L’Ajuntament d’Eivissa informa que actualitzarà l’ordenança reguladora de la publicitat exterior del municipi i s’incrementaran les sancions, que poden arribar fins als 30.000 euros. De fet, al ple ordinari d’aquest dijous es preveu l’aprovació inicial de la modificació d’aquesta normativa.
El regidor de la capital eivissenca, Rubén Sousa, ha explicat que els objectius de la modificació de la normativa són reduir la contaminació visual provocada pels cartells i pòsters, reduir la publicitat en paper per tal de tenir un menor impacte en el medi ambient i millorar la imatge dels edificis en obres. “Eivissa és Patrimoni de la Humanitat i, per tant, els seus carrers no poden ser un parc temàtic, sinó que han de reflectir aquesta distinció” ha comentat Sousa, qui ha emfatitzat que fins ara la normativa no s’ha seguit rigorosament, cosa que es vol canviar per tal que l’estètica de la Ciutat deixi de ser caòtica. “El que volem és que la línia visual d’Eivissa estigui cohesionada” ha valorat el regidor.
D’aquesta manera, l’ordenança reguladora de la publicitat exterior queda modificada en els articles 33, sobre la publicitat audiovisual, i 34, sobre les projeccions mitjançant sistemes electrònics sobre pantalla i pantalles digitals, a més d’haver-se redactat un nou Capítol VI, sobre la publicitat sobre edificis en obres.
El més notori d’aquesta modificació és el canvi de categoria de les faltes per no seguir la normativa, la qual passa de ser lleu a molt greu. Per tant, s’incrementa la sanció econòmica que passa de ser d’entre 600 a 6.000 euros, a estar entre els 6.000 i 30.000.