Març 04, 2025

ajuntamentdaltvila

La regidora d’Igualtat de la capital eivissenca, Sara Barbado, convida la ciutadania a participar en les activitats incloses en l’ampli programa per aquest 8M, així com en la manifestació impulsada pels col·lectius feministes  

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, que es commemora el 8 de març, la regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament d’Eivissa oferirà un ampli programa d’activitats, entre les que destaquen la comèdia ‘Calladitas estáis más guapas’, que tindrà lloc el divendres 7, a les 20 hores, a Can Ventosa, i la projecció del documental ‘Aún es tiempo de feminismo’, de Towanda Rebels, el dilluns 24 de març, a les 19h al Casal d’Igualtat. La programació completa es pot consultar a la pàgina web www.eivissa.es i a les xarxes socials oficials del Consistori.

"Des de l'Ajuntament d'Eivissa estem compromesos amb la igualtat de gènere i la promoció dels drets de les dones. Amb motiu del Dia de la Dona vull convidar a tota la ciutadania a participar en les activitats que hem preparat amb molt d'afecte i dedicació. Cada esdeveniment és una oportunitat per reflexionar, aprendre i celebrar els assoliments aconseguits, així com per a visibilitzar els desafiaments que encara enfrontem. La programació inclou tallers, xerrades i projeccions que busquen empoderar a les dones i fomentar un diàleg inclusiu sobre la igualtat. És fonamental que tots i totes participem en aquest esforç col·lectiu, perquè la igualtat no és només una responsabilitat de les dones, sinó de tota la societat. Us animo a sumar-vos a aquestes activitats perquè junts podem construir un futur més just i igualitari”, ha manifestat la regidora d’Igualtat de la capital d’Eivissa, Sara Barbado.

Sobre la programació d’activitats amb motiu del 8M, l’Ajuntament d’Eivissa informa que fins el dia 16 de març les dones de més de 65 anys podran dur al Casal d’Igualtat  i a l’Esplai Can Ventosa un màxim de dues obres fetes per elles de fotografia o de pintura. Aquestes s’exposaran a les instal·lacions municipals a partir de divendres, dia 7, fins dia 31 de març, per tal de que la gent pugui admirar l’art que tenen les dones majors d’Eivissa. Aquestes dues exposicions estaran baix el nom “Art per a dones de + 65”, a l’Esplai Can Ventosa l’exposició serà de pintura i al Casal d’Igualtat, de Fotografia. Finalment, cal destacar que a les dones participants se’ls donarà un detall en agraïment a la seva participació.

Divendres, dia 7, a les 11.00 h,  s’oferirà a l’Auditori de Can Ventosa una xerrada per l’alumnat de l’IES Sa Blanca Dona, part del III Cicle d’Activitats “Dones a l’esport” on Ana López Varela, fisioterapeuta de la Selecció Espanyola Femenina de Bàsquet a París 2024, i Mar Sánchez Gutiérrez, atleta olímpica eivissenca a Sidney, seran les ponents. Més tard, a les 20.00 h es farà també a Can Ventosa l’espectacle de “stand-up comedy” “Calladitas estáis más guapas”, interpretat i dirigit per dones. Les entrades són gratuïtes, però s’han de reservar a través de la web de l’Ajuntament.

Activitats programades el 8 de març

Dissabte 8 de març serà el dia que més activitats es duguin a terme. A les 12.00 h s’inaugurarà al Refectori l’exposició “Dones que inspiren’, disponible fins dia 15 d’abril. Durant la tarda, la comissió 8M que formen diferents associacions feministes d’Eivissa, ha organitzat diferents activitats paral·leles. A les 17.00 h hi haurà a la plaça Julià Verdera varies activitats feministes pensades per a tothom i a les 19.00 h començarà la manifestació que acabarà a la plaça d’Antoni Albert i Nieto a les 20.15 h, hora que es llegirà el manifest feminista.

Per acabar el dia, a les 20.30 h a la mateixa plaça es farà un Karaoke reivindicatiu i la Comissió 8M hi ha organitzat un conjunt d’activitats, també pensades per tots els públics. S’avisa que es posaran a disposició de les persones assistents cascs antisoroll per les persones amb hipersensibilitat.

Diumenge, dia 9, els amants de l’esport es podran posar les seues sabates de córrer. A les 11.30 h es celebrarà la Cursa de la Dona (s’oferirà roda de premsa per presentar aquesta prova esportiva), una ruta de 4,3 kilòmetres que començarà a la plaça Julià Verdera i acabarà a la de Sant Jordi i es pot fer corrent o caminant. Les inscripcions es poden fer a través de l’enllaç https://carreradelamujeribiza.com  amb un preu de 5 €, el qual es donarà íntegrament a l’Associació Espanyola Contra el Càncer de Mama Metastàtic.

Més tard, a les 19.00 hores, la Big Band Ciutat d’Eivissa (BBCE) oferirà un concert de solistes femenines a Can Ventosa titulat “I’m in jazz: un homenatge a les grans veus femenines del món del jazz” amb Miss Aranzazu i Lauren com a veus solistes. Les entrades seran gratuïtes i ja estan disponibles a la web de l’Ajuntament, www.eivissa.es .

Dissabte, dia 15, tindrà lloc al Casal d’Igualtat la jornada “Dones Resilients”, impartida per la Tanit Ibiza Conexion. La jornada començarà a les 10.00 h i acabarà a les 19.00 h. L’organització proposa  un dia ple d’activitats i ponències amb l’objectiu d’impulsar accions concretes d’empoderament i transformació. L’activitat és gratuïta i cal fer inscripció a través de la web oficial de l’esdeveniment: https://www.eventbrite.es/e/tanit-empowers-wow-marzo-jornada-de-mujeres-resilentes-tickets-1261630533889?aff=oddtdtcreator

Dijous, dia 20, es farà una nova entrega del Cinemafòrum feminista amb la projecció de “The lost king”, una pel·lícula de Stephen Freras. El film conta la història de Philippa Langley, la dona que va iniciar la recerca de les restes del rei Ricard III. La sessió és gratuïta i començarà a les 19.00 h. No cal inscripció prèvia.

Dissabte, dia 22, de 10.00 h a 13.00 h Emergency Staff oferirà un espai de trobada baix el títol “Submissió química” al Casal d’Igualtat. L’objectiu sensibilitzar i proporcionar eines preventives, oferint informació rellevant a la ciutadania i als professionals implicats en l’atenció de casos de submissió química i violència sexual. La inscripció és gratuïta i s’ha de fer enviant un correu a Igualtat (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.) o telefonant al departament al 971 39 76 26. En cas que hi hagi persones adultes que hi vulguin assistir però tenguin menors al seu càrrec, el Casal oferirà tallers d’igualtat per infants als quals s’ha de fer reserva prèvia del servei.

Dilluns 24 de març la programació amb motiu del 8M continuarà amb la projecció gratuïta del documental “Aún es tiempo de feminismo”, de les Towanda Rebels, qui ofereixen un repàs al mapa passat, present i futur del feminisme a Espanya. La sessió començarà a les 20.00 h i després està previst un col·loqui amb la participació de les seues directores, Teresa Lozano i Zua Méndez. En aquest cas, no serà necessària la inscripció prèvia.

Dijous 27 de març, com cada darrer dijous de mes, està previst el Club de Lectura Feminista. El mes de març es parlarà del llibre “Entre el cel i l’aigua. Una novel·la palestina” de Susan Abulhawa. La sessió, impartida per l’Associació Contrast, començarà a les 18.30 h i es farà, com és habitual, al Casal d’Igualtat. Les inscripcions es poden fer a través del correu electrònic d’Igualtat o per telèfon.

Divendres 28 de març, com que és el darrer divendres del mes, tocarà l’activitat del Contacontes Coeducatiu. En aquest cas, els i les infants participants llegiran “La joya interior”, d’Anna Llenas, llegit per Inés Clapés. L’activitat començarà a les 18.00 h i les famílies que es vulguin inscriure ho poden fer escrivint al correu d’Igualtat o telefonant.

El programa acabarà dissabte, dia 29, amb el Contacontes que organitza la Biblioteca Municipal d’Eivissa. En aquest cas, la Fada Despistada llegirà el conte “La veritable història de la lletera”. L’entrada és lliure i gratuïta.

Cal recalcar que les aquestes activitats que són gratuïtes és gràcies als fons rebuts pel Govern de les Illes Balears a través de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, amb l'Institut Balear de la Dona i a través del Ministeri d'Igualtat amb el Pacte d'Estat Contra la Violència de Gènere.