Mai 05, 2025

ajuntamentdaltvila

Reunió de feina per avançar en els preparatius de la intervenció a la UA 27 de sa Penya

Reunió PoliciaRepresentants de l’Ajuntament d’Eivissa i la Direcció Insular de l’Administració General de l’Estat han mantingut aquest matí una reunió de feina per avançar en els preparatius de la intervenció a sa Penya que es farà properament per donar compliment a la sentència judicial que autoritza el desallotjament de les vivendes de la UA 27 propietat de l’ajuntament.

La reunió, celebrada a les dependències de la Casa del Mar, ha estat presidida pel director insular, Roger Sales, i l’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, i ha comptat també amb la presència del comissari de la Policia Nacional, el comandant de la Guàrdia Civil, la regidora de Seguretat Ciutadana i el cap de la Policia Local.

A la reunió ha quedat clar que la prioritat en l’actuació és garantir la seguretat de les persones i l’objectiu principal de la mateixa aconseguir que el desallotjament es produeixi de forma pacífica i amb els menors incidents possibles.

Per part de l’Ajuntament d’Eivissa s’ha exposat a la reunió la feina prèvia que s’està realitzant amb totes les persones afectades per tal que puguin sortir abans del dia 26 de forma voluntària i s’ha demanat recolzament per poder donar compliment a la sentència de la forma prevista. Com sabeu, la intervenció s’ha de fer en dos dies i en horari de 9 a 18 hores. També s’ha informat que a mida que vagin sortint els ocupants, l’ajuntament anirà deixant inhabitables les vivendes i tapiant-les per evitar noves ocupacions.

Per part del director insular i els responsables de les forces de seguretat de l’Estat s’ha mostrat la màxima disposició per garantir que l’operació es realitzi de la millor manera possible, per la qual cosa es preveu el desplaçament a Eivissa d’una sèrie d’agents de la Policia Nacional de reforç per als dies de la intervenció, així com una col·laboració contínua per garantir la normalitat al barri tant en dates prèvies com amb posterioritat a l’operació.

La Policia Local realitza una actuació d’emergència al carrer

Policia LocalAquest matí una parella d’agents de la Policia Local d’Eivissa ha realitzat una actuació d’emergència al carrer consistent en reanimar a una nena de tres anys que s’estava ofegant i a la que, probablement, han salvat la vida.

A mig matí aquesta parella d’agents realitzava tasques rutinàries al barri de sa Penya quan, al carrer del Racó de sa Murada, s’han trobat amb un home que portava una nena petita que havia perdut el coneixement. Els policies han actuat amb màxima diligència, li han realitzat tasques de reanimació, han aconseguit treure-li algun aliment que es veu que li impedia respirar i han conseguit que recobrés la consciència. Amb posterioritat, han coordinat el seu trasllat a l’hospital Can Misses per una avaluació més completa i la seva total recuperació.

L’home que portava la nena ha set identificat com el seu avi i tots dos són de nacionalitat espanyola i residents a la ciutat d’Eivissa.

L'ajuntament i la Confraria de Pescadors d'Eivissa posen en marxa tallers educatius per als escolars del municipi

Tallers confraria de pescadorsLa regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Eivissa ha posat en marxa, en col·laboració amb la Confraria de Pescadors d'Eivissa, uns tallers educatius dirigits als escolars de primària i secundaria del municipi.
L'objectiu es donar a conèixer el valor de la feina que es realitza a la mar, que l'alumnat conegui les principals espècies d'interès, valorar la importància del consum de producte local i difondre el sector pesquer. 

La regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Eivissa, Montse Garcia, ha assistit al taller d'avui que s'ha impartit als alumnes de 5è de primària del col·legi Portal Nou d'Eivissa. Per a la regidora, “la posada en marxa dels tallers és una inversió de futur ja que per a molts dels alumnes és la primera experiència en aquest entorn. Es per ells i elles molt important poder rebre la informació de primera mà i ser assessorats per biòlegs i pescadors d'Eivissa”.

El taller es divideix en tres parts: la primera part està dirigida per la biòloga Marga Serra, que de forma lúdica explica en què consisteix la pesca professional tradicional i la importància de la pesca local en la sostenibilitat del medi, les activitats teòriques i les pràctiques.
L'alumnat també ha tingut l'oportunitat de visitar i conèixer la confraria de pescadors, el moll pesquer i la Casa del Mar on hi ha instal·lada una exposició de les arts de pesca. Un cop finalitzada l'activitat, els alumnes disposaran dels coneixements suficients per a realitzar els quaderns que se'ls haurà preparat per fer a casa o al centre escolar.

L’Ajuntament d’Eivissa agraeix a Fundatur el compromís d’aportar 800.000 euros al projecte de conservació i manteniment de les murades d’Eivissa

FundaturL’Ajuntament d’Eivissa vol manifestar públicament el seu agraïment a la Fundación Turística y Cultural de las Illes Balears (Fundatur) per la decisió del seu patronat de concedir una subvenció de 800.000 euros per al projecte de conservació i manteniment de les murades d’Eivissa.

Les muralles són el bé principal de la declaració de Patrimoni Mundial de la Unesco de 1999 i la primera obligació patrimonial de l’Ajuntament d’Eivissa és garantir el seu manteniment i estat òptim de conservació. Els seus valors històrics i patrimonials esdevenen únics i són una immillorable carta de presentació front el món, no només per a la ciutat o l’illa d’Eivissa sinó també per al conjunt de les Illes Balears. És per això que l’equip de govern municipal no va dubtar en cap moment a l’hora de proposar aquest projecte a Fundatur al tenir coneixement que s’estava debatent un repartiment de fons econòmics per a projectes d’interès cultural i turístic.

La decisió de Fundatur de col·laborar en la millora de les murades és una passa endavant en el reconeixement de l’incalculable valor d’aquest bé i la importància que estiguin ben conservades per interès de la població i els visitants i molt especialment per garantir que les generacions futures les rebran de la mateixa manera que ho hem fet nosaltres.

Per tot això, l’alcalde d’Eivissa, en nom de tota la Corporació Municipal, vol donar les gràcies de forma pública a Fundatur, i molt especialment a la seva presidenta, Carmen Matutes, per la sensibilitat demostrada a l’hora d’avaluar aquest projecte i apostar pel seu finançament.

El projecte de conservació i manteniment de les murades, pressupostat en 1,2 milions d’euros suposarà una gran operació patrimonial que inclourà actuacions per pal·liar les diferents afectacions que pateix l’estructura defensiva: des de l’eliminació de plantes i herbes, passant per la neteja i tractament de patologies, la recuperació de murs i pedres danyats o la posada en valor d’espais per al millor coneixement i difusió dels espais.

Un informe destaca la bona feina desenvolupada pel Viver d'Empreses d'Eivissa

Viver d'EmpresesL'informe de la Fundació de Caixes d'Estalvi (Funcas), que acaba de publicar-se, i que avalua la presència i creixement dels Vivers d'Empreses a les Comunitats Autònomes situa en bona posició el viver d'empreses d'Eivissa i el classifica en el lloc 29 dins de la classificació de 90.

L'estudi analitza els Vivers d'empresa de totes les comunitats autònomes i destaca l'increment en el nombre de vivers que s'han creat des de 2008, any en que hi havia 45 vivers d'empreses respecte a l'any 2015 en el que s'han creat 578 vivers d'empreses.

El tinent d'alcalde d'Economia i Hisenda, Alfonso Molina, ha destacat que aquesta posició en el rànquing posa de manifest la bona feina que s'esta fent des de l'Ajuntament d'Eivissa e pel que fa a l'ajuda als emprenedors.

El Viver d'empreses va néixer a l'any 2006 en el marc d'un programa europeu, dos anys després es convertí en insular després  d'una aportació econòmica del Consell Insular d'Eivissa.

Durant els darrers 10 anys, el viver d'empreses ha assessorat 1621 idees i projectes empresarials presentats per més de 2150 persones emprenedores. S'han realitzat més de 2.100 atencions a persones amb actituds emprenedores i s'han creat mes de 100 empreses.

Als darrers mesos l'activitat s'ha incrementat degut a la posada en marxa dels bons d'assessorament, una acció que no s'havia produït als darrers anys, amb vuit col·legis professionals. Gràcies a aquestos bons, els emprenedors poden realitzar consultes de tipus econòmic, laboral o jurídic amb especialistes de manera gratuïta i els permet rebre assessorament pràctic en les seves matèries. 

Durant el 2015 el Viver d'empreses ha realitzat actuacions d'acompanyament i assessorament a 11 projectes de 25 persones empresàries.

Pel que fa al servei d'incubadora d'empreses cal destacar que des de la posada en marxa del Viver d'empreses han estat incubades 39 empreses a les quals se'ls ofereix, a més d'un espai físic, una sèrie d'accions personalitzades per tal de millorar les seves expectatives de vida.
De totes les empreses creades des de l'inici del Viver d'Empreses, més del 90 % continuen en funcionament.
En aquests moments el Viver d'empreses disposa de 5 mòduls lliures de 14m2, 17m2 i 18m2. Tota la informació dels serveis i el seu cost està disponible a la pàgina web de l'Ajuntament d'Eivissa www.eivissa.es/ecrea

En aquestos moments l'Ajuntament treballa per tal de signar un conveni amb el Consell Insular d'Eivissa amb l'objectiu d'incrementar el numero i la temàtica de les activitats previstes. 

Enllaç a:
· Tall de veu del tinent d'alcalde d'Economia i Hisenda, Alfonso Molina

Neteja de les pintades sofertes a distintes localitzacions de les murades d'Eivissa

Neteja muradesDijous matí van començar les feines de neteja de les pintades que s'han sofert a distintes localitzacions de les murades d'Eivissa.
Les feines es duran a terme entre avui i demà a la caseta situada davant del Museu d'Art Contemporani, al baluard de Santa Llúcia i l'aparcament del Soto Fosc, els principals indrets que varen patir aquest acte vandàlic.

S'ha elegit un sistema per netejar les murades que consisteix en una mescla de vapor i pols de silici, la tècnica menys agressiva i més adequada per aplicar a les zones afectades.

El regidor de Patrimoni, Pep Tur ha afirmat que, una vegada acabada s'analitzarà el resultat i es valorarà la possibilitat d'ampliar la neteja de les pintades a altres zones patrimonials.
La regidoria de Patrimoni també està treballant en la substitució de l'actual tancament dels passadissos de les casamates per un sistema de més alçada per tal d'evitar l'accés a l'interior.

L'empresa encarregada de dur a terme la neteja és Limpiezas Luis amb un pressupost de 2.000 euros.

Enllaç a:
· Tall de veu del regidor de Patrimoni, Pep Tur

Obertura de l'aparcament del Mercat Nou d'Eivissa

Pàrking Mercat NouEl divendres dia 8 d'abril quedarà obert l'aparcament del Mercat Nou d'Eivissa després de l'acabament de les obres de reparació del sostre.
Les  obres han consistit en la reparació de la part danyada del sostre després d'haver detectat importants deficiències durant el mes de gener, provinents de filtracions d'aigua, que varen motivar el seu tancament per tal de garantir la seguretat dels usuaris.
Durant les obres de reparació s'han detectat altres deficiències com  obstruccions en canonades i desaigües sense enreixat, que han quedat solventades durant les obres de reparació.

Llegeix més...

El Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España convoca un concurso para elegir un cartel sobre la protección medio ambiental de las 15 ciudades que forman la red

Concurs disseny?Ávila, 7 de abril de 2016.- El Grupo Ciudades Patrimonio de la Humidad de España, a través de su Comisión de Patrimonio, ha convocado hoy un concurso con el fin de seleccionar un cartel sobre la necesidad de protección del medio ambiente en los cascos históricos de las 15 ciudades que forman la red: Alcalá de Henares, Ávila, Baeza, Cáceres, Córdoba, Cuenca, Ibiza/Eivissa, Mérida, Salamanca, San Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostela, Segovia, Tarragona, Toledo, Úbeda.
Uno de los fines principales del Grupo es la protección y conservación medio ambiente de los cascos históricos de sus ciudades que, por su incuestionable belleza natural, paisajística e histórica, están inscritos en la Lista del Patrimonio Mundial de la UNESCO y,  por tanto, son merecedores de una especial atención y cuidado.
En la lucha contra el vandalismo paisajístico, la contaminación acústica, la suciedad y pintadas en los cascos históricos, así como el fomento del reciclaje y el respeto por los elementos comunes, se presentan como la mejor herramienta la prevención y la concienciación social. 
Por esta razón se convoca este concurso, que premiará a un cartel que tenga como tema la protección ambiental en las 15 Ciudades Patrimonio Mundial, tomando como eje fundamental la agitación y concienciación social, tanto de los habitantes de estas ciudades  como de los miles de visitantes que reciben, debiendo resaltar la necesidad de conservación del Patrimonio y su fragilidad ante los actos incívicos.
El concurso está abierto a todas las personas, profesionales o aficionados, mayores de 18 años, sin distinción de nacionalidad, ni lugar de residencia ni otras limitaciones que las que estén contenidas en las bases. El plazo de admisión de los trabajos finalizará el 10 de mayo.
El Jurado del concurso será la Comisión de Patrimonio del Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España, que elegirá la obra ganadora tras valorar la originalidad, calidad artística y técnica de las obras, así como su relación con el tema del concurso.  El fallo del Jurado se hará público el día 25 de mayo.

El Concurso está dotado con un único premio de 1500 €, así como un bono de dos pernoctaciones canjeables en Paradores de las Ciudades Patrimonio.
La Comisión de Patrimonio, que preside la Alcaldesa de Cáceres, Elena Nevado, es la encargada de llevar a cabo las actividades del Grupo que tienen relación con la importante labor de conservación y protección de los valores de los conjuntos históricos que han hecho merecedoras a estas 15 ciudades de estar incluidas en la Lista del Patrimonio Mundial de la UNESCO. La red lleva a cabo sus proyectos en este campo con el apoyo y la colaboración del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte a través de la Subdirección General de Protección del Patrimonio Histórico.

El Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España es una asociación sin ánimo de lucro creada en el año 1993 cuyo objetivo es actuar de manera conjunta en la defensa y la promoción del patrimonio cultural de las 15 ciudades que lo componen, cuyos cascos históricos han sido reconocidos por la UNESCO como Patrimonio de la Humanidad: Alcalá de Henares, Ávila, Baeza, Cáceres, Córdoba, Cuenca, Ibiza/Eivissa, Mérida, Salamanca, San Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostela, Segovia, Tarragona, Toledo y Úbeda.

Más información:
· Bases en pdf
www.ciudadespatrimonio.org

Signatura del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament d'Eivissa i l'Agrupació astronòmica d'Eivissa

Agrupació Astronómica d'EivissaL'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz i el president de l'Agrupació astronòmica d'Eivissa, Jose Lluis Bofill, han signat un conveni de col·laboració per a la gestió de l'Observatori Astronòmic des Puig des Molins, amb l'objectiu de desenvolupar activitats de promoció, divulgació i d'investigació en temes d'astronomia.
El conveni, mitjançant el qual l'Ajuntament d'Eivissa concedeix una subvenció de 20.000 euros,  servirà per a fer front a les despeses derivades de la realització de les activitats previstes com son l'organització d'observacions astronòmiques divulgatives, obertes a tota la població; xerrades i conferències divulgatives, demostracions observacionals i per a la contribució a l'ensenyança de l'astronomia a l'àmbit escolar.

Per altra banda, l'Agrupació Astronòmica d'Eivissa també realitza plans d'investigacions i de col·laboració científics, tant nacionals com internacionals, mitjançant la posada en marxa de projectes propis d'investigació i observació astronòmica, així com la integració en projectes dirigits per institucions com CSIC i altres organitzacions tant públiques com privades.

La Policia Local demana col·laboració ciutadana per evitar ocupacions irregulars d'immobles

Polica LocalDurant els darrers dies la Policia Local ha tingut coneixement d’alguns intents d’entrades forçoses a habitatges desocupats del municipi per part de persones amb actituds un tant violentes. Concretament, ahir a la tarda es va intervenir a una vivenda de Can Cantó que va ser venuda fa uns dies, de tal manera que el seu nou propietari encara no hi vivia. Una persona va intentar entrar-hi amb força, rompent el pany del pis. Quan va arribar la Policia, aquesta persona ja havia marxat, donada la presència dels veïns, que varen alertar les forces de seguretat. Al matí, la policia de barri també va detectar una ocupació a un pis de Dalt Vila, que va quedar resolta durant el dia sense més inconvenients, però també s’han detectat possibles ocupacions al carrer Fosc de sa Penya que estan sent revisades en aquestos moments.
Al barri des Pratet i altres zones del municipi també s’han observat moviments sospitosos durant els darrers dies.

Donada aquesta situació, la Policia Local demana la màxima col·laboració ciutadana possible per tal de poder frenar de forma immediata qualsevol comportament incívic d’aquest tipus i, així, evitar problemes posteriors.

Qualsevol persona que observi una possible ocupació irregular al seu edifici o barri pot contactar directament amb el 092 o el 900 777092 si truca des d’un telèfon mòbil, inclús a l’112, per donar part i que, així, els agents puguin fer les comprovacions oportunes i posar remei si la vivenda està sent oberta i ocupada de forma irregular.

Últimes notícies
Nombre d`articles:
4505
Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16
Videonotícies
Nombre d`articles:
109
Notícies GCPHE
Nombre d`articles:
175