Eivissa es promociona com a ciutat patrimoni en la Fira Internacional de Turisme de Xina
Les 15 urbs espanyoles declarades Patrimoni de la Humanitat estrenen web en xinès coincidint amb la seva presència en aquesta trobada turística
Eivissa, 13 de novembre de 2014.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya participa en la fira CITM 2014, que se celebra del 14 al 16 de novembre a la ciutat xinesa de Xangai. Les 15 ciutats espanyoles inscrites a la llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO, entre les quals es troba Eivissa, ofereixen la seva riquesa cultural i patrimonial de la mà de Turespaña en un estand propi atès per un tècnic de Turisme del Grup.
La fira CTIM, que se celebra amb caràcter anual de forma alternativa entre Xangai i Kunming, està considerada com una de les més importants del continent asiàtic i se celebra al Nou Centre Internacional d'Exposició de Xangai.
El Grup Ciutats Patrimoni, com a part del seu Pla Operatiu de Turisme 2014 ha desenvolupat al llarg d'aquest any diverses accions amb la finalitat de posicionar-se al creixent mercat turístic emissor xinès, entre les quals destaca la signatura el passat mes de març d'un conveni de col·laboració amb la consultora Chinese Friendly Cities, amb el suport de l'Ambaixada de Xina. Aquest conveni està permetent adaptar les destinacions de les 15 Ciutats Patrimoni a les demandes del turista xinès, mitjançant la formació dels tècnics de Turisme en els hàbits i peculiaritats d'aquests viatgers, la utilització de les xarxes socials per a la difusió de l'oferta patrimonial, la presència de les seves ciutats al catàleg de destinacions que aquesta consultora comercialitza en diferents fòrums empresarials i fires de turisme a Xina, i la recent creació d'una versió en xinès de la web de Ciutats Patrimoni.
Aquesta nova pàgina web, a la qual es pot accedir des de www.ciudadespatrimonio.org, www.spainheritegcities.com i www.spainheritagecities.cn ofereix informació general sobre el Grup, incidint en els valors culturals Marca Espanya de les 15 ciutats, avalats pel segell d'excel·lència que suposa la seva inscripció en la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO. A més, la web ofereix fitxes descriptives i imatges de cada ciutat, una proposta de rutes i de fites essencials en els recorreguts per les Ciutats Patrimoni, i un compte propi a la xarxa social weibo, el lloc web xinès de xarxes socials, similar a Twitter utilitzat per l'aproximadament 30% d'usuaris d'Internet a Xina, aconseguint una penetració propera a la qual té Twitter als Estats Units, ja que a mitjan 2013 comptava amb prop de 400 milions d'usuaris registrats.
Xina, que es consolida com la segona economia mundial pel seu PIB, és el mercat emissor que ha experimentat un major creixement en els últims deu anys. Quant a la despesa turística encapçala el rànquing de mercats internacionals. En relació als productes demandats, l'Estudi de Mercat de Turespaña destaca l'auge dels circuits per a grups en autocar, viatges de reunions i incentius i l'estudi d'espanyol, entre d'altres.
Des del Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya destaquen que Europa es troba molt considerada pel seu atractiu per a la compra d'articles de luxe i el seu patrimoni històric. Així, en el continent europeu predominen els circuits multi-destinació. En els viatges a Espanya destaquen els tours culturals i el segment viatger majoritari es troba a la franja compresa entre els 25 i els 45 anys, amb important augment del turisme idiomàtic i el turisme de negocis.