digitalizar tu negocio

Itinerari per digitalitzar el teu negoci: per on començar?

No ho deixis per a més endavant! Fa molt més temps del que t’agradaria admetre que sents a parlar de la importància de digitalitzar teu negoci. Però, la simple idea de començar et bloqueja. Et direm una cosa: per petita que sigui la teva empresa, tard o d’hora, és més que probable que hagi de dur a terme un procés de digitalització. Saps quines són les claus que marquen la ruta cap a aquesta transformació digital? Segueix aquest itinerari per digitalitzar el teu negoci!

  1. Diagnòstic

Tot procés de canvi comença per identificar quin és el punt exacte en què ens trobam i establir objectius a curt, mitjà i llarg termini. El diagnòstic inicial passarà per identificar quins són els punts forts i febles de la teva empresa, així com quins t’ajudaran o, per contra, suposaran un obstacle a l’hora d’aconseguir el teu objectiu.

  1. Estratègia

Digitalitzar la teva empresa és només l’inici del procés de transformació digital. Per això és imprescindible que et fixis uns objectius tangibles del que esperes aconseguir amb aquest procés de digitalització, tant des del punt de vista intern com extern (el que la teva empresa vol projectar a l’exterior). Augmentar les vendes, arribar a un nou tipus de client, augmentar l’abast geogràfic de la teva empresa, millorar la seva reputació en línia… Tens clars quins són els objectius de la digitalització de la teva empresa?

  1. Cultura digital

Digitalitzar la teva empresa suposa implantar la cultura digital en tot el teu equip. Per això és indispensable la formació en noves tecnologies: aprendre a utilitzar noves eines digitals i canviar la mentalitat i els processos de treball seran alguns dels aspectes més importants que tot l’equip haurà d’aprendre. Són moltíssims els cursos en línia als quals pots accedir: tant gratuïts com de pagament. Fotografia de producte, màrqueting digital, xarxes socials, gestió de continguts web, comerç electrònic… En la nostra plataforma d’aprenentatge en línia trobaràs moltes opcions per començar aquest procés d’aprenentatge de tot el teu equip avui mateix.

 

  1. Incorporació de les noves tecnologies a la teva empresa

Si has d’iniciar el camí per digitalitzar la teva empresa és indispensable comptar amb les eines que millor s’adaptin als teus objectius concrets. Els recursos són pràcticament infinits! Per això, és important trobar les eines que realment siguin útils per al teu negoci. No t’oblidis que quan parlam de digitalització ens referim a passar d’eines tradicionals a les noves tecnologies. Aquí en tens alguns exemples:

– Eines per a la gestió de projectes: Trello, Asana

– Aplicacions empresarials: Evernote, Google Suite

– Aplicacions d’emmagatzematge (núvol): Google Drive, Dropbox

– Xarxes socials: Facebook, Twitter

– Eines de gestió de xarxes socials: Hootsuite, Metricool

– Sistemes de gestió de continguts: WordPress, Joomla

– Plataformes de comerç electrònic: Prestashop, Shopify

– Eines de ciberseguretat: Hackend, Sucury

 

  1. Nous canals de comunicació

Digitalitzar la teva empresa també implica un gran canvi en la relació amb els teus clients. És més, molt probablement impliqui poder accedir a nous clients. Per això, hauràs de començar a emprar nous canals per a la comunicació de la teva empresa: fer publicitat en xarxes socials i Internet, desenvolupar una estratègia de màrqueting digital enfocada a optimitzar l’experiència de client, accedir a informació sobre els teus clients, fer servir estratègies de fidelització… La digitalització proporciona tot un mar d’oportunitats perquè les empreses aconsegueixin connectar amb els seus clients. No t’agradaria començar a emprar-les ja?