Agost 08, 2024

ajuntamentdaltvila

Tramitació d'expedient matrimonial

1. TRAMITACIÓ DE L’EXPEDIENT MATRIMONIAL

Inici de l’expedient matrimonial al Registre Civil

Els tràmits per al matrimoni civil s’han d’iniciar sempre al Registre Civil o al Jutjat de Pau del municipi on està domiciliat o tengui la residència habitual almenys un dels futurs contraents.

Si estan domiciliats a poblacions diferents, poden elegir la que més els convengui.

Municipi de celebració del matrimoni civil i competència per realitzar-lo

Encara que els tràmits anteriors es duen a terme al Registre Civil corresponent, les persones contraents poden decidir que, una vegada finalitzat favorablement l’expedient prematrimonial, l’acte de celebració tengui lloc a un altre municipi i poden elegir davant de qui contreure matrimoni:
· El jutge o jutgessa encarregat/da del Registre Civil o els jutges de pau que actuen per delegació d’aquest/a.
· El/la secretari/ària judicial o notari/ària lliurement elegit pels dos contraents que sigui competent al lloc de la celebració.
· L’alcalde/essa o regidor/a en qui delegui al local que reuneixi les condicions adequades.

2- CELEBRACIÓ DE MATRIMONIS CIVILS A L’AJUNTAMENT D’EIVISSA

Normativa

L’Ajuntament d’Eivissa celebra els matrimonis civils segons l’article 51 de la Llei 35/1994, de 23 de desembre, de modificació del Codi Civil en matèria d’autorització del matrimoni civil per part dels alcaldes i alcaldesses.

L’ordenança municipal que regula la celebració dels matrimonis civils en aquest Ajuntament està a disposició: Ordenança reguladora del servei de celebració de matrimonis civils i esdeveniments a l'Ajuntament d'Eivissa

També es pot consultar l’ordenança fiscal que regula les taxes que s’han d’abonar a l'Ordenança Taxa per expedició de documents administratius

Els llocs de celebració de les cerimònies i les taxes corresponents es poden consultar en dites ordenances.

Com reservar el dia i l’hora per a la celebració de la boda

Per reservar el dia i l’hora, segons la disponibilitat de l’agenda, us heu de posar en contacte amb el departament de Matrimonis Civils, de l’Ajuntament d’Eivissa.
Telèfon: 971 39 75 20 o bé enviant un correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., indicant el vostre nom i telèfon, i el personal del departament us contactarà.

Sol·licitud de matrimoni civil (documents a presentar a l'Ajuntament d'Eivissa)

- La sol·licitud, on s’ha de fer constar el nom dels contraents i la data i hora acordada prèviament amb el departament.
S’hi poden indicar les matrícules de dos vehicles per accedir a Dalt Vila, al lloc on es celebraran les cerimònies.
Elegiu l’idioma de celebració de la boda (la lectura del sermó pot ser en català o en castellà). En cas de necessitar traducció a un altre idioma, us heu de fer càrrec de la contractació d’un traductor jurat que estigui present durant l’acte.
- DNI, NIE o passaport de les persones contraents.
- DNI, NIE o passaport de les persones que seran testimonis a la cerimònia, majors d’edat (mínim dos i màxim quatre). No és necessari que siguin les mateixes persones que varen ser testimonis al Registre Civil.
- Els originals dels documents d’identitat s’han de presentar a la boda i han d’estar vigents en la data de celebració de l’enllaç.
- Comprovant del pagament de la taxa corresponent segons el lloc de celebració, regulat per l’ordenança fiscal vigent. La taxa es pot autoliquidar en línia des de: Autoliquidació de la Taxa per a celebració de Matrimoni civil a l'Ajuntament d'Eivissa
- Autorització del Registre Civil, signat pel jutge o jutgessa o la persona encarregada del Registre Civil.

Formes de presentar la sol·licitud

Una vegada reservada la data de l’enllaç, heu de presentar la documentació en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament mitjançant una de les dues opcions:
- De manera presencial al SAC carrer Canàries 35.
- A través de la seu electrònica, amb certificat electrònic entrant en el tràmit: "Matrimoni Civil - Sol·licitud de Matrimoni Civil"

Altres dades d'interès

El dia del casament és un dia molt especial per a les parelles que contreuen matrimoni i generalment ho celebren amb els seus familiars i amics. Si alguna persona de les assistents ho desitja, pot dedicar unes paraules a la parella, llegir un text, un poema, fer un regal, etc. També es permet decorar l'espai públic o la sala, de forma adequada, i realitzar fotos o gravacions. Prèviament podeu posar-vos en contacte amb el departament per organitzar-ho.

En cap cas es permet tirar arròs, confeti, pètals o similars tant a l'interior del recinte consistorial, com a la via pública.

Si per algun motiu desitjau que l’enllaç sigui oficiat per una regidora o regidor en concret del Ajuntament d'Eivissa, heu d'indicar-ho a la sol·licitud.

Programa "Feim Barri"

Feim BarriLa Regidoria de Participació Ciutadana va iniciar l’any 2015 el programa "Feim Barri". Es tracta d’unes jornades de dinamització que recorren els diferents barris del municipi d’Eivissa per, mitjançant activitats, donar a conèixer les tradicions de l’illa, fomentar l’esport, la vida sana, potenciar la creativitat, despertar els sentits per mitjà de la música i oferir un espai de comunicació entre els ciutadans i l’Ajuntament.

Feim Voluntariat

Feim voluntariatL’Ajuntament d’Eivissa pretén amb aquest programa crear una estructura i les condicions necessàries per fomentar el voluntariat i la implicació de la ciutadania en projectes col·lectius, enfortir la xarxa social i promoure activitats solidàries i participatives.

Entre les seues accions, preveu el desenvolupament de campanyes de formació i suport al voluntariat, el foment d’activitats i la creació d’una xarxa de voluntaris perquè el treball solidari i desinteressat que realitzen rebi el reconeixement que mereix.

Pressupostos participatius

Per fomentar la participació ciutadana i la corresponsabilitat en la presa de decisions municipals, l’Ajuntament d’Eivissa ha posat en marxa els pressupostos participatius.

Són un sistema de participació ciutadana que permet a la ciutadania i al Consell de Participació ciutadana decidir sobre projectes que s’han d’escometre a la ciutat i que es finançaran mitjançant una partida pressupostària que el consistori reservarà cada any per a aquest fi.

Fases dels Pressupostos participatius 2019:
1. Recollida de propostes: Podeu enviar les vostres propostes a Eivissa Participa: participa.eivissa.es del 27 de novembre fins al 18 de desembre de 2018. Web: participa.eivissa.es
2. Priorització i viabilitat de les propostes: Del 19 de desembre al 10 de gener 2019. (La comissió tècnica determinarà la viabilitat econòmica, jurídica i tècnica).
3. Presentació dossier projectes seleccionats i votacions: Del 11 al 30 gener 2019 a la web www.eivissa.es i a la plataforma Eivissa Participa: participa.eivissa.es
El febrer 2019 votació al Consell de Participació Ciutadana
4: Publicació dels resultats: febrer 2019 a www.eivissa.es

Enllaç a:
· Projectes aprovats mijançant els pressupostos participatius 2018
· Dossier amb les propostes per al 2018
· Fases Pressupostos 2018
· Projectes aprovats mijançant els pressupostos participatius 2017
· Dossier amb les propostes per al 2017
· Projectes aprovats mitjançant els pressupostos participatius el 2016
· Dossier amb les propostes per al 2016

Participació ciutadana
Nombre d`articles:
1