Nomadas-digitales

Recursos i eines per a nòmades digitals

2020 ha estat l’any de la popularització mundial del teletreball. Cada vegada són més els treballadors que s’autoproclamen “nòmades digitals”: persones que utilitzen Internet per treballar de manera remota. Això els permet dur una “vida nòmada”, és a dir, viure viatjant. Si ets (o t’agradaria ser) un autèntic nòmada digital, guarda bé aquest article: et revelam els recursos i les eines principals que tot nòmada digital ha de controlar.

Eines de comunicació instantània

WhatsApp i Telegram són dos dels sistemes de comunicació instantània preferits per la majoria dels usuaris i cada vegada es fan servir més, tant en la comunicació interna en empreses com en la relació client-professional. Ens permeten xatejar i enviar arxius d’imatge, vídeo i so i mantenir converses telefòniques i videoconferències amb els nostres companys o clients en temps real. També tenen versió web. 

Eines per a videoconferència

A més de les dues eines esmentades en el punt anterior, n’hi ha altres de “més professionals” per dur a terme reunions per videoconferència, que ens proporcionen opcions com compartir pantalla. Google Hangouts i Skype són dues de les més famoses, tot i que n’hi ha moltes més, com Whereby o Zoom (entre d’altres).

Eines per compartir i emmagatzemar informació

Aplicacions com Dropbox i Google Drive ens permeten compartir, allotjar i emmagatzemar informació, com imatges, documents, vídeos, fulls de càlcul, presentacions o còpies de seguretat… A més de guardar la informació en el núvol, pots sincronitzar els arxius en tots els teus dispositius, cosa que et facilitarà molt la feina en el dia a dia. 

Eines de gestió de projectes

Ja tens tot el que necessites per tenir la teva feina correctament emmagatzemada en el núvol. Ara només falta organitzar les teves tasques i les del teu equip. Per això, hi ha aplicacions de gestió de projectes com Asana i Trello. Són senzilles d’usar, perfectes per gestionar el teu negoci i compten, a més, amb versió mòbil. 

Eines de gestió i control del temps

Recursos com Harvest i Toggl et serviran per mesurar el temps exacte que dediques a cada tasca, projecte i client. D’aquesta manera, podràs saber si la teva feina és realment eficaç i rendible.

Trobar feina en remot

Busques un contracte de feina en remot? Si és així, registra’t al més aviat possible a Workew, Remote Ok i Upwork. En aquestes webs trobaràs un munt d’oportunitats laborals. I si busques projectes per treballar com a freelance, no et perdis aquesta selecció de webs on trobar-los.

Cercador d’espais de cotreball (coworkings)

Si vius (i treballes) viatjant, hauràs d’aprendre a ser ràpid trobant oficines temporals. Per això existeixen webs com CoworkingSpain, Comunidad Coworking, Coworker o Cowocat: cercadors d’oficines compartides (o coworkings) perquè puguis trobar l’espai i el lloc perfectes per treballar.