El Govern concedeix a l’Ajuntament d’Eivissa 2 milions per rehabilitar i millorar l’eficiència energètica d’edificis
El Consistori de la capital de l'illa publicarà properament la convocatòria d’ajudes per a la millora d’edificis
El Consistori de la capital de l'illa publicarà properament la convocatòria d’ajudes per a la millora d’edificis
El Govern de les Illes Balears acorda incloure el projecte de remodelació integral de l'E10 dins del Pla d'Inversions Estratègiques de la Comunitat de les Illes Balears, amb els termes que preveu la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
L’acord ha estat pres després d’una reunió celebrada aquest matí a l’Ajuntament d’Eivissa en la que hi han participat la presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, l’alcalde d’Eivissa, Rafa Ruiz, i el president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí. A la reunió també hi han participat el conseller de Mobilitat i Habitatge, Josep Marí, el conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura, Miquel Company, i la tinent d’alcalde de l’Ajuntament d’Eivissa, Elena López.
La presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, acompanyada del conseller de Mobilitat i Habitatge, Josep Marí, i del batle de l’Ajuntament d’Eivissa, Rafel Ruiz, han signat avui la cessió d’un solar per part de l’Ajuntament d’Eivissa a l’IBAVI per a la construcció d’una nova promoció d’habitatge públic.
Es preveu que dins el mes d’abril s’iniciï la licitació del projecte i puguin quedar adjudicades les obres abans que finalitzi la legislatura. Es tracta d’una promoció de 60 habitatges (5 d’adaptats), 43 habitatges d’un dormitori, 12 habitatges de dos dormitoris i 5 habitatges de tres dormitoris. A més, com preveu la normativa municipal, juntament amb els habitatges es construirà un aparcament de 64 places de cotxe. Finalment, també es construirà un local en planta baixa que se cedirà a l’Ajuntament per dedicar-lo a instal·lacions municipals i donar més serveis a la ciutadania.
Dijous 4 de juny de 2020.- La Comissió de Turisme del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, reunida aquest matí de forma telemàtica, ha aprovat la posada en marxa d'una campanya publicitària adreçada al mercat nacional que es va a desenvolupar de juny a desembre de 2020.
Segons ha explicat el president del Grup i alcalde d'Eivissa, Rafael Ruiz, "destinarem una inversió de 243.000 euros a la promoció de les nostres ciutats en els diferents territoris del país, ja que som un Grup de 15 ciutats els cascos històrics de les quals són Patrimoni Mundial per la Unesco, però de vegades els espanyols desconeixen els nostres tresors. En aquesta fase de nova normalitat, en què viatjarem de forma diferent, volem que els nostres visitants coneguin tots els recursos monumentals i naturals que ofereixen les nostres ciutats, que a més que a més són destinacions turístiques properes i segures".
El Grup de 15 ciutats espanyoles inscrites a la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO tindrà una presència destacada en diversos suports publicitaris de la Volta a la seva edició de 2015, en virtut d'un conveni de col·laboració signat l'any passat entre ambdues entitats, com: el Llibre de Ruta oficial de la Volta, el seu lloc web i xarxes socials, la instal·lació de tanques amb els noms de les 15 ciutats en les línies de sortida i línies de meta de cadascuna de les 21 etapes, així com diverses sobreimpressions publicitàries en les retransmissions especials que RTVE farà de la cursa ciclista.
L'edició 2015 de la Volta recalarà a tres de les ciutats que formen part de la xarxa: Còrdova (27 d'agost, sortida), Àvila (11 de setembre, arribada) i Alcalá de Henares (13 de setembre, sortida).
Aquesta acció promocional del Grup s'inscriu dins el Pla Operatiu de Turisme 2015 com a part de les activitats de difusió entre el públic final nacional i internacional de les 15 Ciutats Patrimoni com a destinació turística i cultural de primer ordre, donat el prestigi i la gran repercussió mediàtica de la Volta, una de les proves ciclistes més importants del món.
El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humnaitat d'Espanya és una associació sense ànim de lucre creada l'any 1993 l'objectiu és actuar de manera conjunta en la defensa del patrimoni històric i cultural de les 15 ciutats que la integren, així com en la seva promoció turística nacional i internacional. Formen el Grup les ciutats d'Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa / Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Laguna, Santiago de Compostel·la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda, totes elles reconegudes er la UNESCO com a Patrimoni Mundial.
La 70ª edició de la Volta Ciclista a Espanya ha arrancat amb una contrarellotge per equips entre les localitats de Puerto Banús i Marbella, a Màlaga. El recorregut total consta de 3.374,4 quilòmetres repartits en 21 etapes, del dissabte 22 d'agost al diumenge 13 de setembre, fins a l'arribada a la meta de Madrid.
Sis etapes planes, 13 de mitja i alta muntanya, una contrarellotge individual i la citada contrarellotge per equips conformen el traçat d'una carrera que comptarà amb alguns dels millors noms del pilot ciclista internacional.
Entre els favorits destaquen el britànic Chris Froome, doble guanyador del Tour de França (2013 i 2015) i vencedor del mallot de la combativitat en la Volta 2014; Nairo Quintana, colombià, segon classificat en el passat Tour de França i una de les majors promeses del panorama internacional; l'espanyol Alejandro Valverde, guanyador de la Volta a 2009; l'italià Vincenzo Nibali, que compta en el seu palmarès amb un Tour de França (2014) i una Volta a Espanya (2010); i Joaquim 'Purito' Rodríguez, que ve d'aconseguir dos victòries d'etapa al Tour
Es reforça la promoció turística de les 15 ciutats del Grup a 9 idiomes i també en format digital i s'inicia una nova campanya al mercat xinès. El 'Festival Escena Patrimoni', únic a Espanya amb la dansa contemporània com a protagonista, es reforça amb companyies d'avantguarda.
Madrid, 27 de febrer de 2019.- Les Comissions de Turisme i Cultura del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya s'han reunit a Madrid per impulsar les noves accions que es duran a terme fins al mes de juny, entre les que destaquen l'edició d'un nou fullet de promoció turística de les ciutats, en col·laboració amb Turespaña; la presentació de les Ciutats del Grup en el mercat xinès, la posada en marxa de la segona fase de l'Observatori de Turisme o la potenciació del 'Festival Escena Patrimoni', un esdeveniment cultural pioner a Espanya, en el marc de la Nit del Patrimoni.
El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat està participant en les Jornades de suport a la comercialització organitzades per Turespaña a Califòrnia. Les jornades tenen lloc al comtat de Napa, al costat de Sant Francisco, i consistiran en una presentació i un workshop amb turoperadors de tot Estats Units. En aquest cas es tracta d'una acció orientada a operadors especialitzats en turisme cultural i enogastronómic.
Després d'una presentació sobre el mercat nord-americà, realitzada per la OET el diumenge 15 a tots els participants, el dilluns 16 ha tingut lloc una presentació de totes les destinacions i empreses assistents, entre ells el Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat, en el celler Artesa en Napa. El dimarts 17 se celebrarà el workshop en un hotel de la mateixa localitat californiana.
Amb aquesta important promoció directa, es dóna continuïtat a les presentacions celebrades el passat any a Los Angeles, Tampa i Orlando.
Aquesta campanya forma part del Pla Operatiu de Turisme 2015 del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, que té com a objectiu promoure els 15 destinacions com a marca de turisme cultural internacional, i que es ve concretant amb la presència de la xarxa en les més importants fires especialitzades del món, presentacions tècniques de producte a agències i turoperadores, i organització de viatges de familiarització, entre altres accions.
Alcalá d'Henares, Àvila, Baeza, Càceres, Còrdova, Conca, Eivissa, Mèrida, Salamanca, Sant Cristóbal de la Llacuna, Santiago de Compostel•la, Segòvia, Tarragona, Toledo i Úbeda, són les 15 ciutats inscrites en la Llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO que formen el Grup, la fi del qual és la protecció i difusió del seu patrimoni i la promoció nacional i internacional de la seva excepcional oferta turística i cultural. Des de juliol de 2015, la ciutat d'Àvila ostenta la presidència de la xarxa.
El mercat dels Estats Units
Sens dubte el nord-americà és un mercat de gran importància per a Espanya en general i per a les nostres Ciutats en particular.
Segons dades extretes de la Fitxa Executiva d'aquest mercat, elaborada per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics de Turespaña, la quota de mercat d'Espanya en el turisme emissor d'aquest país en 2014 es va situar en l'1,78%. Aquesta xifra resulten de dividir el nombre total de turistes nord-americans registrat per FRONTUR l'any passat entre el nombre de sortides a l'estranger proporcionat pel Departament de Comerç dels Estats Units (Office of Travel and Tourism Industries – OTTI d'ara endavant) que va ser de 68,3 milions.
La gran majoria (76,5%) dels turistes nord-americans que viatgen al nostre país ho fan per oci i vacances. Dins de les diferents motivacions, la realització d'activitats culturals té una especial rellevància. Així, si analitzem l'Anuari d'Estadístiques Culturals 2015, elaborat per la Subdirecció General d'Estadística i Estudis del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, a l'apartat de turisme es xifra en 88,9% el percentatge de nord-americans que van realitzar activitats culturals durant la seva visita a Espanya en 2014.
El turista tipus nord-americà té una edat compresa entre 25 i 44 anys (49%) seguit a bastant distancia pel grup comprès entre 45 i 64 anys que representa un 25,4%. Per a Europa els principals emissors són Califòrnia, Nova York, Texas, Florida i Pennsylvania. És clarament majoritària (80%) l'organització individual del viatge que realitza el propi turista o li organitza una agència a mesura, enfront del paquet turístic que solament representa el 20%.
En 2014, els més d'1.200.000 nord-americans que van visitar Espanya (1,9% del total) van realitzar una despesa per càpita de 2.338€, la qual cosa suposa el 4,5% sobre la despesa total de visitants estrangers al nostre país. Aquesta xifra dóna una dimensió de l'interès d'aquest mercat.
En els mesos de gener a setembre de 2015, i de nou segons xifres ofertes per la Subdirecció General de Coneixement i Estudis Turístics de Turespaña, el creixement interanual acumulat és ja del 23,1%, la qual cosa ens parla d'un excepcional any per a l'emissor nord-americà, animat segurament pel poder del dòlar enfront de l'euro.
LES CIUTATS PATRIMONI DE LA HUMANITAT D'ESPANYA I LA UNIVERSITAT DE SALAMANCA ORGANITZEN UN SEMINARI SOBRE LA GESTIÓ DEL PATRIMONI MUNDIAL
El seminari, que s'emmarca en les celebracions del VIII centenari de la Universitat, tindrà lloc del 22 al 24 de gener i compta amb la col·laboració del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport i l'Ajuntament de Salamanca
Àvila, 8 de gener de 2018.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya i la Universitat de Salamanca organitzaran del 22 al 24 de gener un seminari amb el títol La gestió del Patrimoni Mundial. Les Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya. El curs tindrà lloc al Saló d'Actes de la Facultat de Geografia i Història i serà inaugurat en el matí del 23 de gener al Paranimf de la Universitat pel rector de la Universitat de Salamanca, Ricardo Rivero; l'alcalde de Salamanca, Alfonso Fernández Mañueco; i l'alcalde de Conca i President de la Comissió de Patrimoni del Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, Ángel Mariscal.
La propera Assemblea se celebrarà l'11 de juliol a Baeza.
Dijous 18 de juny de 2020.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya realitzarà un estudi al voltant d'una senyalètica Patrimoni Mundial dels monuments a les 15 ciutats UNESCO, amb la característica d'Accessibilitat, gràcies a la subvenció del Ministeri de Cultura i Esport, per valor de 210.000 euros, segons ha aprovat avui la Comissió Executiva del Grup. Aquest pressupost també inclou el disseny i impressió de mapes turístics amb la mateixa imatge per a les 15 Ciutats Patrimoni Mundial que posin en valor els Valors d'Universal Excepcionalitat i la seua divulgació entre els viatgers culturals i públic en general, així com altres projectes.