Novembre 12, 2024

ajuntamentdaltvila

L'Alcalde d'Eivissa, Rafa Ruiz i el regidor de mobilitat, Juan José Hinojo juntament amb tècnics de l'empresa Cinesi, encarregada d'elaborar els informes, han presentat els estudis realitzats per tal d'analitzar les alternatives de reordenació del trànsit rodat al nucli urbà de la ciutat d'Eivissa.

Els estudis, que es presenten a col·lectius i persones interessades aquesta tarda a partir de les 20:00 hores a Can Ventosa, recomanen realitzar els canvis de direcció a les principals avingudes de la ciutat en dos fases d'actuació. La primera es produirà en el moment en que comencin les obres de peatonització de Vara de Rey, la plaça del Parc i el carrer Jaume I, passada la temporada turística, i la segona fase d'execució de canvis es produiria a la tardor de 2017 i que preveu el canvi definitiu de avingudes per tal de donar a cada una d’elles un únic sentit de la circulació.

L'alcalde d'Eivissa Rafa Ruiz, ha afirmat que l'objectiu és millorar la seguretat viària, descongestionar les principals vies del municipi i reduir l'emissió de gasos d'efecte contaminant i les remors. A més, l'alcalde ha reiterat que “els canvis de direcció de les principals avingudes de la ciutat signifiquen un canvi de model en mobilitat fonamentat per l'alta densitat del trànsit i per tal de fer una ciutat més humana i saludable”.

L'alcalde ha afegit que “l'Ajuntament d'Eivissa farà una aposta valenta, tot i que serà necessària molta pedagogia. Però les actuacions estan ben estudiades i fonamentades i suposen una modernització per a la ciutat”.

L'execució dels canvis serà en dos fases. La primera ve condicionada per les obres de s’Alamera i fa que alguns canvis siguin definitius però altres siguin de caràcter temporal.

A la primera fase, l’entorn de s’Alamera es tancarà de forma generalitzada a partir de l’octubre. Els vesins del nucli històric tindran accés durant tot el període d’obres tot i que el punt d’accés canviarà en determinats moments a mesura que avancin les obres. Per garantir això, durant aquest primer hivern s’haurà d’invertir el sentit del carrer de Bartomeu Vicent Ramon, però retornarà al seu sentit actual a l’estiu de 2017.

Dins de la primera fase es canviarà el sentit d’un dels carrils de l’avinguda d’Ignasi Wallis, concretament el tram entre avinguda d’Espanya i Isidor Macabich.

Aquest únic carril que ara va en direcció a Joan Xicó canviarà definitivament per ser en direcció a Ignasi Wallis. Aquest canvi serà definitiu.

En acabar les obres de s’Alamera, l’accés al barri de Dalt Vila i la Marina ja no es farà pel carrer Jaume I com ara sinó per Comte Roselló, per on quedarà de forma definitiva.

A la segona fase, que s’executarà a l’hivern de 2017, es preveu ja el canvi definitiu de les avingudes per tal de donar a cada una d’elles un únic sentit de la circulació. Això no només donarà fluïdesa al trànsit sinó que servirà per donar seguretat a molts d’encreuaments i simplificar els recorreguts per l’interior de la ciutat. Avinguda d’Espanya no canvia, serà d’entrada com ara amb un carril de sortida; també serà d’entrada Ignasi Wallis, mentre que avinguda Santa Eulària, Isidor Macabich i carrer de José Zornoza Bernabé seran les principals sortides de la ciutat.

Aquesta actuació completa permetrà guanyar entre 200 i 300 places d’aparcament, donat que en avingudes on poden haver fins a 3 carrils de circulació, es pot destinar un sencer a aparcament. Això està ja en estudi per part dels departaments de Mobilitat i Policia i s’anirà concretant durant els propers mesos tot i que la compensació de places es farà a l'Avinguda d'Espanya, Isidor Macabich i en la segona fase s'incorporaran les places d'Avinguda de Santa Eulària.

El regidor de mobilitat de l'Ajuntament d'Eivissa, Juan José Hinojo ha afirmat que el canvi en les direccions de les principals avingudes del municipi “ es una aposta basada en dades científiques i suposarà una modernització i posada a punt de la ciutat i es el principi de tots els grans projectes de mobilitat que es podran dur a terme”

Aquestos canvis vindran acompanyats d’un impuls del transport públic i per aquest motiu s'esta treballant en un possible pla pilot de tal manera que la connexió entre els aparcaments dissuasius de la ciutat i el centre sigui còmoda i àgil.

Estudi de reordenació del trànsit a la ciutat d’Eivissa

Tall de veu de Rafa Ruiz, alcalde d’Eivissa

Tall de veu del regidor de mobilitat, Juan Jose Hinojo

Eivissa, 28 de juny de 2016