Mai 14, 2025

ajuntamentdaltvila

Reunió de les quinze Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya

Assemblea GCPHELa capital gallega acull avui la reunió de les quinze Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, en una trobada en què s'abordaran l'estat actual i l'evolució dels seus plans de gestió, així com els processos participatius de la ciutadania en l'elaboració de els mateixos.
 
La Jornada ha estat inaugurada per l'alcalde de Santiago, Martiño Noriega, i l'Alcalde de Conca, Àngel Mariscal, President de la Comissió de Patrimoni del Grup de Ciutats Patrimoni, la Directores del Consorci de Santiago i la directora general de Patrimoni de la Xunta de Galícia.
 
A la reunió assisteixen tots els regidors i tècnics de Patrimoni de les quinze ciutats espanyoles Patrimoni de la Humanitat; Maria Agúndez, cap d'Àrea de Patrimoni Mundial del Ministeri de Cultura, des d'on s'impulsa que les comunitats autònomes i els ajuntaments redactin els corresponents plans de gestió; i el director general de Patrimoni de la Xunta de Castella i Lleó, Enrique Saiz, des d'on es van promoure els únics plans de gestió ja aprovats que existeixen en l'actualitat a Espanya, els de les ciutats de Salamanca i Segòvia.

Llegeix més...

Reunió de treball amb Grupo5, empresa adjudicatària del contracte de gestió del Servei d’Acollida Municipal

Reunió Grupo 5El tinent d’alcalde de Benestar Social de l’Ajuntament d’Eivissa, Joan Ribas, i els tècnics de la regidoria han mantingut una reunió de treball amb la directora de Grupo5, Ana Gómez, representant de l’empresa adjudicatària del contracte de gestió del Servei d’Acollida Municipal.   

A la reunió, el tema principal que s’ha tractat ha estat la instrucció que farà la regidoria de Benestar Social per tal de clarificar al màxim que al servei no hi haurà usuaris amb consum actiu o malalties mentals sense tractament farmacològic.

L’empresa adjudicatària, que començarà a gestionar el servei a partir de l’1 d’octubre, aplicarà aquesta instrucció ja que és inherent al contracte. L'empresa Grupo5, està especialitzada en exclusió social i sensellarisme, fet que és garantia de professionalitat i bona gestió del servei.

Llegeix més...

Reunió de treball amb la consellera de Cultura, Participació i Esports del Govern Balear

Reunió CulturaLa Casa de la Música comptarà amb una partida pressupostaria del Govern de les Illes Balears en el 2018 per a la seva construcció. La conselleria de Cultura també preveu augmentar la dotació pressupostària al Museu d'Art Contemporani d'Eivissa i participar econòmicament en les properes edicions del festival Eivissa Jazz.

L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz i la consellera de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears, Fanny Tur, han mantingut una reunió de treball per tal d'arribar a acords de col·laboració, establir sinèrgies i preparar futurs projectes entre les dues institucions en matèria de cultura, esports i política lingüística.

A la reunió hi han assistit els responsables municipals de les tres regidories i els directors generals de les mateixes àrees del Govern de les Illes Balears.

L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz ha volgut “agrair la voluntat de col·laboració amb l'Ajuntament per part de la consellera i ha destacat el repte important i d'infraestructura cabdal com serà la Casa de la Músicaper a la ciutat d'Eivissa”.

Llegeix més...

Reunió del Consell de coordinació pitiús de policies locals

Reunió consell policies localsEl Consell de coordinació pitiús de policies locals inclou entre les seves prioritats la vigilància de les zones rurals. El director general d’Emergències i Interior, Pere Perelló, i l’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, han presidit la reunió del segon semestre d’aquest organisme.

L’Ajuntament d’Eivissa ha acollit avui la reunió del segon semestre de 2015 del Consell de coordinació pitiús de policies locals, una entitat creada per tal que els diferents cossos de policia local puguin intercanviar informació i acordar polítiques i prioritats conjuntes. La reunió ha estat presidida per l’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, i el director general d’Emergències i Interior del Govern de les Illes Balears, Pere Perelló, i ha servit per acordar una propera actuació conjunta en matèria de vigilància de les zones rurals.

En concret, els alcaldes, regidors i regidores de Policia i els seus caps de Policia Local han estimat convenient la realització de controls preventius a la zona rural i urbanitzacions d’estiueig, amb l’objectiu de prevenir possibles fets il·lícits a les zones rurals de camp i a les urbanitzacions amb poca afluència de residents en la temporada d’hivern.

Llegeix més...

Reunió entre representants de l’Ajuntament d’Eivissa i dels sindicats de la Policia Local

Edifici Ajuntament CETISA la reunió celebrada divendres tarda entre representants de l’Ajuntament d’Eivissa i dels sindicats de la Policia Local les negociacions han quedat suspeses una vegada els representants policials han informat que no ha set acceptada la proposta de l’Ajuntament d’incrementar en 75 euros mensuals del plus de prolongació de jornada dels agents i la reordenació dels quadrants de servei de manera anual d’acord amb les reclamacions realitzades per la policia.

Com no pot ser d’altra manera l’Ajuntament d’Eivissa respecta la decisió presa per l’assemblea de la Policia Local tot i lamentar que no s’hagi tingut en compte el gran esforç que suposava la millora salarial proposada que implicava un augment de 900 euros anuals.

Llegeix més...

Reunión de la comisión de patrimonio del Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España

Reunió comisión Patrimonio GCPHEEsta mañana se ha celebrado en la sede de la Casa Árabe en Madrid la reunión de la Comisión de Patrimonio del Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España. La reunión ha estado presidida por Elena Nevado, Alcaldesa de Cáceres y presidenta de esta Comisión, y ha contado con la asistencia de los concejales de Patrimonio de las 15 ciudades que integran la red. La Comisión está coordinada por los concejales de Cáceres, Valentín Pacheco, y Segovia, Claudia de Santos.
La Comisión de Patrimonio es la encargada de llevar a cabo las actividades del Grupo que tienen relación con la importante labor de conservación y protección de los valores de los conjuntos históricos que han hecho merecedoras a estas 15 ciudades de estar incluidas en la Lista del Patrimonio Mundial de la UNESCO. La red lleva a cabo sus proyectos en este campo con el apoyo y la colaboración del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte a través de la Subdirección General de Protección del Patrimonio Histórico.
El objetivo de la reunión de hoy ha sido informar sobre el estado de los distintos proyectos en marcha en este área de trabajo del Grupo, que están siendo desarrollados por los técnicos municipales de los 15 ayuntamientos de los campos del patrimonio, Arqueología, Accesibilidad, Medio Ambiente, Seguridad y Movilidad.
En la primera parte de la reunión se han repasado los programas ya terminados y pendientes de presentación pública como: el Libro Blanco de la Movilidad en las Ciudades Patrimonio; las 15 guías pedagógicas  sobre los valores patrimoniales de las ciudades del Grupo para uso de centros escolares y familias; y la finalización del proyecto Appside de la Fundación Orange por el cual se está dotando a cada ciudad de una aplicación que permite el disfrute de las Ciudades Patrimonio a todas las personas y especialmente a aquellas con algún tipo de discapacidad visual o auditiva.

Asimismo se ha presentado por parte de PREDIF a todos los concejales la nueva página web y aplicación que ya está operativa desde el pasado 22 de enero, tras su puesta de largo en el stand de Turespaña en FITUR: Ciudades Patrimonio Accesibles, que informa sobre toda la oferta turística d elas 15 ciudades adaptada a las necesidades de personas con discapacidades físicas.
En la segunda parte de la Comisión se han presentado los programas a desarrollar en el primer semestre de 2016:
-Seguridad del Patrimonio Histórico: Organización de un curso especializado para mandos intermedios de los cuerpos de bomberos de las 15 ciudades, que tendrá lugar en el mes de abril en Cáceres.
-Arqueología: Ejecución de la segunda fase de la Guía Arqueológica de las 15 ciudades, que reunirá los estudios recientemente redactados por especialistas para difundir entre el público la evolución histórica de las mismas y los vestigios materiales conservados a través de las nuevas tecnologías.
-Accesibilidad: Elaboración de una serie de maquetas tiflológicas especialmente diseñadas para personas con discapacidad visual, que acercarán a estos visitantes la riqueza patrimonial de las 15 ciudades. Estas maquetas se ubicarán en las oficinas de turismo o centros de recepción de turistas.
-Medio ambiente: Puesta en marcha de un concurso popular para implementar una campaña de sensibilización común para las 15 ciudades para la concienciación y educación en valores con el fin de proteger el medio ambiente y el entorno de  estos cascos históricos declarados Patrimonio Mundial.
-Patrimonio: Creación de un fondo fotográfico digital formado por imágenes patrimoniales de la ciudades del Grupo, con el fin de contar en sus archivos con fotografías de gran calidad que reflejen el valor universal excepcional (VUE) por el que la UNESCO ha incluido a cada una de ellas en la Lista del Patrimonio Mundial.
-Celebraciónde un Simposium Internacional de Murallas, “Ciudades Fortificadas Patrimonio Mundial”, del 7 al 9 de junio en la ciudad de Ávila, en el que se analizarán las situaciones de estos monumentos tanto desde el punto de vista histórico como el de las intervenciones realizadas a lo largo de la historia y la aplicación de las nuevas tecnologías a las restauraciones actuales.
El Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España es una asociación sin ánimo de lucro creada en el año 1993 cuyo objetivo es actuar de manera conjunta en la defensa y la promoción del patrimonio cultural de las 15 ciudades que lo componen, cuyos cascos históricos han sido reconocidos por la UNESCO como Patrimonio de la Humanidad:Alcalá de Henares, Ávila, Baeza, Cáceres, Córdoba, Cuenca, Ibiza/Eivissa, Mérida, Salamanca, San Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostela, Segovia, Tarragona, Toledo y Úbeda.

Reunión en Madrid de la Comisión de Turismo del Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España

GCPHE TurismoEl Alcalde de Ávila y Presidente de la red, José Luis Rivas, ha presidido esta Comisión, formada por los concejales de Turismo de las 15 ciudades Patrimonio Mundial de la UNESCO

Esta mañana se ha celebrado en la sede de la Federación Española de Municipios y Provincias en Madrid la reunión de Comisión Turismo del Grupo de  Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España.

La reunión ha estado presidida por José Luis Rivas, Alcalde de Ávila, presidente del Grupo desde el pasado 1 de julio, y han asistido a la reunión los concejales de Turismo de las 15 ciudades miembros de esta red. La Comisión está coordinada por los concejales de Ávila, Héctor Palencia, y de Alcalá de Henares, María Aranguren.
La Comisión de Turismo del Grupo es la encargada de planificar y gestionar la estrategia de promoción nacional e internacional de la oferta turística conjunta de las 15 ciudades, como producto diferenciado basado en el Patrimonio y la Cultura
En la reunión de la Comisión se ha hecho un repaso a los distintos programas que esta Comisión viene desarrollando el campo de la comunicación y la promoción, especialmente de las últimas acciones llevadas a cabo desde el pasado mes de noviembre, y se han concretado las que tendrán lugar en el primer trimestre del año:
Comunicación
o Balance de las campañas de publicidad nacionales desarrolladas en el mes de diciembre..
o Revisión de contenidos la guía práctica sobre las 15 ciudades que editará la Organización de Consumidores y Usuarios
o Presentación de las nuevas aplicaciones y página web con la oferta de Turismo Accesible creadas por PREDIF ya operativas.
o Planificación del rodaje de la nueva serie de RTVE “Las Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España”, con los tres primeros capítulos dedicados a Ávila, Santiago de Compostela y Segovia.
Promoción
o Balance de la presencia del Grupo en FITUR 2016.
o Presencia del Grupo en las recién celebradas ferias de turismo de Utrecht (13 al 17 de enero, Países bajos) y de Bruselas (4 al 8 de febrero, Bélgica), y preparación de las próximas citas: Feria Reisen de Hamburgo (Alemania) del 13 al 17 de febrero), Feria ITB de Berlín (Alemania) del 9 al 13 de marzo, y Salón Mundial del Turismo de París (Francia) del 17 al 20 de marzo.

Otros asuntos tratados han sido, la organización de próximas exposiciones fotográficas en las sedes de varias sedes del Instituto Cervantes de Centroeuropa, como Hamburgo y Budapest; y la presentación de la oferta del Grupo en los próximos meses tanto al público nacional en Málaga, como mercados de Europa, Asia y Norteamérica.
El Grupo de Ciudades Patrimonio de la Humanidad de España es una asociación sin ánimo de lucro creada en el año 1993 cuyo objetivo es actuar de manera conjunta en la defensa y la promoción cultural y turística del excepcional patrimonio de las 15 ciudades que lo componen, cuyos cascos históricos han sido reconocidos por la UNESCO como Patrimonio de la Humanidad:Alcalá de Henares, Ávila, Baeza, Cáceres, Córdoba, Cuenca, Ibiza/Eivissa, Mérida, Salamanca, San Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostela, Segovia, Tarragona, Toledo y Úbeda.

Reunions amb Fina Darder, coordinadora del Fons Pitiús de Cooperació, i amb Jose Luis Santafé, comissari de la Policia Nacional

Reunio fons pitius de cooperacio

L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz, el primer Tinent d'Alcalde, Joan Ribas i la regidora de Participació Ciutadana, Carmen Boned, es varen reunir ahir amb Fina Darder coordinadora del Fons Pitius de Cooperació. 

Durant la reunió, els responsables municipals han ratificat la intenció de l'equip de govern de mantenir l'esforç pressupostari amb aquesta entitat. De fet, l'Ajuntament d'Eivissa és l'únic consistori eivissenc que dedica el 0'7% del seu pressupost a cooperació internacional. Es per tant que aquesta institució es la entitat que mes aporta al Fons Pitiüs de Cooperació, per damunt del Consell Insular d'Eivissa i del Govern Balear.

Llegeix més...

Revisió de la normativa d’accés i estacionament a Dalt Vila per afavorir als vesins i reduir el número de vehicles autoritzats

Dalt VilaL’Ajuntament d’Eivissa revisa la normativa d’accés i estacionament a Dalt Vila per afavorir als vesins i reduir el número de vehicles autoritzats. Durant 2015 havia 600 cotxes amb permís per a només 190 places d’aparcament.

Les regidories de Mobilitat i Policia Local de l’Ajuntament d’Eivissa han estat revisant durant els darrers mesos els criteris amb els que fins ara es concedien les targetes d’accés i estacionament al barri de Dalt Vila i han decidit finalment establir uns criteris més restrictius a la vista de l’enorme saturació que pateix el barri i la manca d’espai per aparcar.

Dalt Vila ja era zona ACIRE (d’aparcament regulat i controlat) des de fa anys però les mesures restrictives no han donat fins ara el resultat desitjat. De fet, s’ha trobat que l’any passat es varen concedir unes 600 targetes per a 190 places d’aparcament reals que hi ha al barri. Amb l’objectiu d’avançar en les mesures de protecció del nucli històric i amb la intenció d’afavorir principalment als residents del barri, s’han establert uns nous criteris amb els que es podran reduir notablement els vehicles autoritzats i, així, millorar les condicions d’aquest espai tan emblemàtic de la ciutat.

Amb les noves condicions, els residents empadronats als carrers de Dalt Vila podran tenir dues targetes per habitatge més una tercera addicional en el cas d'existir un membre de la família amb vehicle adaptat  per discapacitat reconeguda. Una altra avantatge per als vesins és que a partir d’ara les targetes tindran una duració de dos anys i no d’un com passava fins ara, el que reduirà les tramitacions que han de fer a l’ajuntament.

També podran obtenir targetes els establiments hotelers de l'interior de Dalt Vila, però amb un màxim d'una targeta per estacionar i un altra per circular i donar servei a l'establiment. La resta d'empreses de serveis que hagin de fer feina a Dalt Vila podran accedir amb les targetes de caràcter temporal que es recullen a la caseta de control d'accés, deixant el permís de circulació durant el temps que estiguin a Dalt Vila i que els hi serà tornat quan retornin la targeta temporal d'accés.

També s’aprofita la nova regulació per limitar l'horari de càrrega i descàrrega a Dalt Vila, que a partir d’ara serà exclusivament de 08:00 a 11:00 hores, de dilluns a diumenge.

Tots aquestos canvis entraran en vigor el proper 1 de març, pel que l’equip de govern recomana a totes les persones afectades per aquesta normativa que facin les seves sol·licituds per registre d’entrada durant els propers dies, per tal de tenir la seva targeta en vigor a partir del mes que ve.

Com ja sabeu, l’equip de govern municipal ja va eliminar durant l’any passat la possibilitat que els regidores i les regidores, així com el personal de confiança de l’Ajuntament d’Eivissa, tingui accés a aquestes autoritzacions i també s’han eliminat les places d’aparcament reservades a la Corporació Municipal i l’alcalde, donant així més espais per als vesins en general. Així mateix, també es varen prendre mesures per controlar que la plaça d’Espanya fos fonamentalment un espai per a vianants com diu el Pepri, a la vista que darrerament s’havia anat convertint en un aparcament indiscriminat. És objectiu de l’equip de govern que durant aquest any Dalt Vila es vagi convertint en un espai amb menys vehicles i que siguin respectades les places i els espais que no estan pensats per als cotxes.

Últimes notícies
Nombre d`articles:
4516
Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16
Videonotícies
Nombre d`articles:
109
Notícies GCPHE
Nombre d`articles:
175