Gener 16, 2025

ajuntamentdaltvila

La regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament d'Eivissa posa en marxa la campanya de conscienciació "Te corresponde, nos corresponde"

Campanya igualtat

La regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament d'Eivissa posa en marxa la campanya de conscienciació "Te corresponde, nos corresponde", acció englobada dins del projecte Equilibrio Balance, finançat pel Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales y Igualdad, en el que hi participen quinze ajuntament espanyols i dos noruecs.

La Regidoria d'Igualtat de l'Ajuntament d'Eivissa participa en la segona convocatòria del Projecte Equilibrio-Balance entre la vida personal, familiar i professional des de novembre de 2013. Desprès de realitzar una actualització del diagnòstic al 2014, amb la recollida de dades  quantitatives i qualitatives, s'han posat en marxa les següents accions:

Campanya de sensibilització "Te corresponde, nos corresponde", realitzada per Creu Roja www.tecorrespondenoscorresponde.org

Aquesta campanya respon a la necessitat d'impulsar el paper de la família com a model d'actuació entre els més petits de la casa en la qual se fomenti el diàleg i la igualtat en el repartiment de les tasques domèstiques. Es a dir, no se trata d'ajudar a casa, sino de formar-hi part.

La campanya inclou un vídeo de conscienciació, una guía per desenvolupar valors de coresponsabilitat i igualtat en la gestió empresarial, històries de dones i les vinyetes “Esto no es un chiste”.

Per altra banda, l'Ajuntament d'Eivissa, a travès de la regidoria d'Igualtat,  ha tret al carrer l'acció  “Esto no es un chiste” amb vinyetes per tal de que la ciutadania observi les  diferències quasi invisibles existents encara entre els sexes dins la nostra societat a causa dels rols tradicionals de gènere. Per tal de fer-la  extensiva a tota la població tan resident com visitant,  la campanya està instal·lada als OPIS de la ciutat i als serveis públics del municipi.

“Esto no es un chiste” es una campanya de sensibilització i comunicació sobre la coresponsabilitat en els usos del temps i està dirigits a la ciutadania i a l'empresariat.

Per altra banda, aquesta campanya respon a la necessitat d'impulsar el paper de la família com a model d'actuació entre els mes petits en el qual se fomenti el diàleg i la igualtat en el repartiment de les tasques domèstiques i les que es realitzen fora dels rols tradicionals de gènere.

Per altra banda, i dins del projecte Equilibrio Balance, l'Ajuntament impulsa el projecte “Jugar en igualtat” a les escoles i escoletes del municipi amb la Guia de Corresponsabilitat. Actualment aquest projecte es dur a terme a les escoles de Sa Real, sa Graduada i Blanca Dona. Està dirigida a la infància de 2 a 3 i de 5 a 6 anys. El període d'inscripció encara està obert i s'hi poden apuntar les escoletes i escoles del municipi.

L'objectiu es incorporar la figura masculina a la primera infància, figura quasi inexistent en aquesta etapa,  així com oferir un espai on els rols de gènere s'intercanvien per tal de promocionar les capacitat de les persones sense distinció de sexe ,  a traves del joc. Aquesta guia didàctica està disponible en format digital a la web i en paper al Casal de Dones. Les poden sol·licitar, de forma gratuïta, totes aquelles escoles, entitats i persones interessades.

Per tal de dur a la pràctica aquesta guia didàctica, s'han imprés 3 còpies dels escenaris (format A0), personatges i objectes en gran amb els que es puguin jugar en grup. Aquestes còpies estaran disponibles per al seu préstec a la biblioteca de Can Ventosa i al Casal de Dones.

Enllaç a:
Vinyetes Campanya "Esto no es un chiste"

Instal·lació de dos nous gronxadors, adaptats per a infants amb discapacitat, als parcs infantils ubicats a la plaça d'Antoni Albert i Nieto i es Viver

Nous gronxadors

La regidoria de vies i obres de l'Ajuntament d'Eivissa ha instal•lat dos nous gronxadors, adaptats per a infants amb discapacitat, als parcs infantils ubicats a la plaça d'Antoni Albert i Nieto i es Viver.
El subministrament i instal3lació  han tingut un cost de 5.164,43 € cadascun amés de la col·locació del  sòl de cautxú.

Amb aquestos dos gronxadors, i els instal·lats recentment al Parc de la Pau i al del passeig Joan Carles I, son ja 4 els parcs que compten amb gronxadors adaptats per a tots els infants.

L'Ajuntament d'Eivissa ha guardat un minut de silenci, aquest migdia, a les portes de les instal·lacions municipals com a mostra de recolzament al poble francès

L'Ajuntament d'Eivissa ha guardat un minut de silenci, aquest migdia, a les portes de les instal·lacions municipals com a mostra de recolzament al poble francès que viu aquests dies un dels seus pitjors moments després dels atemptats de París del passat divendres 13 de novembre.  

L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz, ha manifestat que "amb aquestos atemptats s'ha atacat a tots els demòcrates i amb aquest minut de silenci el que volem es condemnar els atemptats i manifestar la nostra lluita contra el terrorisme".

Activitats del programa Natura organitzades per la regidoria de Joventut de l'Ajuntament d'Eivissa.

Natura c19

La regidoria de Joventut de l'Ajuntament d'Eivissa, a través del programa Natura 2015, ofereix un seguit d’activitats de caire lúdic i esportiu per als infants i joves del municipi per tal de donar opció d'oci divertit als joves i un recurs pels pares i mares que treballen.

El programa NATURA, oferirà als infants i joves d'entre 6 i 16 anys dos campaments urbans, així com excursions i activitats a l‘aire lliure. Les activitats, que es realitzaran els caps de setmana, comencen dissabte dia 21 de novembre i finalitzen el dissabte dia 19 de desembre.

El preu dels campaments són de 25€ i de la resta d‘activitats 4€. S‘ofereixen 30 places, excepte per a l’activitat de kaiak que s’ofereixen 10 places. Aquest preu inclou les excursions, el transport, els monitors/es i tot el material per a realitzar les activitats.

El campament urbà es realitzarà a la casa de colònies de Can Tomeu. Es podrà deixar als infants entre les 8.00h i les 9.00h del dissabte i recollir-los entre les 18.00h i 18.30h del diumenge. La resta d‘horaris s’haurà de consultar segons l’activitat.

Les inscripcions comencen avui  dia 16 de Novembre al C19, carrer Castella n19 en horari de 9 a 13 i de 16.30 a 20.30.

També es pot fer per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

El pagament es farà al moment de la inscripció.

Podeu consultar més informació a la web de l'Ajuntament d'Eivissa www.vilajove.eivissa.es, Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o trucant als telèfons 971 394 424

Enllaç a:
Tríptic Natura15

El Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat participa en les Jornades de Comercialització que Turespaña está celebrant a Califòrnia.

jornades patrimoni california

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat està participant en les Jornades de suport a la comercialització organitzades per Turespaña a Califòrnia. Les jornades tenen lloc al comtat de Napa, al costat de Sant Francisco, i consistiran en una presentació i un workshop amb turoperadors de tot Estats Units. En aquest cas es tracta d'una acció orientada a operadors especialitzats en turisme cultural i enogastronómic.

Després d'una presentació sobre el mercat nord-americà, realitzada per la OET el diumenge 15 a tots els participants, el dilluns 16 ha tingut lloc una presentació de totes les destinacions i empreses assistents, entre ells el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, en el celler Artesa en Napa. El dimarts 17 se celebrarà el workshop en un hotel de la mateixa localitat californiana.

Amb aquesta important promoció directa, es dóna continuïtat a les presentacions celebrades el passat any a Los Angeles, Tampa i Orlando.

Aquesta campanya forma part del Pla Operatiu de Turisme 2015 del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, que té com a objectiu promoure els 15 destinacions com a marca de turisme cultural internacional, i que es ve concretant amb la presència de la xarxa en les més importants fires especialitzades del món, presentacions tècniques de producte a agències i turoperadores, i organització de viatges de familiarització, entre altres accions.

Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Llacuna, Santiago de Compostel•la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda, són les 15 ciutats inscrites en la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO que formen el Grup, la fi del qual és la protecció i difusió del seu patrimoni i la promoció nacional i internacional de la seva excepcional oferta turística i cultural. Des de juliol de 2015, la ciutat d'Àvila ostenta la presidència de la xarxa.

El mercat dels Estats Units

Sens dubte el nord-americà és un mercat de gran importància per a Espanya en general i per a les nostres Ciutats en particular.

Segons dades extretes de la Fitxa Executiva d'aquest mercat, elaborada per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics de Turespaña, la quota de mercat d'Espanya en el turisme emissor d'aquest país en 2014 es va situar en l'1,78%. Aquesta xifra resulten de dividir el nombre total de turistes nord-americans registrat per FRONTUR l'any passat entre el nombre de sortides a l'estranger proporcionat pel Departament de Comerç dels Estats Units (Office of Travel and Tourism Industries – OTTI d'ara endavant) que va ser de 68,3 milions.

La gran majoria (76,5%) dels turistes nord-americans que viatgen al nostre país ho fan per oci i vacances. Dins de les diferents motivacions, la realització d'activitats culturals té una especial rellevància. Així, si analitzem l'Anuari d'Estadístiques Culturals 2015, elaborat per la Subdirecció General d'Estadística i Estudis del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, a l'apartat de turisme es xifra en 88,9% el percentatge de nord-americans que van realitzar activitats culturals durant la seva visita a Espanya en 2014.

El turista tipus nord-americà té una edat compresa entre 25 i 44 anys (49%) seguit a bastant distancia pel grup comprès entre 45 i 64 anys que representa un 25,4%. Per a Europa els principals emissors són Califòrnia, Nova York, Texas, Florida i Pennsylvania. És clarament majoritària (80%) l'organització individual del viatge que realitza el propi turista o li organitza una agència a mesura, enfront del paquet turístic que solament representa el 20%.

En 2014, els més d'1.200.000 nord-americans que van visitar Espanya (1,9% del total) van realitzar una despesa per càpita de 2.338€, la qual cosa suposa el 4,5% sobre la despesa total de visitants estrangers al nostre país. Aquesta xifra dóna una dimensió de l'interès d'aquest mercat.

En els mesos de gener a setembre de 2015, i de nou segons xifres ofertes per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics de Turespaña, el creixement interanual acumulat és ja del 23,1%, la qual cosa ens parla d'un excepcional any per a l'emissor nord-americà, animat segurament pel poder del dòlar enfront de l'euro.

Últimes notícies
Nombre d`articles:
4308
Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16
Videonotícies
Nombre d`articles:
109
Notícies GCPHE
Nombre d`articles:
175