Mai 19, 2024

ajuntamentdaltvila

sinimagen

El president del Grup i alcalde de La Laguna, Luis Yeray Gutiérrez, destaca l'aposta de les 15 ciutats pel mercat del golf Pèrsic. Segons dades de Turespaña, el nombre total de turistes cap a Espanya el 2023 va assolir els 434.000, mostrant un creixement interanual d'un 33% respecte al 2022, amb una estada mitjana de 8,6 dies.

El president del Grup remarca que aquesta acció s'emmarca en el Pla d'Acció Conjunt amb Turespaña i que “la majoria de línies aèries han ampliat freqüències, seients programats o rutes, cosa que constitueix un bon indicador de les expectatives de creixement turístic per a Espanya ”.

Sant Cristòfol de La Laguna, Dilluns 6 de maig de 2024.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya ha participat a les Jornades directes de suport a la comercialització, organitzades per Turespaña, sota el títol "Marhaba Spain 2024", que han celebrat del 2 al 5 de maig a Abu Dhabi, Unió dels Emirats Àrabs. Es tracta de la primera ocasió en què el Grup participa en una acció directa per a aquest mercat, amb l'oportunitat de connectar amb més de 100 operadors turístics, agències de viatges i premsa dels països del Golf Pèrsic (Aràbia Saudita, Emirats Àrabs units, Qatar, Kuwait, Baréin, Oman i altres països àrabs).

El president del Grup de Ciutats Patrimoni i alcalde de Sant Cristòfol de La Laguna, Luis Yeray Gutiérrez, destaca l'aposta del Grup pel mercat del Golf Pèrsic. Segons dades de Turespaña, el nombre total de turistes del CCG (Consell de Cooperació del Golf) cap a Espanya el 2023 va assolir els 434.000, mostrant un creixement interanual d'un 33% respecte al 2022 i d'un 56% respecte al 2019, amb una estada mitjana de 8,6 dies.

El país amb més creixement ha estat Aràbia Saudita, pràcticament amb un 100%, assolint els 182 mil turistes el 2023 davant dels 95 mil de l'any anterior i situant-se per davant dels Unió dels Emirats Àrabs, fins ara principal mercat del Golf, que en va registrar 140 mil turistes el 2023.

Pel que fa a la despesa, segons les últimes dades disponibles, l'any passat, els turistes de la regió van gastar a Espanya més de 1.138 milions d'euros, fet que suposa un 64,7% més que el 2022 i un 123,7% més que el 2019, segons estimacions de Turespaña a partir de les dades de l'INE (Frontur i Egatur). Cal ressaltar que la despesa mitjana d'aquests turistes se situa a 2.625 euros.

El president del Grup remarca que aquesta acció s‟emmarca en el Pla d‟Acció Conjunt entre Turespaña i el Grup i també que “aquests mercats gaudeixen de bona connectivitat aèria amb el nostre país. La majoria de les línies aèries han ampliat freqüències, seients programats o rutes, cosa que constitueix un bon indicador de les expectatives de creixement turístic per a Espanya”.

Turespaña ha organitzat la segona edició d'aquest format amb un programa que ha inclòs una agenda de reunions prèviament tancada a través de la plataforma creada per a aquest esdeveniment, presentació de mercat i dos esdeveniments de networking. La participació a les jornades, amb assistència de la tècnica de Turisme del Grup, Patricia Hernández, s'emmarca dins del Pla d'Acció 2024 i en la col·laboració del Grup i Turespaña per a la promoció de les 15 ciutats amb el segell Unesco als mercats internacionals

El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya arriba al 30è aniversari amb l'objectiu d'actuar de manera conjunta en la conservació, la posada en valor i la promoció turística de les 15 ciutats espanyoles reconegudes per la UNESCO com a Patrimoni de la Humanitat: Alcalá de Henares , Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa/Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristòfol de la Llacuna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda.

Wpp