T’agrada treballar des de la comoditat de ca teua? Ets un amant sense remei de la tecnologia? Si la resposta a ambdues preguntes és sí, ja deus haver sentit parlar del metavers…! Oportunitats de negoci de diferents tipus van sorgint a l’empara del ciberespai, i aquí te’n duim una selecció.

Comerç en línia en 3D amb realitat virtual

El metavers i les oportunitats de negoci que planteja poden adquirir la màxima expressió en una versió millorada del comerç en línia actual. Com? Amb el comerç en línia en 3D, gràcies a la realitat virtual. Empreses emergents com Veris Behavior ja hi treballen i segur que ben aviat veurem nous avenços en aquesta àrea. Et veus entrant a una botiga i emprovant-te roba personalitzada sense aixecar-te del sofà? És més que factible!

Assessoria i estilisme d’NFT. Per què no?

Encara que pugui semblar difícil d’entendre, la idea que hi ha darrere dels anomenats criptovalors no fungibles o NFT no és altra que la del dipòsit de valor. Els NFT constitueixen actius digitals únics que no es poden intercanviar perquè no n’existeixen dos d’iguals. Els NFT guanyen pes diàriament i en el metavers són essencials perquè permeten assignar valor als avatars o als objectes digitals.

Igual que avui existeixen assistents personals de compres (personal shoppers), l’estilisme d’NFT pot ser una veta de mercat no tan llunyana, ja que els NFT serveixen com acertificatd’autenticitat d’obres d’art digitals, des de cançons fins a il·lustracions passant per personatges de videojocs. L’assessoria en matèria d’NFT i elsnegocisque cerquin afegir valor als elements del ciberespai tenen un llarg recorregut!

Empreses d’experiència de l’usuari 4.0+

La millora de l’experiència de l’usuari és un dels grans beneficis del metavers. No per a tots els consumidors, per descomptat, però sí per al que podria anomenar-se client o usuari 4.0, que seria aquell que cerca la connectivitat digital permanent. El metavers obre les portes a una nova realitat que permet a les empreses contractar paquets d’experiència d’usuari/consumidor en interfícies virtuals tridimensionals. Simular l’atenció presencial sense necessitat que el client estigui físicament al lloc pot ser un element més de la decisió de compra en un futur no tan llunyà.

Simuladors de conducció o pilotatge

Els mitjans de transport evolucionen a la mateixa velocitat que altres indústries, tot i que fins ara no ha deixat de ser necessari l’aprenentatge pràctic per poder conduir un cotxe o pilotar un avió. I en aquest segment, el metavers està cridat a millorar l’eficiència mitjançant noves oportunitats de negoci. Un exemple? Els simuladors de conducció o pilotatge previs a les classes pràctiques!

Immersió formativa amb realitat augmentada

En aquestes alçades de l’article, no hi ha cap dubte que el metavers i les oportunitats de negoci van de la mà del futur. La immersió formativa amb realitat augmentada és un camp en què el metavers pot tenir una importància excepcional. Podrem tenir cirurgians més formats i segurs de si mateixos gràcies a les simulacions d’operacions prèvies a l’exercici de la professió. El mateix pot passar amb els advocats, que gràcies a empreses que venguin formació en realitat virtual es podran entrenar en judicis virtuals en els quals adquirir experiència i mà esquerra.

I bé, després d’aquesta recopilació d’idees, t’animes a pensar en el metavers com una font d’oportunitats? Recorda que el món canvia contínuament i un ingredient essencial de l’èxit és no tancar-se mai al canvi. Obre la ment i deixa’t sorprendre pels negocis del futur!

Aquesta informació és útil i correcta?