Desembre 26, 2024

ajuntamentdaltvila

Notícies

Col·locació dels avisos de desallotjament als habitatges afectats de Sa Penya

Avís Sa PenyaAquest matí s'han tornat a col·locar a les façanes del barri de sa Penya els avisos de desallotjament que indican les vivendes afectades, la data i l'hora en les que es produirà el desallotjament.

Aquesta notificació afecta a les persones que ocupen els habitatges de propietat municipal incloses a l'auto del jutjat de Contenciós Administratiu nº1 de Palma de Mallorca amb data d'11 gener de 2016.

Recepció dels Policies Locals que salvaren la vida d'una nena de prop de tres anys

Policies localsAquest matí, l'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz i la regidora de Policia Local, Estefania Torres, han rebut als dos agents de la Policia Local, que ahir realitzaren una actuació d'emergència al carrer salvant la vida d'una nena de prop de tres anys que s'estava ofegant.

L'alcalde ha volgut agrair la feina feta pels policies Salvador Barber i Eva Yepes i ha fet extensiu l'agraïment a la feina i dedicació de servei públic de tot el cos de Policia Local  d'Eivissa. Per a l'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz, era un deure reconèixer la feina i la professionalitat amb la que varen actuar aquestos membre de la Policia Local. 

Signatura del contracte de gestió de la recollida de residus sòlids urbans, la recollida selectiva, la neteja viària i de les platges del municipi d'Eivissa

Contracte ValorizaL'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz, i el gerent de l'empresa Valoriza Servicios Medioambientales S.A, Mario Córcoles, empresa guanyadora de la concessió del servei de recollida de residus i neteja del municipi d'Eivissa, han signat aquest migdia el contracte de gestió de la recollida de residus sòlids urbans, la recollida selectiva, la neteja viària i de les platges del municipi d'Eivissa per als propers 10 anys.

L'alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz, ha mostrat la seva satisfacció per la firma del contracte, ja que suposa el començament d'una nova etapa per a la qualitat de servei i la imatge que es mereix la ciutat d'Eivissa, tot i que la implantació de les millores es farà de manera gradual i els resultats seran visibles al llarg dels propers mesos.

Després de la signatura del contracte, l'empresa disposa de dos mesos per al començament de les feines, així que no serà fins el proper dia 13 de juny  quan Valoriza comenci amb la gestió del servei de neteja viària, el primer servei que assumirà la nova empresa.

A més, la concessionària del servei de neteja disposarà de sis mesos per a la implantació dels vehicles de recollida i nous contenidors, de 4 mesos per a la implantació de la maquinària de neteja viària de nova adquisició i de dos mesos per a la resta de maquinària.

Amb la nova contracta s'ha fet una aposta forta per la mecanització del servei de neteja, incrementant els treballs de neteja amb aigua a pressió i establint les programacions de neteja en funció de les temporades i les característiques de cada zona del municipi. Respecte a la recollida de residus, es preveu renovar tota la flota de contenidors i camions apostant per la millora de la recollida selectiva.

Es tracta d'una contrata enfocada en el servei i el compliment d'uns criteris de qualitat que necessita la ciutat d'Eivissa. Per això, s'estableix tot un sistema de control a l'empresa contractista basat en tecnologies de control d'accés del personal, seguiment de vehicles GPS i s'implantarà un sistema de control i seguiment d'incidències. La nova empresa haurà de destinar un 0,4% de l'import del contracte a campanyes de conscienciació entre la ciutadania amb l'objectiu de fomentar bones pràctiques cíviques en quant a neteja.

Reunió de feina per avançar en els preparatius de la intervenció a la UA 27 de sa Penya

Reunió PoliciaRepresentants de l’Ajuntament d’Eivissa i la Direcció Insular de l’Administració General de l’Estat han mantingut aquest matí una reunió de feina per avançar en els preparatius de la intervenció a sa Penya que es farà properament per donar compliment a la sentència judicial que autoritza el desallotjament de les vivendes de la UA 27 propietat de l’ajuntament.

La reunió, celebrada a les dependències de la Casa del Mar, ha estat presidida pel director insular, Roger Sales, i l’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, i ha comptat també amb la presència del comissari de la Policia Nacional, el comandant de la Guàrdia Civil, la regidora de Seguretat Ciutadana i el cap de la Policia Local.

A la reunió ha quedat clar que la prioritat en l’actuació és garantir la seguretat de les persones i l’objectiu principal de la mateixa aconseguir que el desallotjament es produeixi de forma pacífica i amb els menors incidents possibles.

Per part de l’Ajuntament d’Eivissa s’ha exposat a la reunió la feina prèvia que s’està realitzant amb totes les persones afectades per tal que puguin sortir abans del dia 26 de forma voluntària i s’ha demanat recolzament per poder donar compliment a la sentència de la forma prevista. Com sabeu, la intervenció s’ha de fer en dos dies i en horari de 9 a 18 hores. També s’ha informat que a mida que vagin sortint els ocupants, l’ajuntament anirà deixant inhabitables les vivendes i tapiant-les per evitar noves ocupacions.

Per part del director insular i els responsables de les forces de seguretat de l’Estat s’ha mostrat la màxima disposició per garantir que l’operació es realitzi de la millor manera possible, per la qual cosa es preveu el desplaçament a Eivissa d’una sèrie d’agents de la Policia Nacional de reforç per als dies de la intervenció, així com una col·laboració contínua per garantir la normalitat al barri tant en dates prèvies com amb posterioritat a l’operació.

La Policia Local realitza una actuació d’emergència al carrer

Policia LocalAquest matí una parella d’agents de la Policia Local d’Eivissa ha realitzat una actuació d’emergència al carrer consistent en reanimar a una nena de tres anys que s’estava ofegant i a la que, probablement, han salvat la vida.

A mig matí aquesta parella d’agents realitzava tasques rutinàries al barri de sa Penya quan, al carrer del Racó de sa Murada, s’han trobat amb un home que portava una nena petita que havia perdut el coneixement. Els policies han actuat amb màxima diligència, li han realitzat tasques de reanimació, han aconseguit treure-li algun aliment que es veu que li impedia respirar i han conseguit que recobrés la consciència. Amb posterioritat, han coordinat el seu trasllat a l’hospital Can Misses per una avaluació més completa i la seva total recuperació.

L’home que portava la nena ha set identificat com el seu avi i tots dos són de nacionalitat espanyola i residents a la ciutat d’Eivissa.

L'ajuntament i la Confraria de Pescadors d'Eivissa posen en marxa tallers educatius per als escolars del municipi

Tallers confraria de pescadorsLa regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Eivissa ha posat en marxa, en col·laboració amb la Confraria de Pescadors d'Eivissa, uns tallers educatius dirigits als escolars de primària i secundaria del municipi.
L'objectiu es donar a conèixer el valor de la feina que es realitza a la mar, que l'alumnat conegui les principals espècies d'interès, valorar la importància del consum de producte local i difondre el sector pesquer. 

La regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Eivissa, Montse Garcia, ha assistit al taller d'avui que s'ha impartit als alumnes de 5è de primària del col·legi Portal Nou d'Eivissa. Per a la regidora, “la posada en marxa dels tallers és una inversió de futur ja que per a molts dels alumnes és la primera experiència en aquest entorn. Es per ells i elles molt important poder rebre la informació de primera mà i ser assessorats per biòlegs i pescadors d'Eivissa”.

El taller es divideix en tres parts: la primera part està dirigida per la biòloga Marga Serra, que de forma lúdica explica en què consisteix la pesca professional tradicional i la importància de la pesca local en la sostenibilitat del medi, les activitats teòriques i les pràctiques.
L'alumnat també ha tingut l'oportunitat de visitar i conèixer la confraria de pescadors, el moll pesquer i la Casa del Mar on hi ha instal·lada una exposició de les arts de pesca. Un cop finalitzada l'activitat, els alumnes disposaran dels coneixements suficients per a realitzar els quaderns que se'ls haurà preparat per fer a casa o al centre escolar.

L’Ajuntament d’Eivissa agraeix a Fundatur el compromís d’aportar 800.000 euros al projecte de conservació i manteniment de les murades d’Eivissa

FundaturL’Ajuntament d’Eivissa vol manifestar públicament el seu agraïment a la Fundación Turística y Cultural de las Illes Balears (Fundatur) per la decisió del seu patronat de concedir una subvenció de 800.000 euros per al projecte de conservació i manteniment de les murades d’Eivissa.

Les muralles són el bé principal de la declaració de Patrimoni Mundial de la Unesco de 1999 i la primera obligació patrimonial de l’Ajuntament d’Eivissa és garantir el seu manteniment i estat òptim de conservació. Els seus valors històrics i patrimonials esdevenen únics i són una immillorable carta de presentació front el món, no només per a la ciutat o l’illa d’Eivissa sinó també per al conjunt de les Illes Balears. És per això que l’equip de govern municipal no va dubtar en cap moment a l’hora de proposar aquest projecte a Fundatur al tenir coneixement que s’estava debatent un repartiment de fons econòmics per a projectes d’interès cultural i turístic.

La decisió de Fundatur de col·laborar en la millora de les murades és una passa endavant en el reconeixement de l’incalculable valor d’aquest bé i la importància que estiguin ben conservades per interès de la població i els visitants i molt especialment per garantir que les generacions futures les rebran de la mateixa manera que ho hem fet nosaltres.

Per tot això, l’alcalde d’Eivissa, en nom de tota la Corporació Municipal, vol donar les gràcies de forma pública a Fundatur, i molt especialment a la seva presidenta, Carmen Matutes, per la sensibilitat demostrada a l’hora d’avaluar aquest projecte i apostar pel seu finançament.

El projecte de conservació i manteniment de les murades, pressupostat en 1,2 milions d’euros suposarà una gran operació patrimonial que inclourà actuacions per pal·liar les diferents afectacions que pateix l’estructura defensiva: des de l’eliminació de plantes i herbes, passant per la neteja i tractament de patologies, la recuperació de murs i pedres danyats o la posada en valor d’espais per al millor coneixement i difusió dels espais.

Un informe destaca la bona feina desenvolupada pel Viver d'Empreses d'Eivissa

Viver d'EmpresesL'informe de la Fundació de Caixes d'Estalvi (Funcas), que acaba de publicar-se, i que avalua la presència i creixement dels Vivers d'Empreses a les Comunitats Autònomes situa en bona posició el viver d'empreses d'Eivissa i el classifica en el lloc 29 dins de la classificació de 90.

L'estudi analitza els Vivers d'empresa de totes les comunitats autònomes i destaca l'increment en el nombre de vivers que s'han creat des de 2008, any en que hi havia 45 vivers d'empreses respecte a l'any 2015 en el que s'han creat 578 vivers d'empreses.

El tinent d'alcalde d'Economia i Hisenda, Alfonso Molina, ha destacat que aquesta posició en el rànquing posa de manifest la bona feina que s'esta fent des de l'Ajuntament d'Eivissa e pel que fa a l'ajuda als emprenedors.

El Viver d'empreses va néixer a l'any 2006 en el marc d'un programa europeu, dos anys després es convertí en insular després  d'una aportació econòmica del Consell Insular d'Eivissa.

Durant els darrers 10 anys, el viver d'empreses ha assessorat 1621 idees i projectes empresarials presentats per més de 2150 persones emprenedores. S'han realitzat més de 2.100 atencions a persones amb actituds emprenedores i s'han creat mes de 100 empreses.

Als darrers mesos l'activitat s'ha incrementat degut a la posada en marxa dels bons d'assessorament, una acció que no s'havia produït als darrers anys, amb vuit col·legis professionals. Gràcies a aquestos bons, els emprenedors poden realitzar consultes de tipus econòmic, laboral o jurídic amb especialistes de manera gratuïta i els permet rebre assessorament pràctic en les seves matèries. 

Durant el 2015 el Viver d'empreses ha realitzat actuacions d'acompanyament i assessorament a 11 projectes de 25 persones empresàries.

Pel que fa al servei d'incubadora d'empreses cal destacar que des de la posada en marxa del Viver d'empreses han estat incubades 39 empreses a les quals se'ls ofereix, a més d'un espai físic, una sèrie d'accions personalitzades per tal de millorar les seves expectatives de vida.
De totes les empreses creades des de l'inici del Viver d'Empreses, més del 90 % continuen en funcionament.
En aquests moments el Viver d'empreses disposa de 5 mòduls lliures de 14m2, 17m2 i 18m2. Tota la informació dels serveis i el seu cost està disponible a la pàgina web de l'Ajuntament d'Eivissa www.eivissa.es/ecrea

En aquestos moments l'Ajuntament treballa per tal de signar un conveni amb el Consell Insular d'Eivissa amb l'objectiu d'incrementar el numero i la temàtica de les activitats previstes. 

Enllaç a:
· Tall de veu del tinent d'alcalde d'Economia i Hisenda, Alfonso Molina

Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16