Tot i la complexitat de la crisi, un coneixement adequat del mercat i una visió empresarial flexible poden incentivar les vendes del teu negoci. Descobreix com!

Si alguna cosa demostra freqüentment el sistema capitalista és que les fases de creixement i contracció de l’economia són cícliques. Podem competir en el mercat més actiu dels darrers anys i un cúmul de factors sobtats (per exemple, la COVID-19) poden propiciar una caiguda dràstica de la demanda. Què cal fer per incentivar les vendes en temps de crisi? Et desvelam tres consells per sobreviure com a emprenedor en els períodes de depressió econòmica.

1. Oferta, oferta i oferta: juga al màxim amb els preus

En situacions excepcionals, mesures excepcionals. Tenint en compte que la gran majoria dels negocis gaudeixen de preus de venda molt folgats sobre el cost de producció, en època de crisi cal ajustar el preu i reduir aquesta diferència. La venda intel·ligent planteja que és millor tenir un marge de guany reduït que quedar-te amb el producte en estoc. 

La raó és simple: durant una recessió, la demanda es desploma i l’has d’intentar incentivar amb intel·ligència de mercat. Per això, en les fases recessives cal jugar amb l’oferta. Promocions, promocions i més promocions. La meta és no aturar la teva maquinària de negoci. Necessites vendre per aconseguir flux d’efectiu i mantenir viva la teva empresa, fins i tot amb guanys més petits per unitat.

2. Centra’t més que mai a satisfer necessitats

Qualsevol emprenedoria ha de néixer per satisfer una o diverses necessitats. Altrament, no tindrà gaire espai en el mercat. I en èpoques de crisi, un dels aspectes en què s’ha d’incidir és aquest. Assegura’t d’enviar al mercat un missatge: satisfer necessitats i resoldre problemes és l’essència del teu producte.

No deixis que soni a tòpic. Si ningú no necessita allò que comercialitzes, no mantindràs les vendes en temps de vaques magres. Reforça (i molt) el factor essencial de l’emprenedoria: tots els clients que sentin a parlar de la teva marca han de tenir clar què proporciona i per què haurien de comprar el teu producte. Revisa el teu pla de negoci i rescata aquest fonament per enfortir-lo!

3. Inverteix en màrqueting i apel·la a les emocions

Vendre més en temps de crisi és complicat perquè els sentiments del consumidor canvien. La teva experiència ha de ser suficient per analitzar-ho i la teva comunicació ha d’incidir en aquestes emocions. Compte! No ho entenguis com una tàctica de venda antiètica. Es tracta de persuadir d’una manera que doni resultats. La resta ho farà el producte sempre que satisfaci necessitats.

Un pilar dels emprenedors per incentivar la venda és el màrqueting. La inversió en visibilitat és crucial. Tot i ser una època de facturació baixa, has de mantenir un mínim de publicitat i presència en les xarxes socials. Màrqueting i vendes són disciplines paral·leles i bona part dels clients potencials fan servir internet per desfogar-se. Aprofita-ho!