Novembre 19, 2024

ajuntamentdaltvila

Servei de Manteniment dels Centres escolars

Amb l'objectiu de complir amb les competències pròpies en matèria d'educació, l'Ajuntament d'Eivissa disposa d'una comissió tècnica de conservació de centres escolars, que està formada pel responsable del servei d'Educació, una arquitecta tècnica, un enginyer tècnic i un administratiu. La seva funció és la coordinació i execució de les accions de manteniment i conservació dels centres escolars.

A més, cada col·legi compta amb un auxiliar municipal de serveis (en total hi ha 9 bidells) a jornada completa, que són els encarregats de realitzar petites reparacions, manteniment d'instal·lacions i vigilància, a més d'un oficial de primera. A aquests professionals s’uneixen també les operàries municipals de neteja que sumen un total de 15 treballadores.

Amb tot això, el consistori realitza anualment obres de manteniment que durant el 2015 van suposar una inversió de prop de 750.000 euros.

Pla de la Infància i l'Adolescència

L'Ajuntament d'Eivissa ha redactat el Pla de la Infància i l'Adolescència emmarcat dins de l'obtenció del segell de reconeixement Ciutat Amiga de la Infància. Amb aquest pla es pretén fomentar la participació dels més joves en la vida pública municipal i desenvolupar polítiques destinades a afavorir el desenvolupament dels infants i els joves.

Encara que aquest document està liderat per la Regidoria d'Educació, és un projecte en el qual participen tots els departaments de l’Ajuntament.

D'altra banda, Eivissa ja forma part de l'Associació Internacional de Ciutats Educadores. Es tracta d'una organització que treballa en projectes i activitats per millorar la qualitat de vida dels més petits, a través de la seva implicació en els actes i l'organització d'activitats per a ells.

D'aquí, que des del consistori d'Eivissa s'organitzin tot un seguit d'activitats d'oci destinades als més petits així com la realització de forma periòdica de plens infantils, on els joves del municipi expressen els seus desitjos per i per a la ciutat.

Enllaç a:
· Pla de la Infància i l'Adolescència
· Diagnosi de la Infància i l'Adolescència del municipi d'Eivissa
· Informe valoratiu del Pla de la Infància i l'Adolescència del municipi d'Eivissa

Educació: competències municipals

L'Ajuntament d'Eivissa, de la mateixa manera que la resta d'administracions municipals, és titular del domini públic dels centres docents públics d'educació infantil i primària.

D'aquesta manera, l'Ajuntament té atribuïdes competències en la vigilància del compliment de l'escolaritat obligatòria i ha de vigilar, conservar i mantenir els edificis destinats a centres docents on s’imparteixen ensenyament d'educació infantil i primària.

Per la seva banda, l'Institut d'Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (IBISEC), dependent del Govern balear, és l'encarregat de la construcció de nous centres escolars així com de la redacció de projectes i obres de remodelació.

Per tal de millorar la comunicació entre l'administració municipal i l'executiu balear, Eivissa compta amb una delegació territorial d'Educació i una delegada d’IBISEC, a qui es traslladen les anomalies detectades en qualsevol dels centres del municipi.

Al municipi d'Eivissa hi ha nou centres escolars públics:
CEIP Sa Bodega
CEIP Cas Serres
CEIP Portal Nou
CEIP Can Misses
CEIP Sa Graduada
CEIP Can Cantó
CEIP Sa Joveria
CEIP Poeta Villangómez
CEIP Sa Blanca Dona

Consell Municipal de la Infància i l'Adolescència

Consell de la Infància i l'AdolescènciaEl Consell Municipal de la Infància i l'Adolescència es va constituïr el dia 3 d'abril de 2014, al Saló de Plens de l'Ajuntament d'Eivissa. L'alcaldessa, Pilar Marí, presidí la reunió. La constitució d'aquest Consell té com a objectiu oferir un nou canal de participació a la població menor d'edat del nostre municipi i, a través d'aquest mitjà, propiciar un millor desenvolupament de la vida dels menors en l'àmbit de la seua ciutat, així com fomentar el seu compromís amb l'entorn més immediat. A més de la constitució del Consell de participació, en aquesta sessió ja s'hi presentaren les propostes elaborades pel Grup de Participació Infantil i Adolescent, format per alumnes de primària i secundària, relatives a àrees del seu interès, com és temps d'oci, transports, esports i instal·lacions municipals.

La posada en marxa d'aquest Consell de participació infantil i adolescent forma part dels acords que va adquirir la corporació quan va aprovar (el passat 30 de gener en una moció conjunta presentada per tots els grups de la institució) sol·licitar a Unicef Espanya que iniciï els tràmits per a l'obtenció del segell de reconeixement de Ciutat Amiga de la Infància.

Enllaç a:
· Acta de constitució del Consell Municipal de la Infància i l'Adolescència

Consell de la Infància i l'Adolescència

Enquestes de participació

PROGRAMA DE PARTICIPACIÓ SEGELL CIUTATS AMIGUES DE LA INFÀNCIA ENQUESTES DE PARTICIPACIÓ PER AL 1R CICLE DE PRIMÀRIA
Centres que hi han participat: CEIP es Pratet i CC sa Real
Com a part del Programa de participació Ciutat amiga de la infància, l'Ajuntament ha elaborat unes enquestes per conèixer l'opinió de la població menor d'edat. Les dades aportades entraran a formar part del diagnòstic sobre la situació de la participació dels infants i joves del municipi d'Eivissa.

A més de les enquestes dirigides a l'alumnat de primària (3r i 5è) i al de secundària (2n i 4t d'ESO) es va considerar adient fer-ne un models més simplificats per tal que els més petits poguessin donar també la seua opinió. Aquest model d'enquesta és el que es va passar a l'alumnat de 1r i 2n de primària dels dos centres que han participat en aquesta experiència: el CEIP es Pratet i el CC sa Real.

En aquestes enquestes hi han participat un total de 190 alumnes, aportant la seua visió sobre temes d'interès general com és el coneixement del seu entorn, seguretat al carrer, transport, temps d'oci... i què proposen per millorar l'entorn on viuen.  Obtinguts els resultats, es fan públics a través de la pàgina web de l'Ajuntament d'Eivissa, per tal que estiguin a l'abast dels qui hi han participat i de la ciutadania en general. D'aquesta forma, els infants senten que l'activitat ha tengut uns resultats i, alhora, col·laboren d'aquesta forma a obtenir un diagnòstic més acurat de la situació del municipi, gràcies a la visió i participació dels més joves.

El buidatge s'ha fet de forma conjunta per als dos cursos (1r i 2n de primària) i per centre. Els documents que podeu consultar a la pàgina web muncipal són:
1.Model d'enquesta que s'ha emprat
2.Resultat de les enquestes en xifres per centre i un recull de qüestions orals que es tractaren dins l'aula. Inclou una taula de conclusions.
3.Gràfics dels resultats obtinguts, també per centres.

Enllaç a:
· Enquesta i resultats

Centres Escolars
Nombre d`articles:
6
Pla Municipal sobre Drogues
Nombre d`articles:
2