La tradició dicta que cada 23 d’abril s’han de regalar roses i llibres. I, com que nosaltres no volem ser menys en la festivitat de les lletres (les flors les deixam a altres), en aquest article et duim cinc lectures per a emprenedors totalment imprescindibles. Prepara’t per celebrar un Dia del Llibre d’allò més productiu! Immersió i aprenentatge de qualitat per dur les teves idees a un altre nivell.

1. El llibre negre de l’emprenedor: no diguis que mai no t’ho han advertit (Fernando Trías de Bes)

Començam la llista d’imprescindibles amb El llibre negre de l’emprenedor, una obra que bé podria titllar-se de manual. Fernando Trías et guia pels racons de l’emprenedoria amb el focus posat en els errors que et poden fer fracassar. Un llibre realista, clar i amb ensenyaments dividits en assalts (i no en capítols).

2. La semana laboral de 4 horas (Timothy Ferris)

Continuam amb un dels llibres d’emprenedoria que ha tingut més impacte en la visió laboral de la generació del mil·lenni. La semana laboral de 4 horas és tot un al·legat a la intel·ligència i la pragmàtica aplicada als negocis. Si vols emprendre o ja ho fas, l’has de llegir. T’aportarà un coneixement orientat a alliberar el teu temps, automatitzant processos d’empresa.

Consells, experiències, recomanacions d’eines per a emprenedors, però sobretot la suggeridora idea d’aprendre a ser amo del teu destí. Sabies que, segons la llei de Pareto, el 80% dels ingressos solen venir del 20% dels clients? Aquesta i altres dades útils t’esperen en aquesta obra!

3. Por qué los generalistas triunfan en un mundo especializado (David Epstein)

L’equador de la nostra llista l’ocupa una obra original pensada per aportar un punt de vista alternatiu. Davant l’abundància de missatges que advoquen per l’especialització, Epstein ens convida a desenvolupar diferents habilitats, cosa que pot ser clau a l’hora d’emprendre. Perquè un emprenedor està lluny de ser un professional d’un sol camp: saber una mica de cada àrea és vital per a una gestió empresarial d’èxit.

4. La vaca púrpura: diferénciate para transformar tu negocio (S. Godin)

Amb un enfocament orientat al màrqueting, Seth Godin introdueix en La vaca púrpura preceptes clau a l’hora de diferenciar qualsevol negoci. La competència, el ritme vertiginós del mercat i la innovació fan indispensable oferir un valor únic. Una lectura icònica per a emprenedors en procés de visibilitzar el seu negoci.

5. 100 € Startup (Chris Guillebeau)

Finalment, per als que volen aprendre a emprendre, un altre dels llibres sobre emprenedoria més aclamats és 100 € Startup: ¡Ponte en marcha! Qui ha dit por? Si alguna cosa ensenya aquest llibre és a emprendre prenent com a referència els millors. Una anàlisi pulcra i amena d’alguns dels empresaris més reeixits que van començar amb poc capital.