Mai 14, 2025

ajuntamentdaltvila

Eivissa participa a la primera Fira d’Artesania de les Ciutats Patrimoni Mundial que s’ha fet a Granada

Assoc. Es RetornEivissa participa a la primera Fira d’Artesania de les Ciutats Patrimoni Mundial que s’ha fet a Granada amb dos representants de l’associació d’artesans El Retorn.

La ciutat d’Eivissa ha estat representada a la I Fira d’Artesania de les Ciutats Patrimoni de la Humanitat que s’ha fet a la ciutat de Granada durant aquest passat cap de setmana, del 21 al 23 de desembre. Aquesta trobada forma part del projecte Artesania Local i Contaminació Visual que promou la Secretaria Regional d’Europa del Sud i del Mediterrani de l’Organització de les Ciutats Patrimoni Mundial (OCPM), de la que Eivissa en forma part.

Llegeix més...

Eivissa participa en el seminari del programa europeu Intherwaste a Cracòvia

IntherwasteEivissa presenta les campanyes de conscienciació ciutadana i la recollida de cartró comercial al casc històric a la reunió del programa europeu Intherwaste, mantinguda a Cracòvia. La ciutat d’Eivissa acollirà, el proper mes de novembre, la següent reunió de les ciutats que integren el projecte Intherwaste.

La ciutat d’Eivissa ha participat en el seminari del programa europeu Intherwaste a Cracòvia, celebrat durant la passada setmana, amb la presentació de les campanyes de conscienciació i el sistema de recollida de cartró que es du a terme als barris de l’entorn històric d’Eivissa.

Les diferents ciutats que formen part del programa europeu Intherwaste, Cracòvia (Polònia), Eivissa, Còrdova, Oporto (Portugal) i Tallin (Estonia) han presentat les polítiques de bones pràctiques implementades a les seves ciutats quan a recollida selectiva, recollida de voluminosos, recollida orgànica i d’envasos.

Llegeix més...

Eivissa participa en la Setmana Europea de la Mobilitat sostenible

Setmana Europea de la MobilitatLa regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament d’Eivissa participa en la Setmana Europea de la Mobilitat sostenible amb la instal·lació de taules informatives i espais de tallers i activitats.

L’Ajuntament d’Eivissa participa aquest divendres dia 22 de setembre en la celebració del ‘Dia sense cotxes’ amb una acció anomenada Pàrquing Day, en la que hi participen mes de 200 ciutats del mon. Es tracta d’una acció amb la que s’ocuparan, des de les 10 fins les 14 hores,  tres places d’aparcament de zona blava a l’avinguda de Bartomeu de Roselló cantonada amb Ignasi Wallis on s’instal·laran diferents tallers i activitats. L’objectiu d’aquesta acció es conscienciar sobre la pressió que exerceix els vehicles a la vida diària a les ciutats.

Llegeix més...

Eivissa podrà acollir cursos per a policies locals sempre que hagi un mínim de 12 persones interessades

Junta coordinació Policia LocalEl Consell de Coordinació Pitiús inicia les seves reunions per abordar problemàtiques comunes a tots els cossos policials locals.

Les dependències de l’Ajuntament d’Eivissa han acollit aquest matí la primera reunió de la legislatura del Consell de Coordinació Pitiús de les Policies Locals, una entitat que reuneix a les diferents administracions amb competències en la matèria amb l’objectiu de posar en comú problemàtiques i treballar conjuntament per implantar millores.

Llegeix més...

Eivissa presenta el programa de turisme familiar i Viu la Posidònia a FITUR

FITUR 2018La ciutat d’Eivissa presenta el programa de turisme familiar i el programa de conscienciació Viu la Posidònia en el marc de la Fira Internacional de Turisme de Madrid. L’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, recull el segell de Turisme familiar per a la ciutat com a destinació turística idònia per a famílies.

La ciutat d’Eivissa ha rebut el segell de Turisme familiar atorgat per la Federación Española de Familias Numerosas en el marc de la Fira Internacional de Turisme (Fitur) de Madrid. Eivissa és així la tercera Ciutat Patrimoni de la Humanitat d’Espanya que rep aquest distintiu, després de Toledo i Segovia, acreditant així que és una destinació turística completa per al segment familiar.

Durant l’acte de presentació, encapçalat per l’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz; la regidora de Turisme, Glòria Corral; i la presidenta de la Federació de Famílies Nombroses, Eva Holgado, s’ha presentat també el nou fulletó per a famílies editat per la institució municipal, on es donen a conèixer els diferents programes que porta a terme l’Ajuntament d’Eivissa i que poden ser d’interès per a aquest tipus de visitant.

Llegeix més...

Eivissa promociona a Viena al costat del Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat

Eivissa, 24 de febrer de 2015.- Eivissa, amb la resta de ciutats que integren el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, es promocionen al mercat emissor austríac en un acte organitzat per l'ambaixada d'Espanya a Viena i Turespaña dins del marc del conveni de col·laboració subscrit amb aquest organisme per a la promoció internacional de les 15 Ciutats Patrimoni i del Pla Operatiu 2015 de Turisme del Grup. Com a complement a la campanya, s'ha inaugurat a la seu de l'Institut Cervantes de Viena la mostra fotogràfica "Ciutats Patrimoni de la Humanitat. 15 joies d'Espanya". L'exposició la integren 60 fotografies de diferents autors que ofereixen un recorregut amb una perspectiva turística pels racons, edificis i llocs més significatius de les 15 ciutats incloses en la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO i estarà oberta fins al 20 de març a la sala d'exposicions del centre.

El mercat turístic austríac (Font: Institut de Turisme d'Espanya. Turespaña) és d'una grandària reduïda si es compara amb altres mercats, amb una població que amb prou feines supera els 9 milions d'habitants. No obstant això, la renda per càpita (entre les 10 més altes del món), el constant creixement de la intensitat de viatge i la preferència a l'alça dels austríacs a realitzar els viatges llargs fora de les seves fronteres, fan de l'austríac un mercat emissor molt atractiu per als països receptors de l'àmbit geogràfic mediterrani.

Segons l'IET, el 2013 van ser 600.000 els turistes austríacs que es van desplaçar a Espanya (total de 2012: 564.068) dades amb els quals el nostre país se situa com a quart destí estranger en aquest mercat emissor. Segons les dades proporcionades per Egatur, els turistes austríacs van gastar un total de 641.662.480 euros l'any 2013, sent la despesa mitjana per persona de 1.010,56 euros. El turista austríac es caracteritza pel seu alt nivell econòmic i, per això, es troba entre els que més gasten en les seves vacances a Espanya. El producte més demandat per les vacances d'estiu a Àustria segueix sent el sol i platja però destaca la creixent demanda dels productes cultural i urbà.

Eivissa promociona el seu patrimoni al Japó i Corea

promoció japo corieaLes 15 ciutats Patrimoni participen en unes jornades organitzades per Turespaña per impulsar la seva imatge com a destinació al mercat asiàtic

Eivissa, 26 de maig de 2015.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, del que forma part Eivissa, participa en unes jornades directes de suport a la comercialització al Japó i Corea que comencen aquest dimarts i es desenvoluparan fins al dijous. Estan organitzades per l'oficina de turisme de Turespaña de la capital nipona i dirigides a més de 170 agències i touroperadores i a 380 agents de viatge d'Osaka, Tòquio i Seül.

El seu objectiu és impulsar al mercat asiàtic la imatge de les 15 ciutats inscrites en la llista del Patrimoni Mundial, així com donar a conèixer tant la seva oferta patrimonial i cultural i les seves principals novetats, centrant-se en les preferències del visitant d'aquests països.

Durant anys anteriors, les Ciutats Patrimoni han realitzat iniciatives promocionals en ciutats del Japó, com Osaka, Nagoya, Fukuoka o Tòquio, fruit de l'acord entre Madrid Destino-Ajuntament de Madrid, a més de nombrosos viatges de familiarització i premsa.

Quant a Corea, és la primera vegada que les Ciutats Patrimoni participen presencialment en una acció en aquest país, un mercat amb grans expectatives de creixement i que acaba d'incrementar les seves connexions aèries amb la capital d'Espanya com a porta d'entrada.
Les jornades estan orientades a agents de viatges i touroperadores d'aquests dos països, que podran conèixer de primera mà les Ciutats Patrimoni a través de les presentacions d'un tècnic del Grup. A més de les urbs patrimonials, està previst que participin altres xarxes de destinacions, regions i comunitats autònomes, com Madrid, Sevilla, Andalusia, País Basc, Màlaga i ciutats AVE, a més de la cadena Meliá, entre altres empreses.

Aquesta campanya promocional a Àsia està inclosa dins del Pla Operatiu de Turisme 2015 del Grup, que aposta per mantenir la presència internacional de les 15 Ciutats Patrimoni en les fires més importants del món, i, de la mà de Turespaña, promocionar les seves destinacions en mercats madurs per a la xarxa, com els països europeus, Llatinoamèrica, els països emergents com l'Índia i Xina.

DESTINACIÓ PRIORITÀRIA

Es tracta de dos mercats emissors de gran interès general per a Espanya, però principalment Japó, prioritari per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya en ser la cultura la principal motivació dels seus ciutadans quan viatgen a Europa. De fet, tal com s'esmenta en l'estudi de conjuntura elaborat per Turespaña a l'hivern de 2014, «comença a destacar al mercat japonès la demanda per viatjar a ciutats Patrimoni de la Humanitat». Un altre aspecte positiu d'aquest mercat és la tendència cap a la desestacionalització, a pesar que tendeix a evitar els mesos més calorosos.

Japó, si bé sofreix encara certa inestabilitat econòmica, està aconseguint reduir l'índex d'atur. Encara que l'emissor japonès ha viscut diversos anys de decreixement, això no ha afectat Espanya. Així, en 2014 es va viure un magnífic any, amb un increment del 23,4% fins a aconseguir una xifra global de 475.058 turistes nipons segons dades de la Sotsdirecció de Coneixement i Estudis Turístics.

Espanya competeix en aquest mercat amb països millor posicionats, com per exemple Suïssa, Alemanya o Regne Unit. La manca de connexions directes és un element fonamental que limita la nostra competitivitat, malgrat mantenir encara cert halo de misteri. De nou, tal com se cita en l'estudi de Turespaña, «L'interès per la història, l'art o la gastronomia segueixen creixent i Espanya, doncs, es pot beneficiar d'aquesta tendència, atès que es percep a més com un país ric en història i cultura però també dinàmic, modern i apassionat».

VIATGES DE NEGOCIS

En relació a Corea del Sud, es tracta d'un país amb una elevadíssima densitat de població (49 milions d'habitants per a un territori de 100.000 km2), i segons dades de l'Estudi de Comprat Emissor elaborat per Turespaña en 2012, concentra el seu poder emissor a la capital Seül.

França, Alemanya, Regne Unit i Rússia són les destinacions europees més demanades. Al marge dels viatges de negocis de grans companyies d'automoció, la gran motivació per desplaçar-se al Vell Continent és la de conèixer la seva història i la seva cultura. Els visitants coreans tenen un nivell de despesa elevada i solen dur a terme estades curtes. L'absència de vols directes entre Corea i Espanya dificulta la comercialització de la destinació, al marge del mateix desconeixement que els coreans tenen sobre el nostre país.

Si bé per a viatges a destinacions de llarga distància s'opta per agències de viatges, està creixent el segment de viatges individuals, conformat per viatgers més joves. Turespaña sí que identifica un interès dels coreans per les Ciutats Patrimoni, així com per l'art, les tradicions i la història.

Eivissa promou un conveni de col·laboració entre Baleària i el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya

Eivissa, 30 de gener, 2015.- L'alcaldessa d'Eivissa, Virginia Marí, i la regidora de Turisme, Lina Sansano, s'han reunit amb el director de Baleària a Balears, Joan Serra, per concretar accions de col·laboració entre l'empresa naviliera i el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat amb la finalitat de treballar en accions conjuntes de promoció. D'aquesta voluntat de col·laboració sorgeix el compromís d'elaborar un conveni que es presentarà en la propera Assemblea d'Alcaldes del Grup que es desenvoluparà el pròxim mes de març a Alcalá d'Henares. Entre les accions conjuntes de col·laboració es barregen realitzar exposicions sobre les ciutats patrimoni espanyoles a bord dels bucs de la companyia o que els usuaris de Baleària obtinguin algun tipus de descompte en els museus de les ciutats patrimoni. Tal com ha explicat Sansano “la idea és que per al visitant, l'aventura del viatge comenci des que surt de casa, no només quan arribi a la destinació, sinó que quan pugi a bord del buc senti que la seva experiència de viatge, ja ha començat”.

També dins de les accions conjuntes del Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat, en FITUR s'han signat diversos convenis, a destacar per a Eivissa el conveni amb Iberia, amb una vigència de dos anys, que permetrà l'organització conjunta de campanyes i promocions internacionals en mercats d'origen, complementant l'oferta de les 15 destinacions patrimonials amb les rutes que la companyia aèria ofereix per volar a Espanya. Altres aspectes de l'acord són les tarifes especials de les quals es beneficiarà el Grup en els nombrosos viatges tècnics necessaris per desenvolupar el seu Pla Operatiu de Turisme anual, o l'engegada d'accions publicitàries conjuntes amb?intercanvi de suports, que ajudaran a optimitzar recursos i a obtenir millors resultats en la promoció internacional de les 15 ciutats.

També a destacar el conveni amb Turespaña, representada per la secretària d'Estat de Turisme i presidenta de l'entitat, Isabel Borrego, s'ha renovat l'acord en vigor des de 2001 que comporta la realització conjunta i coordinada d'accions de màrqueting entorn de la marca “Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya” als mercats internacionals, millorant l'eficàcia i rendibilitat de les promocions que cadascuna de les entitats realitza. El conveni permetrà al Grup participar al llarg de l'any 2015 en les accions que Turespaña desenvolupa a tot el món i que es concretaran en la presència en importants fires com la Reisen d'Hamburg, la ITB de Berlín, la JATA Ade Tòquio o el saló de Vacances de Brussel·les. Destaquen també les presentacions de producte en mercats madurs centreeuropeus i en mercats emergents, com les properes previstes a Hamburg, Viena, Milà, els Països Escandinaus, i les que es realitzaran en el segon semestre a Brasil, Mèxic, Colòmbia i l'Índia. Es preveuen accions de visibilitat destinades a públic final en ciutats europees com Frankfurt, Milà o París, la participació en seminaris i campanyes de promoció en mercats d'origen, i a l'àrea de comunicació, campanyes digitals, la presència d'informació del Grup al portal web de Turespaña, i l'organització conjunta de viatges de familiarització per a periodistes i turoperadores estrangers, una eficaç fórmula perquè coneguin de primera mà les 15 ciutats com a destinació cultural.

La jornada d'avui, divendres 30 de gener en Fitur, continua per a l'Ajuntament d'Eivissa amb una nova ronda de reunions amb diferents empreses que presenten els seus productes i propostes per vendre els valors turístics del municipi. La regidora de Turisme, Lina Sansano, s'ha mostrat especialment interessada amb les propostes relatives a la promoció a través de blogs i xarxes socials, ja que un alt percentatge de persones que ve a Eivissa s'informen a través de blog i xarxes socials.

Eivissa protagonitza un vídeo promocional del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat

Eivissa protagonitza un vídeo promocional elaborat pel Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat en el que, al llarg dels mes de dos minuts que té de durada, es visiten els bens declarats Patrimoni de la Humanitat i es promocionen altres indrets interessants i emblemàtics per al visitant.

El vídeo mostra l'arribada a Eivissa des de la mar, un recorregut per Dalt Vila i les seves murades, una visita al Museu d'Art Contemporani, imatges del jaciment de sa Caleta i conta també amb imatges submarines en les que es veuen praderies de posidònia. La Necròpolis i el Museu de Puig des Molins, el Museu Puget i carrers i racons de Dalt Vila completen el vídeo promocional en el que també es promou la gastronomia i la moda d'Eivissa com a recursos turístics.

Llegeix més...

Eivissa rebrà a la selecció espanyola U16F amb motiu d’un torneig de la FBIB i l’Ajuntament

u16fEl Poliesportiu Es Viver serà l’escenari del Torneig Internacional U16 d’Eivissa que se celebrarà del 7 al 9 de desembre amb la participació de les seleccions sub16 femenines d’Espanya, Alemanya i Polònia dins del marc de l’Eivissa Dona Bàsquet, que organitza la Federació de Bàsquet de les Illes Balears amb col·laboració activa de l’Ajuntament d’Eivissa, i que constarà de diferents activitats al voltant d’aquesta competició de caràcter internacional.

Llegeix més...

Últimes notícies
Nombre d`articles:
4516
Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16
Videonotícies
Nombre d`articles:
109
Notícies GCPHE
Nombre d`articles:
175