Eivissa promociona el seu patrimoni al Japó i Corea
- Detalls
- Publicat el Dimarts, 26 Mai 2015 12:45
Les 15 ciutats Patrimoni participen en unes jornades organitzades per Turespaña per impulsar la seva imatge com a destinació al mercat asiàtic
Eivissa, 26 de maig de 2015.- El Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya, del que forma part Eivissa, participa en unes jornades directes de suport a la comercialització al Japó i Corea que comencen aquest dimarts i es desenvoluparan fins al dijous. Estan organitzades per l'oficina de turisme de Turespaña de la capital nipona i dirigides a més de 170 agències i touroperadores i a 380 agents de viatge d'Osaka, Tòquio i Seül.
El seu objectiu és impulsar al mercat asiàtic la imatge de les 15 ciutats inscrites en la llista del Patrimoni Mundial, així com donar a conèixer tant la seva oferta patrimonial i cultural i les seves principals novetats, centrant-se en les preferències del visitant d'aquests països.
Durant anys anteriors, les Ciutats Patrimoni han realitzat iniciatives promocionals en ciutats del Japó, com Osaka, Nagoya, Fukuoka o Tòquio, fruit de l'acord entre Madrid Destino-Ajuntament de Madrid, a més de nombrosos viatges de familiarització i premsa.
Quant a Corea, és la primera vegada que les Ciutats Patrimoni participen presencialment en una acció en aquest país, un mercat amb grans expectatives de creixement i que acaba d'incrementar les seves connexions aèries amb la capital d'Espanya com a porta d'entrada.
Les jornades estan orientades a agents de viatges i touroperadores d'aquests dos països, que podran conèixer de primera mà les Ciutats Patrimoni a través de les presentacions d'un tècnic del Grup. A més de les urbs patrimonials, està previst que participin altres xarxes de destinacions, regions i comunitats autònomes, com Madrid, Sevilla, Andalusia, País Basc, Màlaga i ciutats AVE, a més de la cadena Meliá, entre altres empreses.
Aquesta campanya promocional a Àsia està inclosa dins del Pla Operatiu de Turisme 2015 del Grup, que aposta per mantenir la presència internacional de les 15 Ciutats Patrimoni en les fires més importants del món, i, de la mà de Turespaña, promocionar les seves destinacions en mercats madurs per a la xarxa, com els països europeus, Llatinoamèrica, els països emergents com l'Índia i Xina.
DESTINACIÓ PRIORITÀRIA
Es tracta de dos mercats emissors de gran interès general per a Espanya, però principalment Japó, prioritari per al Grup de Ciutats Patrimoni de la Humanitat d'Espanya en ser la cultura la principal motivació dels seus ciutadans quan viatgen a Europa. De fet, tal com s'esmenta en l'estudi de conjuntura elaborat per Turespaña a l'hivern de 2014, «comença a destacar al mercat japonès la demanda per viatjar a ciutats Patrimoni de la Humanitat». Un altre aspecte positiu d'aquest mercat és la tendència cap a la desestacionalització, a pesar que tendeix a evitar els mesos més calorosos.
Japó, si bé sofreix encara certa inestabilitat econòmica, està aconseguint reduir l'índex d'atur. Encara que l'emissor japonès ha viscut diversos anys de decreixement, això no ha afectat Espanya. Així, en 2014 es va viure un magnífic any, amb un increment del 23,4% fins a aconseguir una xifra global de 475.058 turistes nipons segons dades de la Sotsdirecció de Coneixement i Estudis Turístics.
Espanya competeix en aquest mercat amb països millor posicionats, com per exemple Suïssa, Alemanya o Regne Unit. La manca de connexions directes és un element fonamental que limita la nostra competitivitat, malgrat mantenir encara cert halo de misteri. De nou, tal com se cita en l'estudi de Turespaña, «L'interès per la història, l'art o la gastronomia segueixen creixent i Espanya, doncs, es pot beneficiar d'aquesta tendència, atès que es percep a més com un país ric en història i cultura però també dinàmic, modern i apassionat».
VIATGES DE NEGOCIS
En relació a Corea del Sud, es tracta d'un país amb una elevadíssima densitat de població (49 milions d'habitants per a un territori de 100.000 km2), i segons dades de l'Estudi de Comprat Emissor elaborat per Turespaña en 2012, concentra el seu poder emissor a la capital Seül.
França, Alemanya, Regne Unit i Rússia són les destinacions europees més demanades. Al marge dels viatges de negocis de grans companyies d'automoció, la gran motivació per desplaçar-se al Vell Continent és la de conèixer la seva història i la seva cultura. Els visitants coreans tenen un nivell de despesa elevada i solen dur a terme estades curtes. L'absència de vols directes entre Corea i Espanya dificulta la comercialització de la destinació, al marge del mateix desconeixement que els coreans tenen sobre el nostre país.
Si bé per a viatges a destinacions de llarga distància s'opta per agències de viatges, està creixent el segment de viatges individuals, conformat per viatgers més joves. Turespaña sí que identifica un interès dels coreans per les Ciutats Patrimoni, així com per l'art, les tradicions i la història.