Pocs són els que encara no coneixen l’existència de les ressenyes de Google: una potent eina de màrqueting a la qual qualsevol empresa pot accedir de manera completament gratuïta. I tu: què esperes per treure’n el màxim partit? 

El SEO local, o per què t’interessa rebre més ressenyes a Google

Les ressenyes tenen una gran importància per a qualsevol negoci. Són, sens dubte, un element determinant en el moment de la decisió de compra de l’usuari. I és que qui no llegeix les ressenyes d’altres usuaris abans de fer una compra o de contractar un servei? Les opinions d’altres usuaris a Google condicionen de manera positiva o negativa el teu negoci. Per tant, aconseguir el màxim de valoracions positives ha de ser un objectiu primordial de qualsevol empresa. No has d’oblidar tampoc que Google valora molt positivament les famoses estrelletes i ressenyes dels teus clients. Com més i millors valoracions, millor posicionament o SEO local obtindràs (cosa que es traduirà en una escalada de posicions en les pàgines de cerca de Google).

Incentiva els teus clients a escriure la seua ressenya

Recorda-ho als teus clients cada vegada que facis una venda, anuncia-ho a les teues xarxes socials… O millor encara, recompensa els que escriguin la seua ressenya amb un descompte o un detall en la seua pròxima compra. En cas que tinguis l’adreça electrònica dels teus clients, també pots demanar-los la seua opinió a través d’un correu que els dirigeixi directament a la pàgina de Google My Business. 

Posa-ho fàcil

Per recopilar tantes ressenyes com sigui possible, hauràs de facilitar a l’usuari que trobi la pàgina de comentaris. Aprofita les teues xarxes socials i comunicacions per enviar l’enllaç directe a la pàgina de ressenyes, en lloc de vincular-les al teu lloc web. Assegura’t que un usuari hagi de fer clic el menor nombre de vegades per arribar a la pàgina de comentaris per evitar que hi desisteixi pel camí. 

Contesta sempre a les ressenyes dels teus clients

Tant si lloen els teus productes o serveis com si escriuen una crítica negativa. La rapidesa a l’hora de respondre als comentaris és fonamental, ja que donarà una imatge positiva als usuaris que els llegeixin. I en el cas de les crítiques negatives, t’ajudarà a justificar la mala opinió del client en qüestió, disculpar-te’n o, fins i tot, compensar-li la seua mala experiència, cosa que et permetrà restaurar la seua confiança en el teu negoci i la de tots aquells que llegeixin la seua ressenya. 

Amor correspost

Un darrer consell: no has d’obtenir totes les teues opinions dels teus clients. Un truc que pots utilitzar és deixar bons comentaris a altres empreses amb les quals treballes. No sempre funcionarà, però, en ocasions, aquestes empreses et correspondran deixant les seues ressenyes a la teua pàgina, cosa que enfortirà la vostra relació comercial i alhora millorarà la teua reputació en línia. Meravellós, no et sembla?