Març 28, 2024

ajuntamentdaltvila

Ultimes notícies

fitur1Londres, dimecres 9 de novembre de 2022.- Les 15 Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya promocionen la seva oferta turística i cultural en la fira World Travel Market, que s'ha celebrat a Londres, des del dia 7 fins avui 9 de novembre. Es tracta d'una de les fires de turisme més importants i de referència per al sector, a la qual acudeixen professionals especialitzats del mercat britànic i de la resta del món, on el Grup té un estand propi dins de l'estand de Turespaña.

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat confirma les bones expectatives de reactivació dels viatges i destaca que Espanya continua sent la principal destinació per als britànics en els seus viatges a l'estranger i ha mantingut la seva bona imatge en aquest mercat, malgrat la crisi del coronavirus. En 2019, la quota de mercat d'Espanya en el turisme emissor d'aquest país va ser del 19,5%. Li van seguir França (11,1%), Itàlia (5,5%), els EUA (5,2%) i Irlanda (5,1%).

Els britànics perceben les vacances com una necessitat, no com un luxe, per la qual cosa, encara que diferents variables puguin afectar el número i durada dels viatges al llarg de l'any, normalment realitzen viatges, independentment de la seva situació econòmica. El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat presenta en aquesta fira els seus destins, la seva agenda d'esdeveniments culturals i la seva oferta gastronòmica.

Si bé encara no s'han recuperat els nivells prepanademia, en 2021 van visitar Espanya 4,3 milions de turistes britànics, la qual cosa va representar un 13,8% del total de turistes rebuts al nostre país, indicant una recuperació respecte a l'any anterior, tant en el flux de turistes (+36,6%), com en la despesa (+52,8%) i en les pernoctacions hoteleres (+63,6%).

En 2021 el turista britànic que va visitar Espanya va viatjar principalment per oci (89% del total) i va pernoctar majoritàriament en hotels (63%), seguit de cases de familiars o amics (13%) i habitatges propis (10%). Van predominar els turistes de classe mitjana (57%), amb estudis superiors (73%), així com els que van viatjar en parella (42%), seguits d'aquells que van viatjar en família (26%). La seva edat mitjana es va situar en 46 anys, per sobre de la mitjana d'edat del total de turistes (43 anys). Les principals activitats que van realitzar van ser gaudir de la platja (74%), visites a ciutats (51%) i compres (47%), segons les dades de Turespaña.

En l'acumulat del primer trimestre de 2022 el mercat britànic registra importants creixements respecte a 2021, tant en el flux de turistes (+2.253,5%) com en la despesa (+2.478,3%). Respecte a 2019 encara es mantenen reculades del -22,0% i del -11,2%, respectivament (INE) i les perspectives per a 2022 és que segueixi la tendència a la recuperació.

fitur2La tècnica de Turisme del Grup, Patricia Hernández, ha participat en la presentació de la campanya ‘Sustainable Spain’, organitzada per l'Oficina Espanyola de Turisme a Londres, per a donar a conèixer als destins espanyols i a les empreses espanyoles els canvis que s'estan produint en els requisits dels grans touroperadores en aquest àmbit. També en altres cites en el marc de la fira, com a l'acte organitzat per Turespaña i la revista Wanderlust per a premiar als turoperadors especialitzats en sostenibilitat o a l'esdeveniment en l'Ambaixada d'Espanya per a clausurar la fira que marca les tendències en el turisme per a 2023.

 

 

Wpp