Juliol 12, 2020

ajuntamentdaltvila

Ultimes notícies

Revisió de la normativa d’accés i estacionament a Dalt Vila per afavorir als vesins i reduir el número de vehicles autoritzats

Dalt VilaL’Ajuntament d’Eivissa revisa la normativa d’accés i estacionament a Dalt Vila per afavorir als vesins i reduir el número de vehicles autoritzats. Durant 2015 havia 600 cotxes amb permís per a només 190 places d’aparcament.

Les regidories de Mobilitat i Policia Local de l’Ajuntament d’Eivissa han estat revisant durant els darrers mesos els criteris amb els que fins ara es concedien les targetes d’accés i estacionament al barri de Dalt Vila i han decidit finalment establir uns criteris més restrictius a la vista de l’enorme saturació que pateix el barri i la manca d’espai per aparcar.

Dalt Vila ja era zona ACIRE (d’aparcament regulat i controlat) des de fa anys però les mesures restrictives no han donat fins ara el resultat desitjat. De fet, s’ha trobat que l’any passat es varen concedir unes 600 targetes per a 190 places d’aparcament reals que hi ha al barri. Amb l’objectiu d’avançar en les mesures de protecció del nucli històric i amb la intenció d’afavorir principalment als residents del barri, s’han establert uns nous criteris amb els que es podran reduir notablement els vehicles autoritzats i, així, millorar les condicions d’aquest espai tan emblemàtic de la ciutat.

Amb les noves condicions, els residents empadronats als carrers de Dalt Vila podran tenir dues targetes per habitatge més una tercera addicional en el cas d'existir un membre de la família amb vehicle adaptat  per discapacitat reconeguda. Una altra avantatge per als vesins és que a partir d’ara les targetes tindran una duració de dos anys i no d’un com passava fins ara, el que reduirà les tramitacions que han de fer a l’ajuntament.

També podran obtenir targetes els establiments hotelers de l'interior de Dalt Vila, però amb un màxim d'una targeta per estacionar i un altra per circular i donar servei a l'establiment. La resta d'empreses de serveis que hagin de fer feina a Dalt Vila podran accedir amb les targetes de caràcter temporal que es recullen a la caseta de control d'accés, deixant el permís de circulació durant el temps que estiguin a Dalt Vila i que els hi serà tornat quan retornin la targeta temporal d'accés.

També s’aprofita la nova regulació per limitar l'horari de càrrega i descàrrega a Dalt Vila, que a partir d’ara serà exclusivament de 08:00 a 11:00 hores, de dilluns a diumenge.

Tots aquestos canvis entraran en vigor el proper 1 de març, pel que l’equip de govern recomana a totes les persones afectades per aquesta normativa que facin les seves sol·licituds per registre d’entrada durant els propers dies, per tal de tenir la seva targeta en vigor a partir del mes que ve.

Com ja sabeu, l’equip de govern municipal ja va eliminar durant l’any passat la possibilitat que els regidores i les regidores, així com el personal de confiança de l’Ajuntament d’Eivissa, tingui accés a aquestes autoritzacions i també s’han eliminat les places d’aparcament reservades a la Corporació Municipal i l’alcalde, donant així més espais per als vesins en general. Així mateix, també es varen prendre mesures per controlar que la plaça d’Espanya fos fonamentalment un espai per a vianants com diu el Pepri, a la vista que darrerament s’havia anat convertint en un aparcament indiscriminat. És objectiu de l’equip de govern que durant aquest any Dalt Vila es vagi convertint en un espai amb menys vehicles i que siguin respectades les places i els espais que no estan pensats per als cotxes.

Entren en funcionament els 20 contenidors soterrats a l'Avinguda de los Andenes, al Port d'Eivissa

Contenidors soterratsDimarts dia 2 de febrer entren en funcionament els 20 contenidors soterrats de residus sòlids urbans als tres punts de l'Avinguda de los Andenes, al Port d'Eivissa. La recollida dels residus es farà durant la nit.

Els 20 contenidors soterrats és un dels projectes inclòs dins les subvencions atorgades pel Consell en matèria de Cooperació Municipal per a la realització i el manteniment d'obres i ha estat executat per l'empresa Cespa amb un pressupost de 121.316´05 euros.

El primer punt de contenidors soterrats es troba a l'alçada del nº 16 de l'avinguda de los Andenes i consta de 6 unitats amb una capacitat de 1.300 litres. Son 3 contenidors de rebuig, 1 de vidre, 1 d'envasos i un de paper/cartró.
El segon punt es troba a l'Avinguda de los Andenes, davant de la plaça Antoni Riquer. Son sis unitats  en total, 3 de rebuig, 1 contenidor de vidre, 1 de paper i 1 d'envasos.
El darrer punt d'instal·lació dels contenidors es troba a la façana final de l'avinguda amb 8 contenidors en total, 4 de rebuig, 2 de vidre, 2 d'envasos i 2 de paper.

Acords de la Junta de Portaveus de l’Ajuntament d’Eivissa

Can BotinoUs informam que, després de la sessió plenària, s’ha reunit la Junta de Portaveus de l’Ajuntament d’Eivissa per tractar el document d’acord amb Autoritat Portuària per al futur de les reformes del port. En aquest document ja s’ha incorporat, com es va proposar a una altra reunió de portaveus la setmana passada, una proposta de calendari de les diferents actuacions. Ara, aquest document ha quedat pendent de les noves aportacions o canvis que proposin durant els propers dies els diferents grups municipals.
Us adjuntam el text amb les modificacions que s’han anat fent darrerament en vermell però tingueu en compte que a hores d’ara segueix sent una eina de feina no definitiva.

A més, a la Junta de Portaveus s’ha lliurat als grups una còpia del primer esborrany de reglament de ple proposat per l’equip de govern per regular de forma més detallada tot el relacionat amb l’activitat dels grups municipals i les sessions plenàries. Com sabeu, era compromís d’aquest equip de govern redactar i aprovar el més aviat possible un reglament d’aquestes característiques i s’ha estat preparant durant els darrers mesos. Es tracta d’una proposta que agafa idees dels reglaments que ja funcionen a altres corporacions de característiques similars i queda ara totalment obert a les propostes de millora que vulguin fer els diferents partits amb representació a l’Ajuntament d’Eivissa.

Enllaç a:
· Acords APB i calendari

Tancament cautelar de l'aparcament soterrat del Mercat Nou

Parking Mercat NouAquest matí s'ha comunicat a la concessionària del Mercat Nou el tancament cautelar de l'aparcament soterrat degut als desperfectes que s'han trobat al sostre d'aquesta instal·lació i que els tècnics volen avaluar correctament.

Els tècnics municipals han visitat durant els darrers dies aquest l'aparcament que gestiona l'associació del Mercat Nou i, per seguretat, han recomanat el seu tancament per avaluar correctament la gravetat de la situació i les actuacions a realitzar. 

La notificació dóna un termini de 48 hores per treure tots els cotxes que estiguin dins, així els tècnics podran d'immediat fer una valoració de les mesures i inversions que s'han de fer.

Reunió amb Director General de Cultura del Govern Balear

Reunió amb Director CulturaUs informem que el regidor de Cultura, Pep Tur, s'ha reunit aquest matí amb el Director General de Cultura del Govern Balear, Jaume Gomila. Ha estat una primera presa de contacte on s'han tractat temes que afecten a la ciutat d'Eivissa relacionades amb futures col·laboracions amb la promoció del teatre i de la ciutat com a Patrimoni Mundial entre d'altres qüestions.

Des del Govern Balear han mostrat la seva predisposició en mantenir reunions i contactes de forma periòdica amb cada una de les illes, el que permetrà millorar la promoció cultural a Eivissa.

Notícies Ecrea
Nombre d`articles:
16