vehicle o altres elements que serveixin de suport a l'activitat publicitària sempre que es tracti d'activitat no emparada per autorització administrativa o es consideri que aquesta mesura resulta necessària per impedir la continuació en la comissió de la infracció que s'hagués detectat i, quan s'incompleixin les condicions de l'autorització. Aquesta mesura pot ser adoptada de forma immediata per efectius de la Policia Local o personal municipal degudament autoritzat.

Els vehicles decomissats seran dipositats en les dependències municipals habilitades per a aquest motiu, i se seguiran les normes específiques que regulen la destinació i la forma de procedir per als vehicles abandonats. Les despeses originades pel dipòsit i les taxes corresponents haurà d'abonar-les la persona interessada al moment de la restitució.

1.3. Les instal·lacions realitzades o que es realitzin sense autorització sobre terrenys qualificats en el planejament com a zones verdes o espais públics, han de ser retirades amb resolució prèvia de l'Alcaldia en un termini no superior a les 48 hores des de la seva notificació.

1.4. L'ocultació del missatge publicitari amb els mitjans que s'estimin oportuns.

2. Despeses i taxes: el comís i, en els casos que procedeixi, la retirada de vehicles o altres elements publicitaris donaran lloc a l'abonament de les corresponents taxes en les condicions que a continuació s'assenyalen:

2.1. Es reclamarà a qui resulti infractor l'import de les despeses de retirada i eliminació dels elements publicitaris i aquells que es dedueixin de les anomalies i danys causats com a conseqüència de l'actuació administrativa realitzada com a conseqüència de la falta d'execució voluntària per part de l'infractor, sempre que amb caràcter previ existeixi la pertinent valoració justificada. Aquesta reclamació la durà a terme l'Alcaldia.

3. Quan es comprovi que de la realització de l'activitat publicitària es pot presumir racionalment la comissió d'una infracció greu o molt greu i que pugui ocasionar danys o perjudicis a l'interès públic, efectius de la Policia Local o altre personal municipal autoritzat adoptaran mesures conduents a evitar o perllongar els esmentats danys.

Capítol II. RÈGIM SANCIONADOR.

Article 48. Responsabilitat.

Respondran principalment i solidàriament, si escau, per la comissió de les infraccions previstes en aquesta Ordenança:

- Les persones físiques o jurídiques titulars de l'activitat per la qual es publiciti;

- Les que es dediquin de forma professional a l'exercici de l'activitat publicitària;

- Els propietaris del sòl o immoble on se situï el suport publicitari.

- De forma subsidiària, seran responsables de les infraccions aquelles persones que resultin autores de les accions o omissions descrites que contravinguin les disposicions determinades en aquesta Ordenança.

Article 49. Circumstàncies modificatives de la responsabilitat.

Es valoraran en el procediment i tendran la seva incidència en la determinació de la sanció a imposar les següents circumstàncies:

1. Danys i perjudicis causats a tercers, així com els produïts per la conservació i neteja dels llocs públics o d'equipament i mobiliari urbà.

2. La reparació espontània dels danys i perjudicis causats.

3. La seva incidència en els drets de consumidors i usuaris.

4. El benefici il·lícit així obtingut.

5. La reiteració de conductes que hagin estat objecte de sanció en la matèria pròpia d'aquesta Ordenança.

6. La reincidència. Es considerarà reincidència la comissió de la infracció de la qual es tracti per resolució ferma en el termini d'un any.

Article 50. Prescripció.

Les infraccions molt greus prescriuran als tres anys, les greus als dos anys i les lleus als sis mesos; les sancions imposades per faltes molt greus prescriuran als tres anys, les imposades per faltes greus als dos anys i les imposades per faltes lleus a l'any.

Article 51. Classificació.

Tendran la consideració d'infraccions les accions o omissions que contravenguin el que disposa la present ordenança.

Les infraccions que preveu aquesta ordenança es classificaran en lleus, greus i molt greus.

Article 52. Tipus de faltes.

Als efectes establerts a l'article anterior, es consideren infraccions de caràcter:

I. LLEU

a) No comunicar els canvis de titularitat o altres variacions que afectin les circumstàncies jurídiques de l'activitat.

b) La falta de manteniment i neteja dels suports publicitaris que no suposi un perill o produeixi una deterioració o menyscapte greu a l'entorn i paisatge urbà.

c) L'incompliment dels horaris d'inici o apagat de les instal·lacions publicitàries i d'identificació d'establiments amb il·luminació.

d) La falta d'identificació dels suports publicitaris.

e) Contravenir la prohibició prevista a l'article 6.2 j).

f) Col·locar plaques i escuts en condicions diferents a les previstes a l'article 22.2 d'aquesta Ordenança.

g) Contravenir els deures exposats en aquesta Ordenança quan per la seva escassa transcendència no constitueixi falta greu o molt greu.

II. GREU

a) La realització de qualsevol activitat publicitària, compresa en aquesta Ordenança, contravenint les condicions per les quals va ser atorgada l'autorització administrativa.

b) Contravenir les prohibicions previstes en els articles 6.1 i 6.2 d'aquesta Ordenança a excepció de l'article 6.1 apartats c i d i article 6.2 apartats c i j.

c) La falta de manteniment i neteja dels suports publicitaris que suposi un perill o produeixi una deterioració o menyscapte greu a l'entorn i paisatge urbà.

d) La realització de qualsevol classe d'acció publicitària quan causi molèsties als ciutadans que romanen o transiten per les vies i espais públics o impedeixin el normal funcionament dels serveis públics.

e) L'incompliment dels horaris d'inici o apagat de les instal·lacions publicitàries i d'identificació d'establiments amb il·luminació quan generin molèsties als veïns, conductors i transeünts.

f) La realització de qualsevol classe d'acció publicitària quan causi danys als espais públics, en les seves instal·lacions i elements o en els equipaments, infraestructures, instal·lacions o elements d'un servei públic.

g) La falta de l'assegurança obligatòria de responsabilitat civil quan sigui preceptiu segons indiqui la present Ordenança.

h) La comissió d'una infracció lleu quan concorri la circumstància de reincidència.

i) L'incompliment reiterat dels requeriments formulats per l'administració municipal en relació amb l'exercici de l'activitat publicitària.

j) La negativa a facilitar les dades a l'administració municipal o als agents del cos de la Policia municipal que siguin requerits per aquests, així com l'obstaculització de la labor inspectora.

k) La falta d'adopció de mesures correctores per garantir la neteja de la zona d'actuació publicitària.

l) L'incompliment de les condicions de l'autorització que per la seva especial transcendència o gravetat no puguin ser considerades faltes lleus.

m) Els rètols i pantalles que excedeixin dels nivells de luminància màxims establerts a l'article 7 de la present Ordenança.

n) Quan l'activitat publicitària realitzada mitjançant cercaviles no s'ajusti a la memòria descriptiva presentada.

o) L'exercici de l'activitat publicitària mitjançant la utilització de cartells, adhesius, banderes, pancartes i rètols en els termes prohibits per aquesta Ordenança.

III. MOLT GREU

a) La realització de qualsevol classe d'acció publicitària, sense la corresponent autorització.

b) La col·locació de publicitat o d'elements d'identificació directament sobre els edificis sense utilització de suports externs quan hi produeixi danys molt greus per la deterioració causada o es tracti d'edificis catalogats.

c) La realització de publicitat segons els termes expressats en l'article 6.1. apartats c i d.

L'exercici de l'activitat publicitària que produeixi una alteració molt greu del paisatge urbà mitjançant: la tala d'arbres sense autorització, la modificació irreversible o l'alteració d'elements naturals o arquitectònics.

d) La realització de qualsevol classe d'acció publicitària que impedeixi o suposi una greu i rellevant obstrucció del normal funcionament dels serveis públics.

e) L'exercici de l'activitat publicitària, mitjançant el sistema de publicitat dinàmica, a platges i béns de domini públic maritimoterrestre, així com la realitzada en ports o ports esportius.

f) La realització de qualsevol classe d'acció publicitària que impedeixi o suposi una greu i rellevant obstrucció de normal funcionament dels serveis públics.

g) La realització de qualsevol classe d'acció publicitària quan produeixi una deterioració greu i rellevant d'equipaments, infraestructures, instal·lacions o elements d'un servei públic.

h) La realització de qualsevol classe d'acció publicitària quan produeixi una deterioració greu i rellevant dels espais públics o de qualsevol de les seves instal·lacions i elements siguin mobles o immobles.

i) El llançament de publicitat des de qualsevol mitjà aeri, segons la prohibició establerta a l'article 6.2 c i article 32 d'aquesta Ordenança.

j) La falsedat o ocultació dels documents o les dades exigides per l'administració per autoritzar o controlar les activitats publicitàries.

k) La col·locació de rètols en les cobertes dels edificis, segons la prohibició de l'article 26 d'aquesta Ordenança.

l) L'exercici d'activitat publicitària mitjançant sistemes audiovisuals que contravengui l'establert en aquesta Ordenança.

m) La comissió d'una infracció greu quan concorri la circumstància de reincidència.

Article 53. Sancions.

La comissió de les infraccions donarà lloc a la imposició de les següents sancions:

a) Infraccions lleus: Multa fins a 600,00 €.

b) Infraccions greus: Multa des de 600,01 € fins a 6.000 €.

c) Infraccions molt greus: Multa des de 6.000,01 € fins a 30.000,00 €.

Article 54. Òrgan competent per imposar les sancions.

És competent per imposar les sancions l'Alcaldia o qui aquesta hi delegui.

Article 55. Procediment de constrenyiment.

Per a l'exacció de les sancions per les infraccions a aquesta Ordenança, així com de les despeses ocasionades per la seva execució subsidiària de les activitats al fet que pugui donar lloc, a falta de pagament voluntari, se seguirà procediment administratiu de constrenyiment.

Article 56. Règim jurídic aplicable al procediment sancionador.

Els expedients sancionadors se sotmetran als principis de la potestat sancionadora establerts per les lleis que regulin el règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estatals o autonòmiques, vigents. El procediment sancionador es regeix pel que estableixi el Reglament del procediment a seguir per l'Administració de la CAIB en l'exercici de la potestat sancionadora i, supletòriament, pel que prevegi Reglament del procediment per a l'exercici de la potestat sancionadora.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA PRIMERA.

Els suports publicitaris que es trobin instal·lats sense llicència al moment d’entrar en vigor aquesta Ordenança, comptaran amb el termini de sis (6) mesos per adaptar-se als preceptes de la mateixa, mitjançant la sol·licitud de l’oportuna llicència o retirada de les que no foren legalitzables. Transcorregut aquest període s’aplicarà en la seva integritat el règim sancionador que aquesta Ordenança estableix per a la instal·lació de suports publicitaris sense la corresponent llicència municipal.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA SEGONA.

Els expedients de llicències per a la instal·lació de suports per a la difusió de publicitat que es trobin en tràmit al moment de l’entrada en vigor d’aquesta Ordenança, els seran aplicable els preceptes de la mateixa.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA PRIMERA.

Queden derogades totes les disposicions contingudes en les ordenances municipals d'Eivissa que contradiguin aquesta Ordenança. Així com l'anterior Ordenança de publicitat, publicada en el BOIB núm. 146, de 9/10/2010.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA SEGONA.

Queda derogada íntegrament, a l'entrada de la present Ordenança, l'Ordenança de publicitat dinàmica oral publicada en el BOIB núm. 115 del 9/08/2012.

DISPOSICIÓ FINAL PRIMERA.

Resulta d'aplicació la normativa urbanística continguda en el PGOU del municipi d'Eivissa, en tot el que no estigui previst de manera expressa en la present Ordenança.

DISPOSICIÓ FINAL SEGONA.

De conformitat amb l’establert en l’article 70 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, la present Ordenança entrarà en vigor, una vegada aprovada definitivament, als (quinze) 15 dies de la publicació completa del seu text en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

     

Eivissa, 9 d’agost de 2016

L’ALCALDE,

Rafael Ruiz González