Bicicleta urbana
El municipi d'Eivissa compta amb diversos quilòmetres de carrils bici, que s'aniran ampliant al llarg d'aquesta legislatura per tal de fer un municipi més sostenible i aprofitant no només l'extensió del municipi, molt propici per a l'ús de la bicicleta, sinó també les bones condicions climatològiques que es donen al llarg de tot l'any a la Mediterrània.
Actualment estan a disposició del ciutadà carrils bici al llarg de tot el passeig de Joan Carles I, avinguda Vuit d'Agost, avinguda Sant Jordi, bulevard d’Abel Matutes i al port de Vila.
El departament de Mobilitat ha marcat com a prioritat incrementar la xarxa de carrils bicis així com els punts d'aparcament. De fet, es poden trobar aparca bicis a la major part de les places públiques del municipi així com els llocs de major concurrència com poden ser el port, el passeig de s'Alamera, la plaça del Parc o al bulevard d’Abel Matutes, entre d'altres.
També ha dotat el nucli urbà d'Eivissa de zones 30 de velocitat, amb l'objectiu de limitar la velocitat a 30 km/h en determinats àmbits amb característiques de barri, promovent una mobilitat sostenible, segura i dotant el vianant i la bicicleta d'un major protagonisme en l'espai públic.
El terme “zona 30”, correspon a un tram o conjunt de trams de vies que constitueixen una zona de circulació homogènia, on la velocitat es limita a 30 km/hora, i on les seves entrades i sortides s’anuncien per una senyalització i són objecte d’adaptacions especifiques.
La reducció de la velocitat a 30 km/hora té per objecte modificar els comportaments de conducta per una circulació més fàcil, més segura i menys contaminant i la mobilitat esdevé més segura, més regular i amb una millor convivència entre els vianants-conductors.
Enllaç a:
· Plànols amb les zones 30 km/h en pdf