Avui en dia, el màrqueting d’influencers encara compta amb nombrosos escèptics. Però, ho creguis o no, aquesta nova eina de comunicació pot atreure milers de persones fins al teu negoci. Això sí: no s’hi val tot en el màrqueting d’influencers. Has de conèixer bé les regles de joc i traçar una estratègia clara que t’ajudi a complir els teus objectius. Descobreix com el màrqueting d’influencers et pot ajudar a enlairar el teu negoci. 

màrqueting d’influencers

Però què és un influencer (o influenciador)?

Amb l’auge de les xarxes socials, han aparegut una sèrie de persones que podríem comparar, en els mitjans de comunicació tradicionals, amb els famosos o celebrities. Aquestes persones compten amb comunitats que en alguns casos arriben a milions de seguidors i, per això, s’han convertit en referents per a un gran nombre d’usuaris. 

Els influencers es caracteritzen per tenir molt de carisma darrere de la pantalla, cosa que fa que els seus seguidors “s’enganxin” als seus canals i en consumeixin assíduament els continguts. Donades les nombroses opcions de segmentació d’audiència que ofereix el màrqueting d’influencers i l’espontaneïtat i la frescor del contingut que generen, els influencers s’han convertit en autèntics diamants en brut per a les marques, fins al punt que una crítica positiva d’un influencer sobre un determinat producte o servei pot fer pujar les vendes d’una marca com l’escuma. 

Principals avantatges del màrqueting d’influencers

  • La marca millora la seua reputació i es dona a conèixer entre un determinat públic objectiu.
  • Es genera conversa sobre els productes o serveis de la marca.
  • Augmenta el trànsit cap a la pàgina web o botiga en línia en qüestió, cosa que es tradueix en un increment de vendes. 
  • Ben dissenyada, una campanya amb influencers no ha de resultar gaire cara i pot aconseguir un bon retorn de la inversió.

Com dissenyar la teua pròpia campanya de màrqueting d’influencers

  • Defineix el teu públic objectiu (com més segmentat, millor).
  • Identifica els influencers més rellevants per al teu públic i, sobretot, els que encaixin amb els valors de la teua marca. 
  • Inicia el contacte amb els influencers intentant generar una actitud positiva cap a la teua marca. 
  • Una opció econòmica que pots fer servir (depenent de la naturalesa dels teus productes i serveis) és la de l’intercanvi: convidar-los a provar el teu producte perquè facin una crítica positiva sobre la teua marca de manera voluntària. Aquesta acció sol funcionar en sectors com els dels viatges, la moda o la restauració, i poques vegades és viable amb influencers les comunitats dels quals són molt grans.
  • Una opció molt rendible és fer una campanya publicitària al canal dels influencers elegits. 
  • Una altra opció és organitzar un esdeveniment de llançament i convidar una selecció d’influencers perquè coneguin (i provin) els teus nous productes, mentre difonen l’esdeveniment entre els seus seguidors.

Alguna vegada has fet una campanya de màrqueting d’influencers? Si la resposta és no, què esperes per començar a treure partit d’aquesta eina?