Juny 26, 2025

ajuntamentdaltvila

Eivissa promociona a Viena al costat del Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat

Eivissa, 24 de febrer de 2015.- Eivissa, amb la resta de ciutats que integren el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, es promocionen al mercat emissor austríac en un acte organitzat per l'ambaixada d'Espanya a Viena i Turespaña dins del marc del conveni de col·laboració subscrit amb aquest organisme per a la promoció internacional de les 15 Ciutats Patrimoni i del Pla Operatiu 2015 de Turisme del Grup. Com a complement a la campanya, s'ha inaugurat a la seu de l'Institut Cervantes de Viena la mostra fotogràfica "Ciutats Patrimoni de la Humanitat. 15 joies d'Espanya". L'exposició la integren 60 fotografies de diferents autors que ofereixen un recorregut amb una perspectiva turística pels racons, edificis i llocs més significatius de les 15 ciutats incloses en la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO i estarà oberta fins al 20 de març a la sala d'exposicions del centre.

El mercat turístic austríac (Font: Institut de Turisme d'Espanya. Turespaña) és d'una grandària reduïda si es compara amb altres mercats, amb una població que amb prou feines supera els 9 milions d'habitants. No obstant això, la renda per càpita (entre les 10 més altes del món), el constant creixement de la intensitat de viatge i la preferència a l'alça dels austríacs a realitzar els viatges llargs fora de les seves fronteres, fan de l'austríac un mercat emissor molt atractiu per als països receptors de l'àmbit geogràfic mediterrani.

Segons l'IET, el 2013 van ser 600.000 els turistes austríacs que es van desplaçar a Espanya (total de 2012: 564.068) dades amb els quals el nostre país se situa com a quart destí estranger en aquest mercat emissor. Segons les dades proporcionades per Egatur, els turistes austríacs van gastar un total de 641.662.480 euros l'any 2013, sent la despesa mitjana per persona de 1.010,56 euros. El turista austríac es caracteritza pel seu alt nivell econòmic i, per això, es troba entre els que més gasten en les seves vacances a Espanya. El producte més demandat per les vacances d'estiu a Àustria segueix sent el sol i platja però destaca la creixent demanda dels productes cultural i urbà.

Eivissa promociona el seu patrimoni al Japó i Corea

promoció japo corieaLes 15 ciutats Patrimoni participen en unes jornades organitzades per Turespaña per impulsar la seva imatge com a destinació al mercat asiàtic

Eivissa, 26 de maig de 2015.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, del que forma part Eivissa, participa en unes jornades directes de suport a la comercialització al Japó i Corea que comencen aquest dimarts i es desenvoluparan fins al dijous. Estan organitzades per l'oficina de turisme de Turespaña de la capital nipona i dirigides a més de 170 agències i touroperadores i a 380 agents de viatge d'Osaka, Tòquio i Seül.

El seu objectiu és impulsar al mercat asiàtic la imatge de les 15 ciutats inscrites en la llista del Patrimoni Mundial, així com donar a conèixer tant la seva oferta patrimonial i cultural i les seves principals novetats, centrant-se en les preferències del visitant d'aquests països.

Durant anys anteriors, les Ciutats Patrimoni han realitzat iniciatives promocionals en ciutats del Japó, com Osaka, Nagoya, Fukuoka o Tòquio, fruit de l'acord entre Madrid Destino-Ajuntament de Madrid, a més de nombrosos viatges de familiarització i premsa.

Quant a Corea, és la primera vegada que les Ciutats Patrimoni participen presencialment en una acció en aquest país, un mercat amb grans expectatives de creixement i que acaba d'incrementar les seves connexions aèries amb la capital d'Espanya com a porta d'entrada.
Les jornades estan orientades a agents de viatges i touroperadores d'aquests dos països, que podran conèixer de primera mà les Ciutats Patrimoni a través de les presentacions d'un tècnic del Grup. A més de les urbs patrimonials, està previst que participin altres xarxes de destinacions, regions i comunitats autònomes, com Madrid, Sevilla, Andalusia, País Basc, Màlaga i ciutats AVE, a més de la cadena Meliá, entre altres empreses.

Aquesta campanya promocional a Àsia està inclosa dins del Pla Operatiu de Turisme 2015 del Grup, que aposta per mantenir la presència internacional de les 15 Ciutats Patrimoni en les fires més importants del món, i, de la mà de Turespaña, promocionar les seves destinacions en mercats madurs per a la xarxa, com els països europeus, Llatinoamèrica, els països emergents com l'Índia i Xina.

DESTINACIÓ PRIORITÀRIA

Es tracta de dos mercats emissors de gran interès general per a Espanya, però principalment Japó, prioritari per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya en ser la cultura la principal motivació dels seus ciutadans quan viatgen a Europa. De fet, tal com s'esmenta en l'estudi de conjuntura elaborat per Turespaña a l'hivern de 2014, «comença a destacar al mercat japonès la demanda per viatjar a ciutats Patrimoni de la Humanitat». Un altre aspecte positiu d'aquest mercat és la tendència cap a la desestacionalització, a pesar que tendeix a evitar els mesos més calorosos.

Japó, si bé sofreix encara certa inestabilitat econòmica, està aconseguint reduir l'índex d'atur. Encara que l'emissor japonès ha viscut diversos anys de decreixement, això no ha afectat Espanya. Així, en 2014 es va viure un magnífic any, amb un increment del 23,4% fins a aconseguir una xifra global de 475.058 turistes nipons segons dades de la Sotsdirecció de Coneixement i Estudis Turístics.

Espanya competeix en aquest mercat amb països millor posicionats, com per exemple Suïssa, Alemanya o Regne Unit. La manca de connexions directes és un element fonamental que limita la nostra competitivitat, malgrat mantenir encara cert halo de misteri. De nou, tal com se cita en l'estudi de Turespaña, «L'interès per la història, l'art o la gastronomia segueixen creixent i Espanya, doncs, es pot beneficiar d'aquesta tendència, atès que es percep a més com un país ric en història i cultura però també dinàmic, modern i apassionat».

VIATGES DE NEGOCIS

En relació a Corea del Sud, es tracta d'un país amb una elevadíssima densitat de població (49 milions d'habitants per a un territori de 100.000 km2), i segons dades de l'Estudi de Comprat Emissor elaborat per Turespaña en 2012, concentra el seu poder emissor a la capital Seül.

França, Alemanya, Regne Unit i Rússia són les destinacions europees més demanades. Al marge dels viatges de negocis de grans companyies d'automoció, la gran motivació per desplaçar-se al Vell Continent és la de conèixer la seva història i la seva cultura. Els visitants coreans tenen un nivell de despesa elevada i solen dur a terme estades curtes. L'absència de vols directes entre Corea i Espanya dificulta la comercialització de la destinació, al marge del mateix desconeixement que els coreans tenen sobre el nostre país.

Si bé per a viatges a destinacions de llarga distància s'opta per agències de viatges, està creixent el segment de viatges individuals, conformat per viatgers més joves. Turespaña sí que identifica un interès dels coreans per les Ciutats Patrimoni, així com per l'art, les tradicions i la història.

Eivissa promou un conveni de col·laboració entre Baleària i el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya

Eivissa, 30 de gener, 2015.- L'alcaldessa d'Eivissa, Virginia Marí, i la regidora de Turisme, Lina Sansano, s'han reunit amb el director de Baleària a Balears, Joan Serra, per concretar accions de col·laboració entre l'empresa naviliera i el Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat amb la finalitat de treballar en accions conjuntes de promoció. D'aquesta voluntat de col·laboració sorgeix el compromís d'elaborar un conveni que es presentarà en la propera Assemblea d'Alcaldes del Grup que es desenvoluparà el pròxim mes de març a Alcalá d'Henares. Entre les accions conjuntes de col·laboració es barregen realitzar exposicions sobre les ciutats patrimoni espanyoles a bord dels bucs de la companyia o que els usuaris de Baleària obtinguin algun tipus de descompte en els museus de les ciutats patrimoni. Tal com ha explicat Sansano “la idea és que per al visitant, l'aventura del viatge comenci des que surt de casa, no només quan arribi a la destinació, sinó que quan pugi a bord del buc senti que la seva experiència de viatge, ja ha començat”.

També dins de les accions conjuntes del Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat, en FITUR s'han signat diversos convenis, a destacar per a Eivissa el conveni amb Iberia, amb una vigència de dos anys, que permetrà l'organització conjunta de campanyes i promocions internacionals en mercats d'origen, complementant l'oferta de les 15 destinacions patrimonials amb les rutes que la companyia aèria ofereix per volar a Espanya. Altres aspectes de l'acord són les tarifes especials de les quals es beneficiarà el Grup en els nombrosos viatges tècnics necessaris per desenvolupar el seu Pla Operatiu de Turisme anual, o l'engegada d'accions publicitàries conjuntes amb?intercanvi de suports, que ajudaran a optimitzar recursos i a obtenir millors resultats en la promoció internacional de les 15 ciutats.

També a destacar el conveni amb Turespaña, representada per la secretària d'Estat de Turisme i presidenta de l'entitat, Isabel Borrego, s'ha renovat l'acord en vigor des de 2001 que comporta la realització conjunta i coordinada d'accions de màrqueting entorn de la marca “Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya” als mercats internacionals, millorant l'eficàcia i rendibilitat de les promocions que cadascuna de les entitats realitza. El conveni permetrà al Grup participar al llarg de l'any 2015 en les accions que Turespaña desenvolupa a tot el món i que es concretaran en la presència en importants fires com la Reisen d'Hamburg, la ITB de Berlín, la JATA Ade Tòquio o el saló de Vacances de Brussel·les. Destaquen també les presentacions de producte en mercats madurs centreeuropeus i en mercats emergents, com les properes previstes a Hamburg, Viena, Milà, els Països Escandinaus, i les que es realitzaran en el segon semestre a Brasil, Mèxic, Colòmbia i l'Índia. Es preveuen accions de visibilitat destinades a públic final en ciutats europees com Frankfurt, Milà o París, la participació en seminaris i campanyes de promoció en mercats d'origen, i a l'àrea de comunicació, campanyes digitals, la presència d'informació del Grup al portal web de Turespaña, i l'organització conjunta de viatges de familiarització per a periodistes i turoperadores estrangers, una eficaç fórmula perquè coneguin de primera mà les 15 ciutats com a destinació cultural.

La jornada d'avui, divendres 30 de gener en Fitur, continua per a l'Ajuntament d'Eivissa amb una nova ronda de reunions amb diferents empreses que presenten els seus productes i propostes per vendre els valors turístics del municipi. La regidora de Turisme, Lina Sansano, s'ha mostrat especialment interessada amb les propostes relatives a la promoció a través de blogs i xarxes socials, ja que un alt percentatge de persones que ve a Eivissa s'informen a través de blog i xarxes socials.

Eivissa protagonitza un vídeo promocional del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat

Eivissa protagonitza un vídeo promocional elaborat pel Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat en el que, al llarg dels mes de dos minuts que té de durada, es visiten els bens declarats Patrimoni de la Humanitat i es promocionen altres indrets interessants i emblemàtics per al visitant.

El vídeo mostra l'arribada a Eivissa des de la mar, un recorregut per Dalt Vila i les seves murades, una visita al Museu d'Art Contemporani, imatges del jaciment de sa Caleta i conta també amb imatges submarines en les que es veuen praderies de posidònia. La Necròpolis i el Museu de Puig des Molins, el Museu Puget i carrers i racons de Dalt Vila completen el vídeo promocional en el que també es promou la gastronomia i la moda d'Eivissa com a recursos turístics.

Llegeix més...

Eivissa rebrà a la selecció espanyola U16F amb motiu d’un torneig de la FBIB i l’Ajuntament

u16fEl Poliesportiu Es Viver serà l’escenari del Torneig Internacional U16 d’Eivissa que se celebrarà del 7 al 9 de desembre amb la participació de les seleccions sub16 femenines d’Espanya, Alemanya i Polònia dins del marc de l’Eivissa Dona Bàsquet, que organitza la Federació de Bàsquet de les Illes Balears amb col·laboració activa de l’Ajuntament d’Eivissa, i que constarà de diferents activitats al voltant d’aquesta competició de caràcter internacional.

Llegeix més...

Eivissa rep d'Unicef el segell de ‘Ciutat Amiga de la Infància’

Can BotinoEivissa, 20 d'octubre, 2014.- Unicef ha atorgat a Eivissa el segell de ‘Ciutat Amiga de la Infància’, un reconeixement al treball que, des del Consistori, s'està desenvolupant per impulsar polítiques municipals que propiciïn la participació dels més petits en la vida municipal, a través d'iniciatives com el Consell Municipal de la Infància, el reglament de la qual va ser aprovat en sessió plenària el passat mes d'octubre de 2013; i del desenvolupament d'accions destinades a afavorir els drets dels nens i dels joves.

La regidora de Joventut, Mar Sánchez, ha destacat que aquest nomenament suposa “un reconeixement a tot el treball que la ciutat d'Eivissa duu a terme per promoure accions que reconeguin i valorin els drets dels més petits, i convidar-los al fet que siguin actius i s'involucrin a la seva ciutat, en el seu entorn més immediat”. Sánchez ha agraït el treball que, des dels anteriors responsables de la Regidoria d'Educació i Joventut de l'Ajuntament d'Eivissa, s'ha dut a terme perquè Vila obtingués aquesta distinció.

El passat mes de setembre, representants d'Unicef Espanya es van reunir amb tècnics de diversos departaments de l'Ajuntament per conèixer, de primera mà, el treball que està desenvolupant la institució municipal en l'elaboració del Pla Municipal de la Infància. El programa Ciutats Amigues de la Infància es va engegar a Espanya l'any 2001 i compta amb el suport del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies. A través del Segell de Reconeixement, Unicef Espanya reconeix als pobles i ciutats que compleixen amb els requisits establerts per a això, a més d'afavorir els interessos de la població en general i de la infància en particular.

Eivissa rep la cantaora Argentina que presenta el seu nou disc "Mi idilio con la Habana"

Flamenc, Son Cubano, Salsa i Bolero. Una proposta d'èxit a nivell mundial que comença amb una historial viral que es va iniciar a l'Havana

Argentina comptarà amb la col·laboració especial de Plena 79 Salsa Orchestra, primer grup espanyol nominat als llatí grammy a la categoria de salsa

El concert de la cantaora de Huelva serà el divendres 30 d'agost al Parc Reina Sofia amb entrada lliure a les 21:00 h, organitzat per l'Ajuntament d'Eivissa

Llegeix més...

Eivissa rep la distinció de ciutat Chinese Friendly

Chinese FriendlyLa regidora de Turisme de l'Ajuntament d'Eivissa, Gloria Corral, ha participat en les reunions celebrades en el marc de les Jornades de la IV Conferència Chinese Friendly Cities la passada setmana a Toledo.
Les jornades han consistit en ponències i reunions amb el sector turístic xinès, un important mercat en fase de creixement, que esta començant a viatjar per Europa passant breus estàncies a diferents indrets de la geografia espanyola.
L'objectiu de la regidora de Turisme, Gloria Corral, es incloure Eivissa en les ciutats a visitar ja que es tracta d'un tipus de turista que viatja tot l'any, interessat en la cultura, el patrimoni i la gastronomia.
Per aquest motiu, la regidora ha mantingut reunions amb responsables del sector entre els quals en destaca la trobada mantinguda amb George Cao, director general de Dragon Trail, el major turoperador de turisme xines.

L'increment de connexions aèries entre Xina i Barcelona i Madrid durant tot l'any i també el recent interès del turista xines en viatges de creuer han motivat un creixent interès en la formació del sector turístic d'Eivissa per tal de complir els requisits d'atenció al turista xinès.
A Eivissa, treballadors de diversos establiments hotelers ja han rebut formació per atindre correctament als viatgers i es preveu continuar, passada la temporada, amb noves formacions al sector.
 
Per altra banda, degut a l'interès per tal d'incloure Eivissa en lres rutes de turisme xinès i la formació del sector per tal d'adequar els seus serveis  als costums del turista xinès a alguns hotels d'Eivissa, la regidora ha rebut l'acreditació de ciutat Chinese Friendly de mans de Kurt Grotsch, president del Chinese Friendly.

Eivissa s'incorpora al programa europeu Interwaste

InterwasteEivissa entra a formar part del programa europeu Interwaste que treballa amb l’objectiu de millorar la recollida de residus a ciutats Patrimoni de la Humanitat.

L’Alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, el tinent d’alcalde de Córdoba, Pedro García i la regidora de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Eivissa, Montse García, han presentat aquest matí el projecte Interwaste en el que hi  comença a participar la ciutat d’Eivissa.

Es tracta d’un programa europeu que té per objectiu millorar la recollida de residus a indrets Patrimoni de la Humanitat a través de l’anàlisi de la situació a cada una de les ciutats i la posada en marxa d’un pla d’acció per a l’aplicació de mesures que afavoreixin la millora del servei.

Llegeix més...

Últimes notícies
Nombre d`articles:
4561
Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
17
Videonotícies
Nombre d`articles:
109
Notícies GCPHE
Nombre d`articles:
175