Atraure al turisme nacional perquè visiti Eivissa en els mesos de fora de temporada és l’objectiu que s’ha marcat el Departament de Promoció Turística del Consell d’Eivissa de cara a la edició de FITUR 2025. Així, el Consell promocionarà la seua oferta desestacionalitzadora centrada, principalment, en l’esport amb el calendari de les vuit proves esportives declarades d’interès turístic que, l’any passat, i segons dades del Sistema d’Intel·ligència Turística, va atraure a més de 12.000 esportistes i els seus acompanyants en els extrems de la temporada.
El president del Consell d’Eivissa, Vicent Marí, i màxim responsable del Departament de Promoció Turística, ha explicat que primera vegada, en l’organització d’aquesta Fira en col·laboració amb es ajuntaments de l’illa, s’han tingut en conta ses dades i valoracions sorgides de sa feina d’anàlisi que es fa a través des recentment creat Sistema d’Intel·ligència Turística d’Eivissa, el SITE, que constata aspectes com, per exemple, la necessitat d’incidir en una promoció focalitzada en els extrems de temporada (primavera i tardor) ja que juliol i agost continuen sent els mesos escollits majoritàriament pel mercat nacional per passar les seus vacances a Eivissa.
En aquest sentit, l’acumulat d’aquests mesos oscil·la entre els 400.000 visitants de juliol i es 500.000 d’agost, mentre que als extrems de temporada es registren valors que van des 100.000 visitants al mes d’octubre i 200.000 visitants registrats al mes de maig. Marí ha destacat que el mercat nacional va tenir la temporada passada un petit increment de 1,25% arribant als 1,9 milions de passatgers segons dades d’Aena, una xifra que es preveu que sigui similar a sa temporada 2025.
“El nacional és un mercat que es caracteritza per estades curtes, de dos tres dies de mitjana, i les pernoctacions nacionals representen un 14,1% des total. El que volem és ampliar aquestes estades i fer-ho fora dels mesos centrals de temporada alta” ha assenyalat el president del Consell, qui ha destacat que Eivissa “és una destinació molt preuada i valorada pels visitants nacionals: es una illa pròxima, amb bona connectivitat amb la península i que valora molt l’entorn i diversitat de l’oferta turística, esportiva, cultural i gastronòmica”.
Les dades reflecteixen que un 60% des visitants espanyols són repetidors i tenen Eivissa com a una destinació quasi obligada en les seues vacances. Els visitants espanyols es concentren sobretot als municipis de Vila, Sant Antoni i Santa Eulària.
Segons dades de l’operador aeroportuari AENA, 1.909.775 passatgers han arribat en 2024 provinents d’aeroports espanyols. És un 1,25% més que l’any 2023. El següent mercat per importància és el Regne Unit (922.608 passatgers), seguit de l’italià (457.766 passatgers), l’alemany (352.547 passatgers) i l’holandès (282.030 passatgers).
Per aeroports, el principal aeroport nacional emissor és Barcelona, seguit de Madrid, el de València i el d’Alacant.
Estand d’Eivissa
L’estand d’Eivissa (Pavelló 9, estand 9C01), amb prop de 300 m2, comptarà en aquesta fira amb un total de 17 expositors entre ajuntaments, entitats promocionals i empreses i tindrà una agenda de presentacions i reunions de cada ajuntament.
Per part del Consell, es farà un acte central el dia 23 de gener a les 18h al Movistar Arena de Madrid que estarà presentat pels periodistes esportius Nico de Vicente i Lourdes García Campos, i comptarà amb la presència de destacats esportistes que coneixen i han descobert Eivissa com a destinació esportiva com Nuria Picas, Alberto Contador, Laura Luengo, Mónica Azón o Miguel Indurain.
Els ajuntaments
Des de l’Ajuntament d’Eivissa, el regidor de Turisme, Rubén Sousa, ha explicat que l'Ajuntament “continuarà l'aposta iniciada aquest mandat d'Eivissa com a destinació turística patrimonial, esportiva i gastronòmica”. Sousa ha recordat que la capital eivissenca “és una de les 15 selectes ciutats espanyoles que compten amb el segell de la UNESCO de Patrimoni Mundial i aquest reconeixement és un atractiu turístic que estem potenciant i que ens diferencia d'altres indrets”. A més, ha recordat que Eivissa forma part d'una candidatura mundial impulsada per ICOMOS de recintes emmurallats, “el que demostra la riquesa patrimonial de la nostra ciutat, aporta un valor afegit a la marca Ibiza, atorgant un plus de qualitat sobre altres indrets competidors que només poden oferir sol i platja".
Per part de l’Ajuntament de Santa Eulària, l’alcaldessa i regidora de Turisme, Carmen Ferrer, ha explicat que "viatgem a Fitur amb l’objectiu de continuar consolidant Santa Eulària des Riu com a destí de qualitat amb una gran oferta adreçada especialment a famílies. Enguany, presentarem la guia de quiosquets del municipi, que permetrà als nostres visitants descobrir espais màgics on poder gaudir de l’essència de l’illa Eivissa".
Des de l’Ajuntament de Sant Josep, l’alcalde Vicente Roig ha destacat l’importància d’aquesta fira “per seguir prioritzant la nostra estratègia de promoció que consisteix en donar a conèixer Sant Josep des de Sant Josep. Això es tradueix en un ampli ventall d’actes i reunions amb agents especialitzats on no només presentam el nostre municipi, sinó també convidam als assistents a viure l’experiència en primera persona, visitant Sant Josep”. Enguany, el municipi josepí acudeix amb “importants novetats”, com és la celebració de la primera edició de ‘Sant Josep és Foto’, que es celebrarà el proper mes d’abril.
Des de Sant Antoni, la primera tinent d’alcalde, Neus Mateu, ha explicat que l’Ajuntament presentarà en Fitur la intervenció artística d’OKUDA San Miguel al carrer de Santa Agnés, un acte que tindrà lloc el dimarts 21 de gener en l’espai creatiu de l’artista ‘Factory of Dreams i que comptarà amb la presència del propi OKUDA. “L’objectiu d’aquesta intervenció és revitalitzar el casc històric de Sant Antonii que es converteixi en un nou atractiu turístic del municipi per a persones que busquin experiències culturals úniques” ha explicat Mateu.
Per últim, des de l’Ajuntament de Sant Joan, la regidora de Turisme, Carmen Tur, ha explicat que acudeixen a Fitur amb una campanya que inclou un video que fa un recorregut entre el municipi com a destinació turística ara i fa 50 anys, “un municipi familiar, de gran riquesa natural i cultural”.